Gå til innhold

Er Sopranos veldig bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den har jo 9.2 i rating på IMDB, så det må jo være noe spesielt med den? Jeg har aldri sett den tidligere, og jeg har kun sett 2 episoder. Jeg syns den er ok så langt.

Blir det bedre etter hvert? Uten å røpe detaljer i handlingen osv, hva er det som gjør at den er så bra?

For meg er Breaking Bad helt unik, og kan ikke se for meg at den er på samme nivå, til tross for at forskjellen i ratingen ikke er så stor.

Anonymkode: 414a1...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja den er veldig bra. Komplekse karakterer. Du får sympati med mafiagjengen. Masse detaljer, du kan se episoden om igjen og oppdager stadig nye ting. 

Sopranos er en mørk serie litt ala Breaking bad, Better call Saul og Americans. du får se folk som lever i et paralellsamfunn hvor det er kriminalitet.

Jeg synes Sopranos er en fantastisk serie, men du må gi den mer tid og den ble også sendt i en tid hvor det ikke var like mye kvalitetsserier som i dag.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sopranos er den beste serien jeg har sett. Har sett den 3 ganger og ser fram til å se den igjen ... om et årstid.

Sitat

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopranos er bra.

Sopranos var nytenkende, hvor det legges stor vekt på familien og hvor det er detaljerte karakterskildringer. Serien viser på en spissfindig måte hykleriet blant mafiaen og alle familiemedlemmene.

Serien skiller seg spesielt ut ved at Tony Soprano har psykiske problemer og går til psykiater.

Noe av det mest geniale med The Sopranos er at man har en mafia-boss som går til psykiater. Når det er sagt er det trolig nettopp dette som er det mest urealistiske.

Michael Franzese (tidligere capo i Colombo-familien) sa dette:

Dersom en mafia-boss hadde gått til psykiater, ville han innen en uke havnet i bagasjerommet på en bil - sammen med psykiateren.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Den har jo 9.2 i rating på IMDB, så det må jo være noe spesielt med den? Jeg har aldri sett den tidligere, og jeg har kun sett 2 episoder. Jeg syns den er ok så langt.

Blir det bedre etter hvert? Uten å røpe detaljer i handlingen osv, hva er det som gjør at den er så bra?

For meg er Breaking Bad helt unik, og kan ikke se for meg at den er på samme nivå, til tross for at forskjellen i ratingen ikke er så stor.

Anonymkode: 414a1...2c8

Kommer jo an på hva du liker. Sopranos er litt sånn som viser litt flere sider av personene i serien. Litt som breaking Bad og Better Call Saul. Man får en ide av at virkeligheten og mennesker ikke alltid er så enkelt. Dersom du vil se en annen unik serie, så anbefaler jeg Rectify. Den er litt treig de første 2-3 episodene, men er en av de beste seriene som er lagd. Mr Inbetween føles kanskje litt "enklere" i form, men er underholdende også

Anonymkode: 2d23f...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp 5 hos meg. Breaking Bad havner mye lengre ned på lista. Smak og behag, men Breaking Bad blir for farsete for min del, alt for mye stressede situasjoner som akkurat ordner seg, litt som med Dexter.

Anonymkode: dc3e1...b5d

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Se mer episoder. Dialogen og karakterene er høyeste kvalitet.

Bruke internett til å søke seg opp på mafia så kan serien bli enda bedre. Mye er visstnok ikke bare fiksjon;)

Jeg har ledd meg i hjel, skjønt at jeg aldri kunne vært i organisert krim etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chupacabra skrev (49 minutter siden):

Sopranos er bra.

Sopranos var nytenkende, hvor det legges stor vekt på familien og hvor det er detaljerte karakterskildringer. Serien viser på en spissfindig måte hykleriet blant mafiaen og alle familiemedlemmene.

Serien skiller seg spesielt ut ved at Tony Soprano har psykiske problemer og går til psykiater.

Noe av det mest geniale med The Sopranos er at man har en mafia-boss som går til psykiater. Når det er sagt er det trolig nettopp dette som er det mest urealistiske.

Michael Franzese (tidligere capo i Colombo-familien) sa dette:

Dersom en mafia-boss hadde gått til psykiater, ville han innen en uke havnet i bagasjerommet på en bil - sammen med psykiateren.

Jeg syns den bærer litt preg av å snart være 25 år gammel. Syns dialogene er litt vanskelig å følge med på.

Anonymkode: 414a1...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, men Hotel Cæsar er bedre. Det er virkelig Kvalitet med stor K! 

Anonymkode: 98f07...589

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopranos er omtrent så bra som det kan bli og i en helt annen klasse enn Breaking Bad.

Anonymkode: c9f0c...ebc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...