Gå til innhold

Burde jeg dra på legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har unngått legevakt i helgen fordi vil ikke bli sittende i flere timer (mye fylleskader i helger).. men hadde for 1,5 uke siden en operasjon på hjertet, en ablasjon. Står det er vanlig med litt smerter et par dager etterpå, men det hadde ikke jeg i det hele tatt. 

Men etter at jeg kom hjem fra sykehuset 2 dager etter operasjonen har jeg kjent på smerter som føles som om noen «skviser» i brystet mitt. Varer bare noen sekunder av gangen, men det er vondt og jeg blir redd. Smerten går i brystet og opp i halsen og tinningen. Det at jeg blir redd når jeg kjenner dette forsterker det jo også muligens.. 

Har aldri i mitt liv hatt brystsmerter, kun under selve operasjonen så jeg vet det er de samme smertene og at det er fra hjertet. 

Var hos fastlegen forrige uke og hun lyttet på hjertet og tok blodtrykk og sa alt var bra. Men føles ikke bra med disse smertene så vurderer legevakt idag? 

Anonymkode: 26dae...874

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legevakten du😊 Bedre å ta en telefon for mye enn en for lite.

Anonymkode: 1dca5...863

• Liker 7
Skrevet

Ring å spør.

Anonymkode: 803d0...788

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ringt legevakten og snakket med de.

Og er det alvorlig evner de helt fint å prioritere deg fremfor andre.

• Liker 2
Skrevet

Enig med de over, ring og spør, gorklar nøyaktig hvordan du kjenner det, og hør på de.

God bedring!

Anonymkode: bf177...f19

Skrevet

Du fikk kanskje et telefonnummer til sykehuset der du ble operert som du kan ringe hvis det skulle være noe?

Det lover jo veldig godt at du er undersøkt av fastlegen og at hen ikke fant noe galt.

Dersom du er veldig bekymret og baler mye med spørsmål rundt denne operasjonen (det har jo vært en god del innlegg både i forkant og etterkant som tyder på at du har vært en god del urolig de siste ukene) så kan det være angst som er opphav til smertene.

Uansett om det er angst eller noe annet så skader det ikke å ringe legevakten for råd, faktisk er det en svært god ide.

Anonymkode: 4ee42...652

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fikk kanskje et telefonnummer til sykehuset der du ble operert som du kan ringe hvis det skulle være noe?

Det lover jo veldig godt at du er undersøkt av fastlegen og at hen ikke fant noe galt.

Dersom du er veldig bekymret og baler mye med spørsmål rundt denne operasjonen (det har jo vært en god del innlegg både i forkant og etterkant som tyder på at du har vært en god del urolig de siste ukene) så kan det være angst som er opphav til smertene.

Uansett om det er angst eller noe annet så skader det ikke å ringe legevakten for råd, faktisk er det en svært god ide.

Anonymkode: 4ee42...652

Nei bare at jeg skulle på kontroll om 3-6 mnd. De kalte det vellykket så skulle jo ikke hatt noen plager.. 

Ikke jeg som har opprettet alle de trådene forresten, men syns det er fint å lese at andre er litt i samme båt 😅 

Skal ringe legevakt for å høre 

Anonymkode: 26dae...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...