Gå til innhold

Influensere på Snapchat (med reklame)

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Jeg skal ærlig innrømme at jeg lenge var litt "bevisstløs" og så gjennom flere influensere på utforsk i Snapchat eller søkte opp kontoen av litt nysgjerrighet. Følger ikke, men kikket meg gjennom store deler av enkelte influensers story altfor ofte. 

Så kom reklamen. Og den kom hyppigere og hyppigere. Og innholdet til influenserene ble tynnere og tynnere, og historiene lengre og lengre. Og så gikk det endelig opp for meg, hvor vanvittig mye influensere kan tjene på sånne som meg, som tanketomt trykker seg gjennom uendelig lange stories av gammel vane. 

Dette er nå noen uker siden, og jeg har ikke åpnet Snap-story til disse influenserne siden. Hender jeg svinger innom Instagram av litt nysgjerrighet (og de har gjerne åpen konto hvor noen drypp legges ut), men ellers ser jeg ingen grunn til å støtte tomt innhold på snap. Skjønner mer og mer hvorfor flere bruker Instagram til å komme med hint om hva som skjer på Snap, for det er tydelig at det er der inntektene ligger. 

Men hvor lenge vil følgerne henge med på innholdsløs "jabbing"? Har fått med meg at enkelte influensere klager litt på algoritmen, at man må følge ellers dukker de ikke opp etc, alt for å forsøke å knytte følgerne tettere på. Men vi er faktisk noen som har falt av allerede, og jeg er ganske sikker på at det blir flere. 

Er det noen som vet om influenseren kan styre hvor hyppig reklame-avbruddene skal komme i en Snap-story? Har inntrykk at det av og til er etter hver andre/tredje snap, mens hos andre noe sjeldnere. Skjønner at det kanskje er uaktuelt å skru av reklamen når den genererer såpass med inntekter om man har mange views, men når man føler man ser mer generell reklame enn (tanketomt) innhold er det kanskje på tide å justere litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...