AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #141 Del Skrevet 25. oktober 2023 Bigote skrev (17 minutter siden): Enig. Generelt sett ville jeg anbefalt TS å prøve å la komplimentene vare mer "Casual i forbifarten" enn å lage enn scene av at han først spør om lov til å si noe til henne først før han skal holde en monolog over hvor uskyldig og genuint det kommende komplimentet er. Ikke alle menn er ærlige og dette vet de fleste kvinner.. Ellers er det sikkert lurt å la komplimentene være litt mer overfladiske enn å komplimentere henne som person mtp. at ikke TS kjenner henne eller har har snakket med henne før. " Hei, jeg er snill og jeg vil fortelle deg at du er nydelig". Nei, Nei ,Nei! En del menn tror dessverre det finnes en oppskrift på hvordan. Men oppskriften er nettopp takt, Tone og timing for å få det til. Dette bedømmer mange feilaktig at de har. For at noe lignende skal falle i god jord, må vedkommende ha sjarm/karisma og sosial teft. Samtidig bør denne sjarmen inkludere at man pumper ut med noe, og ikke indikere at man har sittet og glodd. Det er så mye som skal være riktig og fininnstilt her, at for de aller fleste er det nettopp best å la være, for både kvinner og menn. Anonymkode: 99059...699 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 25. oktober 2023 #142 Del Skrevet 25. oktober 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: En del menn tror dessverre det finnes en oppskrift på hvordan. Men oppskriften er nettopp takt, Tone og timing for å få det til. Dette bedømmer mange feilaktig at de har. For at noe lignende skal falle i god jord, må vedkommende ha sjarm/karisma og sosial teft. Samtidig bør denne sjarmen inkludere at man pumper ut med noe, og ikke indikere at man har sittet og glodd. Det er så mye som skal være riktig og fininnstilt her, at for de aller fleste er det nettopp best å la være, for både kvinner og menn. Anonymkode: 99059...699 Enig med det meste av det du sier, men jeg uenig i at man alltid burde la være. Sjarm og generell sosial teft er helt klart en positive egenskaper en del har potensialet til å utvikle. Er man alltid passiv og ikke tør å utfordre seg selv i frykt for å bli oppfattet som litt creepy så vil man alltid stå stille her. Å justere seg litt etter erfaringer helt klart en fordel. Det kunne få en person til å føle seg vel ved å gi et kompliment er en god ting, og det finnes tryggere måter å gå frem på her enn andre. Enig i at kontekst spiller en veldig stor rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umAxa Skrevet 25. oktober 2023 #143 Del Skrevet 25. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Menn er redd for å bli ledd av, kvinner er redd for å bli drept. Må være sååååå fælt å være mann 😭 En kafe eller en trikk er ikke "møteplasser" hvor menn kan bare lene seg inn og pese dritt i øret på kvinner de vil knulle. Anonymkode: fce45...e0c Om du er interessert i hvorfor det slik, så kan du (som kvinne) spørre deg selv: Vil du ha en mann som ingen andre kvinner vil ha? Tenk litt på den, og kanskje det er noe å lære om det motsatte kjønnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 25. oktober 2023 #144 Del Skrevet 25. oktober 2023 Nei, sånt er bare kleint og creepy. Jeg ble "oppsøkt" nylig av en på gata som kom ganske nærme og bare "kan jeg si deg noe?". Akkurat det du skisserer. Jeg snudde meg rundt og forlot stedet. Vi kvinner er biologisk programmert til å føle på fare i slike situasjoner. Det er en unaturlig setting å gi komplimenter i, og man blir da på vakt for skjulte intensjoner hos mannen. Dropp det, ts. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #145 Del Skrevet 25. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (2 minutter siden): Nei, sånt er bare kleint og creepy. Jeg ble "oppsøkt" nylig av en på gata som kom ganske nærme og bare "kan jeg si deg noe?". Akkurat det du skisserer. Jeg snudde meg rundt og forlot stedet. Vi kvinner er biologisk programmert til å føle på fare i slike situasjoner. Det er en unaturlig setting å gi komplimenter i, og man blir da på vakt for skjulte intensjoner hos mannen. Dropp det, ts. Eller til og med de som avbryter når du leser bok, og de SER AT DU LESER. Usjj. Hadde de nå nærnet seg for å være hyggelige, fordi de var interessert i meg som person. Men nei - har alltid med tiltrekning å gjøre, og det er ekkelt. Anonymkode: 99059...699 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 25. oktober 2023 #146 Del Skrevet 25. oktober 2023 Mountain Man skrev (På 24.10.2023 den 14.15): Som sagt er faren for en voldtekts situasjon noe helt annet en det jeg påpeker. Jeg henviser til møteplasser med mye folk og hvor det å bli kjent med ukjente er naturlig. Mange menn vil også ta stor risiko for både ydmykelse og nettopp slik hets ved å våge å gi ett kompliment til en dame dem ikke kjenner. Ja, stakkars dere, for det er vel mye verre å bli satt på plass enn det er for kvinner å bli overfallsvoldtatt? 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 25. oktober 2023 #147 Del Skrevet 25. oktober 2023 Mountain Man skrev (8 timer siden): Du beskriver en potensiell voldtektsmann situasjon og ingenting i nærheten av det jeg beskriver. Hvordan vet kvinner at du ikke er en voldtektsmann hvis de ikke kjenner deg? De vet bare at du mangler sosiale antenner og opptrer ubehagelig. Ergo, potensielt farlig. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 25. oktober 2023 #148 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men nå har dere jo akkurat forklart oss at det er intensjonen som teller, ikke hvordan det blir oppfattet. Og jeg tror på ingen måte at sjefen min mente det som hersketeknikk. Jeg tror han bare oppriktig syntes jeg var pen og ikke klarte å la være å si det hele tiden. Han trodde nok han var snill og «spredte glede» - akkurat som dere andre. Og det er faktisk ikke noe mindre «hersketeknikk» å stoppe en kvinne på gaten eller gå bort til en fremmed dame på kafé og legge ut om hvor deilig DU synes hun er. WTF, liksom, har jeg bedt om din mening? Jeg sitter/går ikke her for å ta meg ut, jeg har noe å gjøre. Eller tror du oppriktig at en vakker ung jente/dame får bedre selvtillit av å vite at menn på hennes fars alder sikler på henne? Heller tvert i mot, kan jeg fortelle deg. For å gjenta meg selv fra tidligere innlegg, så er det flere settinger det komplimenter kan være velkomment, men jeg orker ikke å ramse opp de eksemplene igjen. Anonymkode: 448d3...da4 Nettopp. Tror de færreste kvinner bryr seg om hva tilfeldige menn tenker om dem. Det er i alle fall ikke i mine tanker når jeg ferdes utendørs. Det er revnende likegyldig om mannen jeg går forbi synes jeg er pen eller stygg, så lenge han oppfører seg anstendig og ikke innbyr til fare. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #149 Del Skrevet 25. oktober 2023 4 minutter siden, Samfunnsengasjert said: Ja, stakkars dere, for det er vel mye verre å bli satt på plass enn det er for kvinner å bli overfallsvoldtatt? I de eldre stammesamfunnene kunne menn bli drept dersom de prøvde seg på feil dame. Det er derfor menn ofte har Approach anxiety. Anonymkode: 00d18...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 25. oktober 2023 #150 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Eller til og med de som avbryter når du leser bok, og de SER AT DU LESER. Usjj. Hadde de nå nærnet seg for å være hyggelige, fordi de var interessert i meg som person. Men nei - har alltid med tiltrekning å gjøre, og det er ekkelt. Anonymkode: 99059...699 Jepp. Som da jeg skrev ut noen dokumenter på bibliotekets skriver og en mann plumper ut med "du er så pen, gleder meg til å se deg igjen". Creepalarm 👀🆘 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #151 Del Skrevet 25. oktober 2023 1 minutt siden, Samfunnsengasjert said: Jepp. Som da jeg skrev ut noen dokumenter på bibliotekets skriver og en mann plumper ut med "du er så pen, gleder meg til å se deg igjen". Creepalarm 👀🆘 Og hvordan skal menn og kvinner møtes da, mener du. Dersom mannen ikke tar initiativ skjer det vanligvis ingenting. Anonymkode: 00d18...640 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. oktober 2023 #152 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og hvordan skal menn og kvinner møtes da, mener du. Dersom mannen ikke tar initiativ skjer det vanligvis ingenting. Anonymkode: 00d18...640 I de aller fleste situasjoner, med de aller fleste menn, har de aller fleste damer ikke noe ønske om at det skal skje noe... 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #153 Del Skrevet 25. oktober 2023 3 minutter siden, Daria said: I de aller fleste situasjoner, med de aller fleste menn, har de aller fleste damer ikke noe ønske om at det skal skje noe... Ok, så menn skal være tankelesere? Anonymkode: 00d18...640 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 25. oktober 2023 #154 Del Skrevet 25. oktober 2023 1 hour ago, Samfunnsengasjert said: Nettopp. Tror de færreste kvinner bryr seg om hva tilfeldige menn tenker om dem. Tror nok du tar deg selv litt høytydelig her. Om jeg for eksempel skulle gitt deg et kompliment for jakken din eller sagt at håret ditt var fint betyr det virkelig ikke at jeg går rundt å tenker på deg, håret ditt eller jakken din hele tiden. Se på det heller som en fin liten "gesture" i hverdagen. Skal dog sies at nordmenn ikke har en like stor aksept og kultur for positive bemerkelser som andre kulturer. At kvinner er programerte for å gå i fluktmodus pga. et lite kompliment i en settning der det ikke eksisterer en reel fare skulle jeg gjerne ha sett kilder på. PS: Jeg vet også at menn kan være farlige for kvinner så her er det viktig at du ser nyansen og konteksten i det jeg skriver så jeg ikke blir dratt ned i voldtektsdebatten som har utartet seg her i tråden. Jeg snakker virkelig ikke å oppsøke en kvinne som er alene midt på natten for å fortelle henne hvor fint håret hennes er.. Måtte bare skrive dette siden å legge ord i munnen på andre er vanlig på dette forumet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apage Skrevet 25. oktober 2023 #155 Del Skrevet 25. oktober 2023 umAxa skrev (5 timer siden): Om du er interessert i hvorfor det slik, så kan du (som kvinne) spørre deg selv: Vil du ha en mann som ingen andre kvinner vil ha? Tenk litt på den, og kanskje det er noe å lære om det motsatte kjønnet. Hva er det du prøver å si her? Selvfølgelig vil ikke kvinner ha en mann som absolutt INGEN andre kvinner vil ha! Tror det gjelder andre veien også! Har du NULL sjarm, NULL utstråling, NULL utseende, NULL semi-interessante hobbier, NULL arbeidserfaring, NULL selvgåenhet på gang, har du INGENTING gående for deg som synes utvendig, er det ikke så rart ingen kvinner vil ha deg. Det positive er at er du på bunnen av markedet, kan det faktisk bare gå oppover, men det krever seriøse endringer i livsstilen din. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #156 Del Skrevet 25. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Og hvordan skal menn og kvinner møtes da, mener du. Dersom mannen ikke tar initiativ skjer det vanligvis ingenting. Anonymkode: 00d18...640 På den vanlige måten, der man tilfeldigvis kommer i snakk fordi man har noe til felles og merker at man har kjemi. Hobbygruppe, internettforum, yrke, fest, spleisningsforsøk fra venner som kjenner begge parter, eller kanskje felles irritasjon over at iskremmaskinen på McDonald's er ute av drift og dere begge hadde skikkelig lyst på McFlurry. Alternativt arenaer hvor sjekking er forventet og akseptert, som ute på byen, eller datingapper. Jeg ville aldri ønsket noe mer med en som valgte det å kommenterte utseendet mitt som åpningsreplikk. Det viser meg kun at han 1: Synes det viktigste er at han får sagt meningen sin, samme hvordan det påvirker andre. 2: Bare er ute etter å få napp med noe som er pent å se på, for han vet jo absolutt ingenting om personligheten min, eller 3: Mente det godt, men mangler fullstendig sosiale antenner. Alle alternativene peker på kvaliteter som raskt kan føre til konflikter i et forhold. Anonymkode: 7fbc7...0d4 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 26. oktober 2023 #157 Del Skrevet 26. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (5 timer siden): Hvordan vet kvinner at du ikke er en voldtektsmann hvis de ikke kjenner deg? De vet bare at du mangler sosiale antenner og opptrer ubehagelig. Ergo, potensielt farlig. Ingen blir voldtatt av ett respektfult komplimang. Men vil man konkurere i Krenke hysteriet så passer det vel å tolke det dit hen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 26. oktober 2023 #158 Del Skrevet 26. oktober 2023 Samfunnsengasjert skrev (5 timer siden): Ja, stakkars dere, for det er vel mye verre å bli satt på plass enn det er for kvinner å bli overfallsvoldtatt? Så du kaller å sette noen på plass å hetse en som sier noe fint til deg.. Hmm. Ja. Mobbing kan vel også kalles å sette noen på plass så litt rett har du forsåvidt. Men tror eksempelvis ett tidligere mobbeoffer ikke vil være enig at ett oppriktig kompliment er så slemt. Men dette viser at mange i vårt samfunn har alt for lite bekymringer og har det for godt om velmente komplimenter er en oppriktig bekymring og noe slemt i deres øyne. Ha en komplimenterende fin natt. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #159 Del Skrevet 26. oktober 2023 Mountain Man skrev (17 timer siden): ... Om noen Damer syns kompliment fra en Mann er ekkelt handler det ALTID kun om at dem ikke anser den som kommer med det av high nok value. ... Ah, ja,selvfølgelig... da kan vi bare slutte diskusjonen her og nå... For DU vet selvfølgelig hva kvinner tenker og føler om de oppfatter komplimenter fra menn som ubehagelige. DU vet også at alle kvinner som har den meningen om kompliment fra menn ALLTID (to L'er, by the way) har samme grunn for å mene det de mener. Dette vet DU! Selv om det kan være utallige grunner for å mene det disse kvinnene gjør, så vet DU at kvinner ALLTID mener det de gjør pga. den grunnen DU mener er riktig... Vanskelig å si om dette er et gudekompleks, et behov for å dominere kvinner eller rett og slett et ønske om å ikke forholde seg til den virkeligheten kvinner lever i og med... Anonymkode: 8a305...e4e 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #160 Del Skrevet 26. oktober 2023 Mountain Man skrev (6 minutter siden): Så du kaller å sette noen på plass å hetse en som sier noe fint til deg.. Hmm. Ja. Mobbing kan vel også kalles å sette noen på plass så litt rett har du forsåvidt. Men tror eksempelvis ett tidligere mobbeoffer ikke vil være enig at ett oppriktig kompliment er så slemt. Men dette viser at mange i vårt samfunn har alt for lite bekymringer og har det for godt om velmente komplimenter er en oppriktig bekymring og noe slemt i deres øyne. Ha en komplimenterende fin natt. 😉 Si det til seksuelt trakkaserte, som var mindre viktige enn dem som bare måtte uttrykke sin upassende, uønskede seksuelle interesse. For slik kan også komplemnager gå, det er åpenbart. Trenger ikke være slemt for å være ubehagelig. Det finns mange typer offer. Tviler på at mobbeoffer går rundt å tenker det er greit noen blir seksuelt trakkasert. De syns vel allt av vonde opplevelser er uønsket, noe som er normalt å tenke. Anonymkode: 6fea3...a47 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå