AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg bor i et område hvor det er en smal grusvei for å komme seg til butikk. I det området kjører jeg ekstremt sakte, faktisk stopper jeg opp når gående skal passere, siden jeg ikke tør å kjøre samtidig pga smalheten. Bakken der er ekkel, slik at man ikke har sikt og ikke ser om folk er på vei opp på andre siden, kjører derfor i sneglefart der. Idag hoppet en mann ut i veien (det var ikke sjans å se han ettersom han kom fykende ut bak en busk), å hadde jeg kjørt fort her ville jeg regelrett kjørt vedkommende ned og hadde ikke hatt sjans til å reagere i forkant. Jeg bremset å åpnet opp vinduet hvorpå han kjefter og smeller om hva faen jeg holder på med å at jeg må for helvette kjøre i 30. Jeg satt der helt i sjokk. Nei, jeg kjører ikke i 30, jeg kjører i 5km/t. Bilen min lager lyd når jeg trykker på gasspedalen fordi det er noe galt med motoren, som jeg ikke får fikset da jeg ikke har råd som fulltidsstudent. Har nå brukt kvelden på å gråte og synes det hele var virkelig ekkelt. Hva hadde hendt om jeg kjørte han ned? Ville det vært min feil når han kommer hoppende ut bak enbusk?? Anonymkode: 11b27...bde 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Skrevet 23. oktober 2023 Det finnes en del folk som er psykisk ustabile, og man kan ikke ta det til seg når man får kjeft fra slike tullinger. Anonymkode: 81bc2...b10 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Skrevet 23. oktober 2023 Han ble sikkert redd, og mange reagerer på frykt med sinne. Du har ikke gjort noe galt, men skjønner godt at det satte en støkk i deg ❤️ Håper du klarer å tenke at det er han som har et problem, og legge det bak deg ☺️ Anonymkode: ade18...67a 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han ble sikkert redd, og mange reagerer på frykt med sinne. Du har ikke gjort noe galt, men skjønner godt at det satte en støkk i deg ❤️ Håper du klarer å tenke at det er han som har et problem, og legge det bak deg ☺️ Anonymkode: ade18...67a Forstår ikke hva han ble redd for.. jeg kjørte jo ikke fort i det hele tatt. Det satt en skikkelig støkk i meg. Tør ikke kjøre der lenger så nå må jeg kjøre dobbelt så langt 😰 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det finnes en del folk som er psykisk ustabile, og man kan ikke ta det til seg når man får kjeft fra slike tullinger. Anonymkode: 81bc2...b10 Klarer ikke la være. Prøver å tenke tilbake om jeg noen gang har kjørt fort der, å det har ikke hendt så vidt jeg vet. Jeg liker da å tro at jeg kjører ansvarlig og følger trafikkreglene… men kanskje han kjeftet fordi jeg kjørte for sakte? Men da er det jo ingenting å være redd for. Anonymkode: 11b27...bde
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #6 Skrevet 23. oktober 2023 Du fokuserer veldig på din opplevelse, ts. Du opplevde å nesten kjøre på et annet menneske. Det er et sjokk, slik det bør og skal være. Bruk det sjokket til å evaluere egen kjøring - slik man bør gjøre jevnlig. Om du er eller ikke er skyld i hendelsen er av underordnet betydning - vi evaluerer våre handlinger, gitt at vi ønsker vært fungerende mennesker. Men mannen opplevde å nesten bli påkjørt. Han er den som er - og bør være - i det største sjokket. Om han er eller ikke er skyld i hendelsen er også underordnet. Han ble uavhengig av skyld nesten påkjørt. Du burde ha stoppet, forsøkt å snakke med han om hvorvidt du skulle tilkalle helsehjelp, forsøkt å få rede på om han har slekt eller venner i nærheten som kan ta vare på han, forsøkt å få tak i vedkommende. Selvsagt uten å låse opp bilen eller begi deg ut av den. Sinne kan også komme fra psykisk sykdom, og vi gjør godt i å ta høyde for at folk som roper i det offentlige rom er farlige. At en voksen mann responderer med å rope til en voksen kvinne når han ble skikkelig skremt er dessuten ikke det minste sjokkerende. Vi aksepterer som samfunn at skremte foreldre roper til og griper i bittesmå barn. Nei, det bør ikke være slik at man responderer på redsel med vold. Men det er slik, også i relasjoner med småunger. Vi ser det daglig i det offentlige rom. Anonymkode: 3c0d3...1ef 1
Apage Skrevet 23. oktober 2023 #7 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du fokuserer veldig på din opplevelse, ts. Du opplevde å nesten kjøre på et annet menneske. Det er et sjokk, slik det bør og skal være. Bruk det sjokket til å evaluere egen kjøring - slik man bør gjøre jevnlig. Om du er eller ikke er skyld i hendelsen er av underordnet betydning - vi evaluerer våre handlinger, gitt at vi ønsker vært fungerende mennesker. Men mannen opplevde å nesten bli påkjørt. Han er den som er - og bør være - i det største sjokket. Om han er eller ikke er skyld i hendelsen er også underordnet. Han ble uavhengig av skyld nesten påkjørt. Du burde ha stoppet, forsøkt å snakke med han om hvorvidt du skulle tilkalle helsehjelp, forsøkt å få rede på om han har slekt eller venner i nærheten som kan ta vare på han, forsøkt å få tak i vedkommende. Selvsagt uten å låse opp bilen eller begi deg ut av den. Sinne kan også komme fra psykisk sykdom, og vi gjør godt i å ta høyde for at folk som roper i det offentlige rom er farlige. At en voksen mann responderer med å rope til en voksen kvinne når han ble skikkelig skremt er dessuten ikke det minste sjokkerende. Vi aksepterer som samfunn at skremte foreldre roper til og griper i bittesmå barn. Nei, det bør ikke være slik at man responderer på redsel med vold. Men det er slik, også i relasjoner med småunger. Vi ser det daglig i det offentlige rom. Anonymkode: 3c0d3...1ef Kloke ord!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #8 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du fokuserer veldig på din opplevelse, ts. Du opplevde å nesten kjøre på et annet menneske. Det er et sjokk, slik det bør og skal være. Bruk det sjokket til å evaluere egen kjøring - slik man bør gjøre jevnlig. Om du er eller ikke er skyld i hendelsen er av underordnet betydning - vi evaluerer våre handlinger, gitt at vi ønsker vært fungerende mennesker. Men mannen opplevde å nesten bli påkjørt. Han er den som er - og bør være - i det største sjokket. Om han er eller ikke er skyld i hendelsen er også underordnet. Han ble uavhengig av skyld nesten påkjørt. Du burde ha stoppet, forsøkt å snakke med han om hvorvidt du skulle tilkalle helsehjelp, forsøkt å få rede på om han har slekt eller venner i nærheten som kan ta vare på han, forsøkt å få tak i vedkommende. Selvsagt uten å låse opp bilen eller begi deg ut av den. Sinne kan også komme fra psykisk sykdom, og vi gjør godt i å ta høyde for at folk som roper i det offentlige rom er farlige. At en voksen mann responderer med å rope til en voksen kvinne når han ble skikkelig skremt er dessuten ikke det minste sjokkerende. Vi aksepterer som samfunn at skremte foreldre roper til og griper i bittesmå barn. Nei, det bør ikke være slik at man responderer på redsel med vold. Men det er slik, også i relasjoner med småunger. Vi ser det daglig i det offentlige rom. Anonymkode: 3c0d3...1ef Han sprang ut med vilje for å stoppe bilen min. Det var en villet handling. Kjeften han kom med handlet ikke om at han sprang ut i veien.. Jeg stoppet jo og åpnet vinduet, hvor han kjeftet om at jeg hadde kjørt fort og pekte på hovedveien lenger bak. Anonymkode: 11b27...bde 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #9 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du fokuserer veldig på din opplevelse, ts. Du opplevde å nesten kjøre på et annet menneske. Det er et sjokk, slik det bør og skal være. Bruk det sjokket til å evaluere egen kjøring - slik man bør gjøre jevnlig. Om du er eller ikke er skyld i hendelsen er av underordnet betydning - vi evaluerer våre handlinger, gitt at vi ønsker vært fungerende mennesker. Men mannen opplevde å nesten bli påkjørt. Han er den som er - og bør være - i det største sjokket. Om han er eller ikke er skyld i hendelsen er også underordnet. Han ble uavhengig av skyld nesten påkjørt. Du burde ha stoppet, forsøkt å snakke med han om hvorvidt du skulle tilkalle helsehjelp, forsøkt å få rede på om han har slekt eller venner i nærheten som kan ta vare på han, forsøkt å få tak i vedkommende. Selvsagt uten å låse opp bilen eller begi deg ut av den. Sinne kan også komme fra psykisk sykdom, og vi gjør godt i å ta høyde for at folk som roper i det offentlige rom er farlige. At en voksen mann responderer med å rope til en voksen kvinne når han ble skikkelig skremt er dessuten ikke det minste sjokkerende. Vi aksepterer som samfunn at skremte foreldre roper til og griper i bittesmå barn. Nei, det bør ikke være slik at man responderer på redsel med vold. Men det er slik, også i relasjoner med småunger. Vi ser det daglig i det offentlige rom. Anonymkode: 3c0d3...1ef Når det gjelder venner og familie. Personen bor i huset der. Han kom mest trolig springende ned foran bilen, fra egen oppkjørsel. Han sprang selv bort fra meg etter hendelsen og brølte at jeg måtte kjøre i 30km/t før han snudde nesa opp mot egen bil. Sikkert på vei en plass. Anonymkode: 11b27...bde
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #10 Skrevet 23. oktober 2023 Du gråter enda du vet at du ikke har gjort noe galt? Ta deg sammen altså.. eller lyver du til oss? Det er noe som ikke stemmer her. Anonymkode: e116c...cf2 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #11 Skrevet 23. oktober 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Du fokuserer veldig på din opplevelse, ts. Du opplevde å nesten kjøre på et annet menneske. Det er et sjokk, slik det bør og skal være. Bruk det sjokket til å evaluere egen kjøring - slik man bør gjøre jevnlig. Om du er eller ikke er skyld i hendelsen er av underordnet betydning - vi evaluerer våre handlinger, gitt at vi ønsker vært fungerende mennesker. Men mannen opplevde å nesten bli påkjørt. Han er den som er - og bør være - i det største sjokket. Om han er eller ikke er skyld i hendelsen er også underordnet. Han ble uavhengig av skyld nesten påkjørt. Du burde ha stoppet, forsøkt å snakke med han om hvorvidt du skulle tilkalle helsehjelp, forsøkt å få rede på om han har slekt eller venner i nærheten som kan ta vare på han, forsøkt å få tak i vedkommende. Selvsagt uten å låse opp bilen eller begi deg ut av den. Sinne kan også komme fra psykisk sykdom, og vi gjør godt i å ta høyde for at folk som roper i det offentlige rom er farlige. At en voksen mann responderer med å rope til en voksen kvinne når han ble skikkelig skremt er dessuten ikke det minste sjokkerende. Vi aksepterer som samfunn at skremte foreldre roper til og griper i bittesmå barn. Nei, det bør ikke være slik at man responderer på redsel med vold. Men det er slik, også i relasjoner med småunger. Vi ser det daglig i det offentlige rom. Anonymkode: 3c0d3...1ef Og se til hver side av veien før vi krysser den er noe vi lærer i barnehagen. TS kjørte ikke i 30, hun kjørte i 5 km/t. Kanskje fyren heller burde fokusere på sin opptreden i trafikken, og ikke bare komme busende ut fra intet. Anonymkode: 66915...288 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #12 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du gråter enda du vet at du ikke har gjort noe galt? Ta deg sammen altså.. eller lyver du til oss? Det er noe som ikke stemmer her. Anonymkode: e116c...cf2 Er ikke veldig gøy å få en mann hoppende ut i veien. Tenker selvfølgelig på hva som kunne hendt, om jeg kjørte raskere. Anonymkode: 11b27...bde 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #13 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forstår ikke hva han ble redd for.. jeg kjørte jo ikke fort i det hele tatt. Det satt en skikkelig støkk i meg. Tør ikke kjøre der lenger så nå må jeg kjøre dobbelt så langt 😰 Klarer ikke la være. Prøver å tenke tilbake om jeg noen gang har kjørt fort der, å det har ikke hendt så vidt jeg vet. Jeg liker da å tro at jeg kjører ansvarlig og følger trafikkreglene… men kanskje han kjeftet fordi jeg kjørte for sakte? Men da er det jo ingenting å være redd for. Anonymkode: 11b27...bde Sorry, men er det forsvarlig å ha deg bak rattet når du er så nervevrak? Anonymkode: 4e209...fed 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #14 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sorry, men er det forsvarlig å ha deg bak rattet når du er så nervevrak? Anonymkode: 4e209...fed er det forsvarlig å ha deg bak rattet om du ikke reagerer med sjokk å vantro, dersom du holder på å kjøre over et menneske som med vitende vilje hopper ut i veien fremfor din bil? Anonymkode: 11b27...bde 2
Peterpan91 Skrevet 24. oktober 2023 #15 Skrevet 24. oktober 2023 Det er noe som ikke stemmer her. I det ene øyeblikket sier du at han kjeftet på deg fordi du kjørte for fort, og i det andre øyeblikket sier du at han kjeftet på deg fordi du kjørte for sakte. Det virker som du ikke forteller sannheten her. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #16 Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): er det forsvarlig å ha deg bak rattet om du ikke reagerer med sjokk å vantro, dersom du holder på å kjøre over et menneske som med vitende vilje hopper ut i veien fremfor din bil? Anonymkode: 11b27...bde Det er jo kjefting hun reagerer på virker det som. Anonymkode: 4e209...fed 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #17 Skrevet 24. oktober 2023 uavhengig av grunnen for denne personen soppførsel må du lære deg å riste av deg andres oppførsel og ikke la det knekke deg fullstendig. Det er ikke noe å gråte for at han oppførte seg som en idiot. Anonymkode: 6de4d...313 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #18 Skrevet 24. oktober 2023 Det forrige taler sa. Verden er full av raringer, du møtte på én av dem. og så ble du utsatt for mansplaining. Han hadde neppe gjort det samme mot en voksen mann. Neste gang noe lignende skjer: ikke åpne vinduet. Da står han over deg, og du er liten fordi du sitter i setet. Anonymkode: a5d91...1c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå