Gå til innhold

Har du spontanabortert mellom uke 5 og 12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken uke skjedde det?

Jeg er selv gravid uke 5+1 og er ekstremt redd for å miste. 

Har hatt 2 spontanaborter i uke 6 og 3 kjemiske før uke 5. 

Anonymkode: ed7db...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, SA uke 8 og MA uke 9. Er nå gravid for 3 gang med termin i januar🥰 forstår frykten din for å miste, masse lykke til. 

Anonymkode: 9b72d...fdd

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde to kjemiske før uke 5 også.

Anonymkode: 9b72d...fdd

Skrevet

Ja, MA ble oppdaget i uke 8, men hadde gått til grunne ganske tidlig. Fått to barn etter det. 

Skrevet

En i uke 5

En i uke 7

En i uke 11 men mulig det var en MA først. Var Første gang jeg var gravid.

Også en MA, som ble oppdaget i uke 10 på ultralyd. Hadde sluttet å utvikle seg I uke 8. 

Skrevet

Ja, i uke 12. Har hatt to graviditeter uten problemer etterpå. 

Anonymkode: 34d7b...028

Skrevet

MA i uke 5, fant ikke ut før i uke 12.

Anonymkode: 6d227...9d6

Skrevet
4 hours ago, tussi84 said:

En i uke 5

En i uke 7

En i uke 11 men mulig det var en MA først. Var Første gang jeg var gravid.

Også en MA, som ble oppdaget i uke 10 på ultralyd. Hadde sluttet å utvikle seg I uke 8. 

Hva er MA?

Anonymkode: be8d1...25d

Skrevet

4 SA i uke 5 og 1 MA uke 7

Anonymkode: a5026...6d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er MA?

Anonymkode: be8d1...25d

Missed abortion. Det vil si embryo/fosteret slutter å utvikle seg I livmoren men det støtes ikke ut med engang. Det oppdages stort sett ved ultralyd. I mange tilfeller blir det oppdaget på tidlig ultralyd, men det har vært tilfeller hvor det ikke blir oppdaget før ordinær ultralyd. 

Jeg var feks på ultralyd i uke 10, men hadde mistet uke 8+2. Jeg begynte ikke å blø før uke 12. 

Skrevet

Jeg mistet i uke 11, er gravid igjen nå og har endelig kommet meg til uke 13!❤️ Frykten begynner å slippe nå, men det har krevd noen private og offentlige ultralyder, gynekologsjekk og hcg-måling underveis. Forhåpentligvis sitter ikke angsten like sterkt i deg, men jeg opplevde en del vonde ting da jeg var innlagt på sykehuset, og alt kom tilbake når jeg ble gravid igjen.

Fastlegen min var veldig forståelsesfull, forhåpentligvis kan du få god oppfølging hos din. Lykke til❤️

Anonymkode: ff549...0bd

Skrevet

Startet min karriere som gravid med 1 stk SA i uke 6, men ble gravid igjen rett etterpå (uten mens i mellom) og har hatt null problemer siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mistet i uke 11, er gravid igjen nå og har endelig kommet meg til uke 13!❤️ Frykten begynner å slippe nå, men det har krevd noen private og offentlige ultralyder, gynekologsjekk og hcg-måling underveis. Forhåpentligvis sitter ikke angsten like sterkt i deg, men jeg opplevde en del vonde ting da jeg var innlagt på sykehuset, og alt kom tilbake når jeg ble gravid igjen.

Fastlegen min var veldig forståelsesfull, forhåpentligvis kan du få god oppfølging hos din. Lykke til❤️

Huff så leit å høre at du mistet ❤️  vet du hva årsaken kunne vært? 

Gratulerer med ny graviditet 🥰

Anonymkode: ed7db...cca

Skrevet

Første graviditet endte i SA i uke 12, men kan være det egentlig var MA som til slutt ble ordnet opp i. Neste graviditet gikk bra. 

Skrevet

2 sa og 2 ma mellom uke 7-1.. 

Anonymkode: d2bbb...820

Skrevet

Skulle stå uke 7-11 ;)

Anonymkode: d2bbb...820

Skrevet

Hatt MA. Oppdaget i uke 8.

Anonymkode: 931b2...e4c

Skrevet

SA uke 7

Anonymkode: 71d67...ada

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har opplevde noe av det samme, mistet i uke 12. Det hadde stoppet opp i uke 7… var forferdelig vondt. Ble gravid på første eggløsning igjen og er nå rundt 6 uker. Er livredd for at det skal skje igjen🥺

Anonymkode: dbccc...b0a

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...