AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #21 Skrevet 23. oktober 2023 Vanskelig det der. Vi står litt der vi å at ene barnet mitt sliter med magen hos far hele tiden. Klager på magevondt osv. Far mener det er forstoppelse og ibs. Noe han har presset på legen som nå har sendt henvisning til sykehuset. Hos meg mor har ikke barnet noe problemer og dette er en gutt som har en helt problemfri hverdag døgnet rundt. Jeg følger nøye med fordi jeg ønsker det beste, men ser ikke noe av det far ser. Legen ser det heller ikke, men sendte henvisning fordi far krevde det. Så her dokumenteres barnets rutiner dag for dag. Barnet er ærlig på at det har vondt hos far, men ikke her. Så her heller jeg heller mot kosthold og det psykiske. Men hos far lever barnet på sukker og null fiber. Så ikke så rart. Begynn å skriv dagbok, ta med ærklaring fra fysio, dra til privatlege osv. Her må du stille sterkere. Du må også få barnet til å si i fra. Hvis barnet ikke sier i fra blir du den store styggeulven. Du blir ikke trudd på. Så her må barnet si det som det er. Selv om det er vanskelig. Anonymkode: c198c...018 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #22 Skrevet 23. oktober 2023 Jeg var kronisk syk som barn, men feildiagnostisert i flere år og ble dermed mistrodd gjennom store deler av barndom og skolegang. Mitt råd er faktisk å gjøre det motsatte av det du tenker nå. I stedet for å gå for tilrettelegging, så følg heller fastlegens forslag. Ja, antagelig vil han bli dårligere, men da får dere dokumentert det. Du og gutten må skrive logg, og spør også gjerne kontaktlærer om hen har mulighet til å skrive en enkel logg. Ta ham med til fastlegen hver gang det oppstår synlig betennelse e.l. Tenk på det som arbeidstrening som hos NAV, man må gjennom det for å få dokumentert at man faktisk blir dårligere. Og etterpå kan man få tilrettelegging. Anonymkode: c3798...ef8 4 1
Raven.Writingdesk Skrevet 23. oktober 2023 #23 Skrevet 23. oktober 2023 Skjenner ikke helt: hvis barnet har så voldsomme smerter antar jeg det også skulle vært synlig ved fysisk aktivitet på skolen. Har du spurt skolen hva de observerer hos barnet ved fysisk aktivitet? 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #24 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skolen kan ikke nekte å tilrettelegge. Alle barn har rett til tilpasset opplæring. Anonymkode: 129a5...bfb Du må ha legeerklæring Anonymkode: 18845...2b8 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #25 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ut som ditt hysteri smitter over på barnet… Anonymkode: 62ec7...d25 Enig Anonymkode: b7ce6...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #26 Skrevet 23. oktober 2023 Privat lege? Hva er det fysio tenker da? Severs? Anonymkode: 170d3...a18
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #27 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Høres ut som ditt hysteri smitter over på barnet… Anonymkode: 62ec7...d25 Hysteriet er allerede diagnotisert, men ikke alle instanser vil høre på diagnoser som man ikke kan få et svart på hvitt fasit på at er korrekt. Anonymkode: 6b306...e7a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #28 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fysio skrive LEGEerklæring? Anonymkode: 6d25d...687 Kan skrive en erklæring ja. Jeg hadde skriv fra min fysioterapeut på ting jeg ikke kunne gjøre når jeg gikk på vgs. E.eks heldagsprøve med penn, så jeg fikk tilrettelegging med pc. Fastlegen min hadde ingenting lenger med hvordan hendene mine fungerte i hverdagen. Anonymkode: b7ce6...a2e 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #29 Skrevet 23. oktober 2023 Fungerer Voltarengel på smertene ? Hjelper smertestillende ? Har en 14-åring som har slitt med Severs (hjalp med innleggssåle) og Schlatters (trengte litt Voltarengel og «skinne/støtte) samt uklar smerte i beina om natta, spesielt ved høyt aktivitetsnivå. Vi kjøpte salve med blant annet lavendel i med noe mer i som blir egentlig litt mer placebo for den diffuse smerten, men barnet har siden det var 7-8 hatt troen på denne «nattkremen» Ja, det har vært noen netter med tenners gnissel, men jeg har likevel ikke troen på å redusere aktivitet om det ikke fører til betennelse, avrevne muskler/leddbånd, tretthetsbrudd. Ja, barn har behov for å bli hørt, men du må ta hjelp av noen for å gå far til å annerkjenne utfordringer, men ikke heller utelukke at barnet har funnet en ting som gir mye oppmerksomhet hos mamma. Mine driver med idrett og fått noen skader innimellom, har aldri behøvd noen legeerklæing for tilpasning. Jeg har full forståelse for at skolen ikke tilrettelegger uten dokumentasjon når de ikke kan se utfordringene. Anonymkode: b7ce6...a2e 1
Gjest Refreng Skrevet 24. oktober 2023 #30 Skrevet 24. oktober 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Vanskelig det der. Vi står litt der vi å at ene barnet mitt sliter med magen hos far hele tiden. Klager på magevondt osv. Far mener det er forstoppelse og ibs. Noe han har presset på legen som nå har sendt henvisning til sykehuset. Hos meg mor har ikke barnet noe problemer og dette er en gutt som har en helt problemfri hverdag døgnet rundt. Jeg følger nøye med fordi jeg ønsker det beste, men ser ikke noe av det far ser. Legen ser det heller ikke, men sendte henvisning fordi far krevde det. Så her dokumenteres barnets rutiner dag for dag. Barnet er ærlig på at det har vondt hos far, men ikke her. Så her heller jeg heller mot kosthold og det psykiske. Men hos far lever barnet på sukker og null fiber. Så ikke så rart. Begynn å skriv dagbok, ta med ærklaring fra fysio, dra til privatlege osv. Her må du stille sterkere. Du må også få barnet til å si i fra. Hvis barnet ikke sier i fra blir du den store styggeulven. Du blir ikke trudd på. Så her må barnet si det som det er. Selv om det er vanskelig. Anonymkode: c198c...018 Hvorfor tror du det er psykisk? Du forteller om en åpenbar fysisk og logisk grunn til mageproblemene- elendig kosthold hos far. Hvorfor tror du barnet må ha psykiske problemer i tillegg? Barn kan få vondt i magen av dårlig kosthold. Selv husker jeg de to ukene jeg som barn bodde hos tanten min og fikk masse godteri og endte opp med å kaste opp til slutt. Jeg kastet aldri opp av mat ellers. Det skjedde den ene gangen. Det var ikke psykisk....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå