AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #1 Skrevet 22. oktober 2023 Et eksempel, leker med bil å sier 2 3 4 juul om å om igjen, kan holde på sånn i en evighet. Sier samme ord om igjen å om igjen. Eller lager lyder me munnen, som regel veldig støyete å ikke ord. Som eks naninaninaninani mens barnet leker. Blir mer å mer høylytt til vi sier at nå må barnet dempe seg. Så starter det om igjen hele dagen. Lurer på om dette er normalt? Jeg holder på å bli gal. Barnet er 4 år. Anonymkode: 6309d...5d6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #2 Skrevet 22. oktober 2023 Det kan være helt normalt eller det kan være en form for stimming. Men har barnet noen andre utfordringer? Min er bare 1,5 men det er mye lyd/babling her og, iallfall når vi er hjemme og hun er trygg og fornøyd Anonymkode: c41be...cf6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #3 Skrevet 22. oktober 2023 Går barnet i barnehagen? Spør hvordan de oppfatter barnet i lek. Kanskje barnet bare lever seg veldig inn i leken, som mange barn gjør. Virker egentlig bare som et fantasifult barn, og det er helt normalt. Anonymkode: 586d0...615
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #4 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et eksempel, leker med bil å sier 2 3 4 juul om å om igjen, kan holde på sånn i en evighet. Sier samme ord om igjen å om igjen. Eller lager lyder me munnen, som regel veldig støyete å ikke ord. Som eks naninaninaninani mens barnet leker. Blir mer å mer høylytt til vi sier at nå må barnet dempe seg. Så starter det om igjen hele dagen. Lurer på om dette er normalt? Jeg holder på å bli gal. Barnet er 4 år. Anonymkode: 6309d...5d6 Ja. Jo flere lyder, jo bedre. De (ekspertene) kaller det for ‘lydproduksjon’. Produserer lyder, mao. Det er jo kjempebra da, at barnet ditt er så produktivt. Anonymkode: 845a0...87b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #5 Skrevet 22. oktober 2023 Både jeg og min datter holdt på sånn. Vi har tourettes. Anonymkode: 11b09...7ad
Mt3 Skrevet 22. oktober 2023 #6 Skrevet 22. oktober 2023 Holder med anonym i #3, hør med barnehagen hva de legger merke til og hva de evt tenker. Noen barn lager seg hemmelige språk, noen lager bare lyder mens de er veldig konsentrert i lek, noen kan ha en usynlig venn de prater med, noen kan ha barne tics. Så det finnes veldig mye som er fullstendig innenfor normalen når det gjelder barn og lyder ved lek. Det meste går over etterhvert som de blir litt eldre og mer beviste på seg selv og omgivelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå