Gjest Refreng Skrevet 22. oktober 2023 #21 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg bryr meg ikke om tilfeldige menn syntes jeg er pen eller nydelig. Er ikke noe jeg har behov for å høre. Hadde ikke blitt sur med mindre det var veldig innpåslitent, men har heller ingen interesse av den slags type komplimenter. 46 minutter siden, Gorgonzola said: Jeg gjorde det ikke, fordi verden er blitt sånn at menn ikke bare kan servere komplimenter til tilfeldige kvinner lenger. Er ikke poenget med et kompliment at personen skal bli glad? Dersom personen ikke blir glad for det, da gjør du det jo ikke for kvinnen sin skyld. Da gjør du det kun fordi du føler deg bra av det. Høres ut som du blir snurt fordi mennesker ikke blir glade for det du mener de burde bli glade for.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #22 Skrevet 22. oktober 2023 Tenker du sånn helt oppriktig at en ung smellvakker kvinne blir GLAD for å høre at det sitter en gammel gubbe og sikler på henne? Anonymkode: 448d3...da4 13 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #23 Skrevet 22. oktober 2023 Mt3 skrev (5 minutter siden): Jeg føler at å si at noen har ett vakkert smil eller evt en fantastisk utstråling er mer innenfor enn å si at de ser nydelig ut. Er det? To sider av samme sak i mine øyne, kunne like godt ha sagt at hun var en nydelig dame Anonymkode: 3e34e...db0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #24 Skrevet 22. oktober 2023 Det var bra du ikke gjorde det, vil jeg si. Det er en klassiker det der. Eldre menn som sikler på unge damer. Det er umulig å få det til å høres annet enn slibrig og innpåslitent ut, selv om du går etterpå, så henger du kanskje igjen noen sekunder for å få en respons fra henne. Menn håper liksom at de skal få en eller annen slags klarsignal og oppfordring til noe mer etter en sånn uttalelse, som regel. Selv om du påstår noe annet. Anonymkode: f7230...7ef 9 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #25 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg hadde oppfattet deg som creepy. Menn på samme alder som faren min ønsker jeg ikke slike kommentarer fra. Anonymkode: d7629...1cd 8 3
Mt3 Skrevet 22. oktober 2023 #26 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det? To sider av samme sak i mine øyne, kunne like godt ha sagt at hun var en nydelig dame Anonymkode: 3e34e...db0 Har selv fått kompliment for smilet mitt, det tok jeg godt imot. Ville definitivt ikke tatt godt imot at en tilfeldig person sa jeg var en nydelig dame. Syntes at det føltes litt guffent å få ett sånt kompliment ang utseende selv som ung, til og med om det var fra menn jeg viste hadde dame (og som da ikke var ute etter noe) 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #27 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg får komplimenter ganske ofte, både fra kvinner og menn og jeg har alltid høflig når jeg takker for komplimentet. Jeg er også typen som gir fremmede komplimenter. Det har aldri vært kleint men heller ført til en hyggelig smalltalk. TS, det kommer kanskje an på hvordan du sier det☺️ Anonymkode: 916b2...8c9
Gjest Piinki Skrevet 22. oktober 2023 #28 Skrevet 22. oktober 2023 Det er vel såpass så ekkelt at jeg for alltid vil knytte dette til profilenavnet og profilbildet ditt. Der er den gamle grisen som sikler på jenter han kunne vært far til. Så om du prøver å diskutere noe spennende med meg eller dele kunnskap vil dette skygge for alt du prøver å si. Så ekkelt og ubehagelig er det faktisk. Du må huske det at menn er farlige for kvinner og det sitter dypt i oss. Og en eldre mann er farligere enn en ung mann. Eldre menn har mer erfaring og er mer utspekulerte og manipulerende. Og når du ikke vet dette, eller forstår dette, fremstår du også som dum. Sorry altså. Gi et nøytralt nikk om du vil anerkjenne henne.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #29 Skrevet 22. oktober 2023 Huff nei! Ikke hyggelig, bare veldig spesielt og litt ekkelt. Anonymkode: 7dbdc...727 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #30 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville syntes det var ubehagelig om en så mye eldre mann sa noe sånt til meg. Anonymkode: d7843...874 Jeg ville ha mislikt en slik oppmerksomhet, uansett hans alder. I italia gjør de sikkert den slags, men det er for mye etter norsk gråsteinsstandard. Anonymkode: c911f...11c 4
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. oktober 2023 #31 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg hadde oppfattet deg som creepy. Menn på samme alder som faren min ønsker jeg ikke slike kommentarer fra. Anonymkode: d7629...1cd Jeg fikk et fint kompliment fra en eldre herre, han sa at jeg hadde et nydelig smil og kjempefin humor, det var et fint kompliment å få og ikke noe ekkelt i det hele tatt. Det er jo måten det blir sagt på som avgjør om det er ekkelt , mener jeg da
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #32 Skrevet 22. oktober 2023 Nei, det bør du droppe. Kjedelig å få komplimenter i fra eldre herremenn (gamle griser) Det har hun sikkert fått nok av allerede også. Snakker av erfaring. Anonymkode: 2622b...31a 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #33 Skrevet 22. oktober 2023 Hun vet forhåpentligvis hun er nydelig, å om hun så deg, forsto hun det nok på blikket ditt. De tilfeldige kvinnene dere har lyst å komplimenter er jo alltid fra halvparten av alderen yngre og mer. Er det så viktig, og hvor mye betyr det for henne å vite at du liker det du ser? Bryr meg ikke hva menn på 60 tenker om meg, vet mange liker det de ser. Det høres feil ut, men ser det jo det lyseer fra ansiktet deres. Om det hadde vært noe sånn som, fint hår har det vært koslig, men du vet det ikke er slik. Å du vil det skal bli noe utav det, det er derfor du er lei deg fordi du føler du ikke har tilgang til kommunikasjon med dem, ikke fordi de går glipp av å høre hva du syns. Anonymkode: 6fea3...a47 7 1
Hmmmmmm Skrevet 22. oktober 2023 #34 Skrevet 22. oktober 2023 Ikke ønskelig med slik oppmerksomhet. 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #35 Skrevet 22. oktober 2023 Og her er et generelt tips til alle menn: Hvis du ønsker å gi et kompliment til en «sexy, nydelig, vakker» dame, så gi et kompliment som IKKE går på utseendet! i beste fall blir det et stort gjesp, men stort sett er det bare irriterende. For vet du hva? Hun hører det mange ganger hver eneste dag. Og det er faktisk knekkende likegyldig hva tilfeldige menn mener om det. Hvis du derimot legger merke til noe ekstra hun gjør eller sier, så kommenter heller det. Det vil gjøre mye mer inntrykk på henne. (Nå snakker jeg da om kvinner man har en eller annen interaksjon med. Aldri gå bort til vilt fremmede kvinner og lir av deg svette komplimenter - kanskje ned unntak av på bar). Anonymkode: 448d3...da4 8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #36 Skrevet 22. oktober 2023 Hvorfor er folk så krenkbare? Går det VIRKELIG ikke an å si slik bare for å glede? Uten intensjon om å legge an på ? Hvor innbilske er egentlig slike unge kvinner som tror at alle menn legger an på dem? Anonymkode: ac432...519 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #37 Skrevet 22. oktober 2023 Selvfølgelig er det ikke greit å gi komplimenter til ukjente damer. Det var ikke det før metoo / villebarepratelitt, og det er i hvertfall ikke det nå Anonymkode: bcb1e...33a 5
Olive_North Skrevet 22. oktober 2023 #38 Skrevet 22. oktober 2023 Altså hele oppsettet ditt var creepy. Hadde du bare gått forbi og sagt «hei, du ser bra ut» i farta hadde det vært bedre. 7
Hedda-78 Skrevet 22. oktober 2023 #39 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er folk så krenkbare? Går det VIRKELIG ikke an å si slik bare for å glede? Uten intensjon om å legge an på ? Hvor innbilske er egentlig slike unge kvinner som tror at alle menn legger an på dem? Anonymkode: ac432...519 Poenget er jo at det gleder ikke. Så hvorfor si det, da? Jeg er snart 50, og jeg ville heller ikke satt pris på at en fremmed 50-åring kom bort til meg ens ærend for å si at jeg er nydelig. Hadde fått alle alarmklokker til å gå av med en gang. Det er bare creepy. Forsvarstalen gjør det bare enda værre, den beviser jo at du vet selv at det er creepy. Jeg blir ikke glad for å vite at fremmede menn sitter og glaner på meg og bedømmer utseendet mitt. Instinktivt blir jeg redd for overfall, og ville sørget for å gå en annen vei enn deg på gata. 9 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #40 Skrevet 22. oktober 2023 For et mareritt det ville vært. Hun må svare deg litt avvisende for å være sikker på at du ikke setter deg ned. Eller være høflig og måtte tåle at du setter deg ned. Så ditt kompliment betyr bare potensielle problemer for henne Anonymkode: 5d284...944 9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå