exictence Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Trodde alle som var litt opptatt av sunnhet starter morgenene med å drikke vann. Jeg føler meg helt avhengig av å drikke vann som det første jeg drikker om morgenen. Gjør ikke du? Endret 22. oktober 2023 av exictence 4
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Bare i form av kaffe Anonymkode: f31f3...54f 7 2
Sovushka Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Først kaffe så når jeg begynner å skjelve tar jeg vann 😅
jukkapalme Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Drikker alltid et glass vann på morgenen ved siden av kaffen. Er alltid tørst på morgenen. Endret 22. oktober 2023 av jukkapalme
MyMichelle Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg drikker ikke annet enn vann om morgenen.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg tar litt vann sammen med medisiner, men jeg blir lett kvalm av å drikke vann om morgen. Det som er sunt er å drikke vann når man er tørst. Anonymkode: fdf07...044 4 1
skreppamedleppa Skrevet 22. oktober 2023 #7 Skrevet 22. oktober 2023 ❤️kaffe❤️ Ingenting begynner før det
Blåttvann Skrevet 22. oktober 2023 #8 Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Begynner dagen med en halvliter vann som har stått i kjøleskapet. Så lunsj kl.11-12. Vet at man helst ikke skal begynne dagen med kaldt vann, men det er det jeg liker. Endret 22. oktober 2023 av Blåttvann
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #9 Skrevet 22. oktober 2023 Hvorfor skulle det være så sunt å drikke vann "bare fordi" hver morgen? Man drikker da når man er tørst. Jeg ser ingen hensikt med å proppe seg med vann fordi man har oppnevnt det som det mest supersunne i verden og tror at jo mer, jo bedre. Det er det ikke. Man drikker når kroppen sier fra at den er tørst, ellers kan man la være, og ev drikke andre ting for smakens og nytelsens skyld eller effektens skyld. Som kaffe, te, brus, melk, juice osv. Anonymkode: 3203a...647 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har problemer med å kjenne tørste faktisk, så jeg får jevnt i meg alt for lite... Kjøpte en sånn thermoflaske som holder på kulden for å ha på pulten på jobb, den er 0,7l eller noe sånt og jeg smekker i meg hele i løpet av dagen + litt til til lunsj. Beste investeringen jeg har gjort på ei stund:P Å drikke masse på morgenen byr meg i mot faktisk. Tar noen slurker for å få ned noen medisiner men det er det. Anonymkode: b44bb...8d9
Blåttvann Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle det være så sunt å drikke vann "bare fordi" hver morgen? Man drikker da når man er tørst. Jeg ser ingen hensikt med å proppe seg med vann fordi man har oppnevnt det som det mest supersunne i verden og tror at jo mer, jo bedre. Det er det ikke. Man drikker når kroppen sier fra at den er tørst, ellers kan man la være, og ev drikke andre ting for smakens og nytelsens skyld eller effektens skyld. Som kaffe, te, brus, melk, juice osv. Anonymkode: 3203a...647 Ikke alle kjenner tørste. Overraskende mange som ikke gjør det. 1
exictence Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2023 Det er ikke snakk om å proppe seg med vann eller drikke store mengder. Trodde bare det var normalt å drikke et glass vann på morgenen. Føler det er sunt, og føler kroppen min har det best med det. Men påstår ikke at det er det som gjelder. Ble bare nysgjerrig på andres vaner og syn.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #13 Skrevet 22. oktober 2023 Hvis jeg starter dagen med et par tre gode slurker vann så føler jeg meg og ser bedre ut. Øynene er mindre puffy utover formiddagen, ser mer opplagt ut. Merket stor forskjell da jeg bare drakk kaffe om morgenen. Anonymkode: 7d1b8...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #14 Skrevet 22. oktober 2023 18 minutter siden, Blåttvann said: Ikke alle kjenner tørste. Overraskende mange som ikke gjør det. Det er derfor det dør mange friske personer av dehydrering ukentlig! 🤨 Anonymkode: e5206...c87 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #15 Skrevet 22. oktober 2023 Blåttvann skrev (24 minutter siden): Begynner dagen med en halvliter vann som har stått i kjøleskapet. Så lunsj kl.11-12. Vet at man helst ikke skal begynne dagen med kaldt vann, men det er det jeg liker. Samme her. En halvliter rett ned. Hvorfor skal man ikke starte dagen slik? Anonymkode: 42557...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #16 Skrevet 22. oktober 2023 I dag stod jeg opp kl. 06.00. Jeg har jeg gått på tur, trent og gått til byen - og fortsatt ikke drukket vann. Hadde vann i havregrøten min til frokost, da. Når jeg tenker meg om, er det ikke sikkert jeg drikker "rent vann" hver dag, faktisk. Som regel blir det kanskje et glass eller to i løpet av ettermiddagen/kvelden. Men jeg drikke kaffe og/eller te hver dag, og spiser mye havregrøt, kornblanding o.l., som jo inkluderer en del væske. Vet ikke om dette er optimalt, men ganske sikker på at jeg ikke er dehydrert eller noe. Når dette er sagt, så tror jeg du har rett at mange har som vane å starte dagen med litt vann. Men hvis man ikke er tørst, er det vel ikke så viktig? Eller? Anonymkode: a0e0f...6d8
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #17 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her. En halvliter rett ned. Hvorfor skal man ikke starte dagen slik? Anonymkode: 42557...2f4 For å snu på det: Hvorfor skal man starte dagen slik hvis man ikke føler for det? Anonymkode: a0e0f...6d8 1
MorTil2 Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er derfor det dør mange friske personer av dehydrering ukentlig! 🤨 Anonymkode: e5206...c87 Hvor har du det ifra? Ja, det dør mange, mange mennesker på denne jord pga tørste og dehydrering. Men det er ikke fordi de ikke føler tørste, men fordi de ikke har tilgang til drikkevann. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #19 Skrevet 22. oktober 2023 Første jeg gjør er å drikke litt vann ja, gjerne med sitron i. Ikke pga noe helsekost-filosofi, jeg er bare ofte veldig tørst når jeg våkner, og vann er det jeg har lyst på. Anonymkode: 02464...07d 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 exictence skrev (1 time siden): Trodde alle som var litt opptatt av sunnhet starter morgenene med å drikke vann. Jeg føler meg helt avhengig av å drikke vann som det første jeg drikker om morgenen. Gjør ikke du? Jeg må også bøtte ned to store glass vann like etter jeg står opp, føler jeg våkner av det, og at kroppen trenger det etter en natts søvn uten en dråpe væske. Jeg tenker ikke på helsegevinsten av det, om den finnes, jeg føler bare det er deilig å bli «rehydrert». Anonymkode: df909...813 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå