AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #21 Skrevet 23. oktober 2023 1 hour ago, Albbas said: Syns det er dårlig å kreve mer av han? Hvis ts blir fullstendig sengeliggende eller av andre grunner ikke kan bidra i det hele tatt blir han 100 prosent ansvarlig for barna sine, helt alene. Både far og mor har et felles ansvar her for å sørge for at det ikke skjer. Ts, jeg støtter at du bør snakke med helsepersonell, og kanskje mannen din også bør være med etterhvert for å forstå at en eventuell depresjon ikke skal tas så lett på. Det høres ut som han forventer at du bør ha kommet deg videre nå, men så enkel er jo ikke menneskelig psyke. Hvorfor skal han jobbe så lange dager? Det høres enormt tungt ut for dere begge... Jeg tenker at hvis mor blir sengeliggende av andre årsaker, så blir hun sykmeldt, og far tar over permisjonen hennes. Det er kanskje det som bør skje her og. Anonymkode: aef32...9c3 1
Forvirret23 Skrevet 23. oktober 2023 #22 Skrevet 23. oktober 2023 Hvorfor jobber far så mange timer hver dag? Her overtok mannen min permisjon, jeg ble sykemeldt. Gå til legen å start der, vil ikke mannen så må han gå ned på antall timer. Hans barn også!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #23 Skrevet 23. oktober 2023 Du må få legen til å sykemelde deg, så far overtar permisjonen. Skulle ønske det var noe jeg kunne hjulpet deg med. Tvillinger og dødsfall til flere bære må være ekstremt umattende både fysisk og psykisk. Anonymkode: ed86a...4a2
Vera Vinge Skrevet 23. oktober 2023 #24 Skrevet 23. oktober 2023 Dette høres utrolig tøft ut! Så mange belastninger på en gang, og veldig lett å forstå at du trenger litt tid alene i blant. Det ville jeg syns var helt rimelig selv om du «bare» hadde født tvillinger. Eller hatt bare en baby, for den saks skyld. Nå vet jeg ikke hvem som tar nettene, om du ammer osv. Gjør du det, er det enda mer grunn til at du bør prioriteres til alenetid. Men uansett, du har det åpenbart vanskelig psykisk og blir snart i praksis alene med barna i hverdagen, da bør han trå til litt ekstra nå. Kan han bli med deg til helsestasjonen, så du kan få hjelp til å få ham til å forstå? Og må han virkelig jobbe så lange dager? Gjør han dette nå kun fordi han mener han kan fordi du er hjemme, og du dermed gir ham muligheten til å avansere karrieremessig? Eller er dette planen hans på sikt? Da blir du jo nesten alenemor…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #25 Skrevet 23. oktober 2023 Hvis mannen har permisjon så er det jo han som "skal" gjøre mest.. det vanlige er jo at moren er på jobb når faren er i permisjon.. Hvorfor er han i perm nå og så skal du ha perm etterpå, byttet dere om på permen eller ble du sykemeldt? Har du ikke jobb så du hadde ikke perm? Anonymkode: 85711...f64
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #26 Skrevet 24. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvis mannen har permisjon så er det jo han som "skal" gjøre mest.. det vanlige er jo at moren er på jobb når faren er i permisjon.. Hvorfor er han i perm nå og så skal du ha perm etterpå, byttet dere om på permen eller ble du sykemeldt? Har du ikke jobb så du hadde ikke perm? Anonymkode: 85711...f64 De har tvillinger. Da får man mer permisjon, og denne kan mor og far ta samtidig. Anonymkode: 41339...ef2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå