Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Anonym35
Angrer
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vise dokumentasjon til skolen før de kan tilrettelegge. Kan du be fysio skrive en erklæring eventuelt?

Anonymkode: 85284...e42

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Uholdbar situasjon på alle nivå.

Her må dere i familieterapi sammen, stakkars unge 😔🫠

Med tilrettelegging mener du turdager og gym da? 

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som ditt hysteri smitter over på barnet…

Anonymkode: 62ec7...d25

• Liker 7
Skrevet

Du har altså en fysio til barnet? Da kan vel den gi erklæring? Forøvrig er det svært få tilstander som ikke blir bedre av å være i aktivitet og jeg antar at fysio har anbefalt dere noen øvelser?

Be om ny vurdering hos manuellterapeut? De kan også sende henvisning videre om det er behov.

Anonymkode: c106a...33c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt samme problematikk her. 
barnet vil ikke fortelle noen om sine smerter og presser seg derfor alt alt for langt. 

Jeg har nå endelig fått legeerklæring, men det har tatt mange år 😓

Anonymkode: b5963...911

• Liker 1
Skrevet

Du får gå privat da.

Anonymkode: 13e29...808

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Skolen kan ikke nekte å tilrettelegge. Alle barn har rett til tilpasset opplæring.

Anonymkode: 129a5...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skolen kan ikke nekte å tilrettelegge. Alle barn har rett til tilpasset opplæring.

De må jo ha legeerklæring… 

Anonymkode: d1b2b...baa

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da må skolen ha dokumentasjon 

Skrevet

Hva med å få en time hos ortoped og gå den veien for å få diagnose? Jeg hadde slev uforklarlig smerter i foten som barn, ble tatt mr osv uten funn, og var faktisk en fysio som forstod hva som var årsaken til smertene. Heldigvis hørte legen etter og henviste meg til ortoped. Jeg har lite smerter i dag, og det hjalp mye å lære hva som utløste smertene.

Håper dere får god hjelp ❤️

Anonymkode: 28ce2...f03

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Gå privat da, og ha med et brev fra fysioterapeuten!

Anonymkode: 88d19...8de

• Liker 3
Skrevet

Ps ganske misvisende overskrift i dette innlegget. Barnet har ikke tilstrekkelig dokumentasjon på helsetilstanden som krever tilrettelegging så å si at skolen ikke tilrettelegger for barnet blir feil 

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor fysioterapeuten som mener barnet har denne tilstanden ikke kan skrive legeerklæring?

Anonymkode: 1f050...328

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor fysioterapeuten som mener barnet har denne tilstanden ikke kan skrive legeerklæring?

Fysio skrive LEGEerklæring?

Anonymkode: 6d25d...687

• Liker 2
Skrevet

Hvilken diagnose er dette?

Anonymkode: c9c50...798

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fysio skrive LEGEerklæring?

Anonymkode: 6d25d...687

Hjelpes. Beklaget så meget. Erklæring, uttalelse, anbefaling, bekreftelse osv. fra et faglig ståsted. Forstår du nå hva jeg mener?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Det største problemet her, et jo at barnet er redd sin far!

Anonymkode: ea1f7...06e

• Liker 8
  • Nyttig 4
Gjest Refreng
Skrevet

Tenker:

1a. Mas på legen og krev til han gir seg. Dessverre er det det man må gjøre noen ganger. Ta med informasjon om sykdommen du snakker om.

1b. Bytt lege

1c. Gå privat. Verdt tusenlappene om du får hjelpen du trenger

2. Snakk med far på tomannshånd og ta et skikkelig oppgjør. Bruk din strengeste og mest alvorlige stemme og gjør det tydelig at barnet ser opp til far og gjør alt han kan for å skjule smertene. Si at når barnet blir voksent vil han aldri tilgi en far som stod tilfreds å så på at egen sønn led gjennom flere år på grunn av han. Sønnen ser kanskje opp til han nå- det kan endre seg

3. Bruk paracet i mellomtiden om det er alternativ?

Skrevet

Spørs hva slags tilrettelegging du tenker barnet skal ha. Jeg tenker ikke at du nødvendigvis må ha dokumentasjon. Jeg jobber som lærer, og vi har kun spurt etter dokumentasjon om det er snakk om mye fravær pga sykdom. 

Hvis det er snakk om smerter så kan jo barnet få litt fritak i gym. Fks lov til å ta pauser. Hvis klassen skal på tur, så kan jo barnet bli igjen på skolen og jobbe med teori. Hos oss har elever som ikke har kunnet bli med på tur, vært med en annen klasse. 

Ta en telefon til lærer og hør. Resten må dere få ordnet opp i altså. Fysioterapeut kan kanskje skrive et brev til fastlegen?

Anonymkode: 5e128...043

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...