Gå til innhold

Er Sopranos veldig bra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sopranos var en banebrytende serie da den kom. Det er først et stykke uti du vil merke kompleksiteten til karakterene mer tydelig, og sånn sett har den mye til felles med Breaking Bad. Anbefaler å se hele serien ut!

Anonymkode: 021ac...0f0

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser serien for 3.gang.
Banebrytende og enkelt og greit verdens beste serie. Trist at skuespiller James Gandolfini er død.

Anonymkode: 84b7d...3fe

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjadda, jeg likte den også veldig godt og måtte se den tvers igjennom med en gang.
Meget fengslende! Takker for muligheten til å kjøpe seriebokser på nett. :hjerter: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Eneste som fortsatt irriterer meg er uvissheten om Valery overlevde eller ikke.

(For de som har sett serien).

Endret av Lurium
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er den beste tv-serien jeg har sett, men med slike forventninger som du har og at du bare synes den er «ok» så langt, så tror jeg ikke du kommer til å like den. Og da ville jeg bare stoppet å se den.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive hvorfor jeg synes den er så bra, men skal jeg trekke fram noe vil jeg si familiedynamikken, spesielt hjemme hos Tony. I en senere sesong hvor Anthony Jr. er en heslig tenåring som ikke sier noen ting, og mor prøver å være kul og grei for å få ham i samtale. Var som å se mine tenåringsår. Ok, ikke så veldig spennende, men... 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopranos er i en egen liga på så mange måter. Som en sier over her, den blir bare bedre og bedre jo mer du ser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens beste serie. Så kan man jo bare vente på at alle 'synes den er oppskrytt' tullingene kommer og skal provosere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bra så langt.

Anonymkode: 3b90e...dac

Glemte spørsmålstegnet!😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra. Den er på min Topp 3 liste, og jeg har sett mange serier. 

Anonymkode: b5075...783

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HylendeApe skrev (På 28.10.2023 den 16.45):

Det er den beste tv-serien jeg har sett, men med slike forventninger som du har og at du bare synes den er «ok» så langt, så tror jeg ikke du kommer til å like den. Og da ville jeg bare stoppet å se den.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive hvorfor jeg synes den er så bra, men skal jeg trekke fram noe vil jeg si familiedynamikken, spesielt hjemme hos Tony. I en senere sesong hvor Anthony Jr. er en heslig tenåring som ikke sier noen ting, og mor prøver å være kul og grei for å få ham i samtale. Var som å se mine tenåringsår. Ok, ikke så veldig spennende, men... 

Så langt er den bra og ganske addicctive. Har sett ferdig første sesongen. Jeg kan forstå hvorfor den er så bra ratet på imdb.

Jeg savner bakgrunnsmusikk når det er spennende scener. Det er veldig rart uten ved scener hvor folk kjemper for livet, flykter eller blir drept. Tyder jo på at serien er gammel.

Kommer til å se hele før jeg gjør meg opp en mening.

Anonymkode: 414a1...2c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, Sopranos er virkelig en fantastisk serie! Det er mange som elsker den, og den har en solid rating på IMDB. Etter bare to episoder kan det hende du ikke har fått oppleve alt det som gjør den så bra. Sopranos er kjent for sin komplekse karakterutvikling, dyptgående historiefortelling og realistiske skildring av mafiakulturen. Gi den litt mer tid, og jeg tror du vil sette pris på den enda mer!

Anonymkode: dc0e3...deb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
HylendeApe skrev (På 28.10.2023 den 16.45):

Man trenger da ikke stoppe å se serien bare fordi man kanskje ikke vil anse den som tidenes beste?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 18.25):

Den har jo 9.2 i rating på IMDB, så det må jo være noe spesielt med den? Jeg har aldri sett den tidligere, og jeg har kun sett 2 episoder. Jeg syns den er ok så langt.

Blir det bedre etter hvert? Uten å røpe detaljer i handlingen osv, hva er det som gjør at den er så bra?

For meg er Breaking Bad helt unik, og kan ikke se for meg at den er på samme nivå, til tross for at forskjellen i ratingen ikke er så stor.

Anonymkode: 414a1...2c8

Sent ute, men Sopranos er mye bedre enn Breaking Bad.

Anonymkode: 1537d...478

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 18.28):

Veldig bra. Den er på min Topp 3 liste, og jeg har sett mange serier. 

Anonymkode: b5075...783

Hva mer er på din topp 3 liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig i at det er en serie som står seg. Har prøvd å se den i nyere tid, men fenget ikke. Den er i et utdatert tv-format med for mange "klisjeer" (selv om serien trolig selv er opphavet til mange av disse klisjeene)

Serier som står seg og kan ses om igjen etter min mening:

Six feet under

Mad Men

Breaking Bad

Dexter

Prison Break

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...