Gå til innhold

Hvilket forhold har du til kjeks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv syns jeg det er en litt kjedelig snack. Men konseptet med ost, vin og kjeks likeer jeg veldig godt :) Og kan bestille en sjokolade-cookie på cafè f.eks. Men meget sjelden at jeg har kjeks i skapet. Tar meg heller en sjokolade enn å spise masse kjeks. 

Anonymkode: d7392...223

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt ann på hvilken kjeks. Søte kjeks spiser jeg lite av. Men jeg er veldig glad i f.eks Tuc kjeks 😊

Skrevet

Skjønner ikke helt konseptet med kjeks 😄 Har aldri kjeks i skapet, og kjøper det aldri annet enn når jeg skal lage ostekake til andre (spiser ikke ostekake selv). Synes de er tørre og smakløse 😄 

Skrevet

Føler det er transfett i de fleste kjeks, så spiser veldig sjelden

Skrevet

Kjeks er greit til ost og kjeks, men det er jo pga osten. Søt kjeks kjøper jeg aldri, men jeg kan dog bake noen som er helt sykt gode til en eller annen anledning. (Dvs, jeg kjøper oreo kjeks hvis jeg skal lage oreo kake.) 

Skrevet

Elsker oreo og safari kjeks😍 Skikkelig sunt😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tørr kjeks til kaffekopp er godt. Jeg har et velsmakende forhold til kjeks. 

Finner ikke en av favorittene så lett; en med sitronfyll i midten, men finner erstatning, så da går det.  :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg spiser svært sjelden kjeks, og glemmer egentlig at de finnes når jeg er i butikken. Men om jeg nå en sjelden gang skal ha kjeks, blir det enten Ritz kjeks med ost til, eller som snacks når jeg har lyst på noe søtt; Safarikjeks.

Annen kjeks kjøper jeg aldri.

Skrevet

Av og til lurer jeg på hvorfor jeg selv ikke bare lager en grunndeig og mekker mine egne kjeksvarianter,
for det er jo en veldig enkel ting å gjøre. Hvorfor lager ikke dere det? Hvorfor må det bli juletid før man
tenker i de baner? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Godt med kaffe og kjeks 😀

• Liker 1
Skrevet

Ost og kjeks er godt, men sånn til søt-snacks, foretrekker jeg kake eller muffins. Men elsker pepperkaker rundt juletider. Og liker andre kjeks-ligende julekaker (feks cola-kaker). 

Anonymkode: a6531...716

Skrevet

Jeg har et godt og nært forhold til Bixit. Sliter litt med å få i meg nok mat, og da er kjeks veldig enkelt og greit. At valget har falt på Bixit, er egentlig bare fordi jeg synes den smaker godt. Liker Safari og Gjende ganske godt også, men de kjøper jeg nesten aldri selv. På kafé o.l. velger jeg alltid noe mer fancy :) 

Anonymkode: 58e7c...dc0

• Liker 1
Skrevet

Å maule kjeks er enten ekstremt gammeldags eller ekstremt harry.

Jeg er oppvokst i en tid der vi hadde saftflaske i sekken (ingen drakk vann) og det var like normalt å gi et barn en pakke mariekjeks som et knekkebrød. Det var ikke ansett som søtsaker eller helgekos. Helt utrolig egentlig.

Det er en weird ting å spise.

Ultraprosessert, transfett, kaloririkt og ikke sånn kjempegodt om man skal være ærlig.

Jeg velger heller sjokolade i stedet, som er like usunt men mye bedre.

Skrevet

Ost og kjeks er okei. Ellers blir det veldig lite. Heller sjokolade for min del. 

Skrevet

Det kommer jo helt an på det. Kjeks kan være så mangt.

Ost - kjeks- vin  er ikke min greie i det hele tatt, jeg kan knapt tenke meg noe mer meningsløs å sitte å gomse på. Og det bringer nesten en skuffelse når det blir servert hos andre. 

Men biscotti kjeks til jul har jeg derimot et høyst elskverdig forhold til❤️

Begge deler er kjeks men helt i motsatt skala.

Jeg lager også havre kjeks som jeg liker å ha med meg på tur, og det blir knapt påske uten noen gode appelsin og skjokolade kjeks!

Av kjøpe kjeks har jeg stort sett en bixit pakke i hylla rett og slett fordi om jeg er syk er det det jeg orker. Sånn er det med den saken.

Ellers synes jeg maryland cookies kan være godt sånn innimellom men det er ikke noe jeg alltid har eller kjøper meg ofte, men helt greit til kaffen sånn i dann og vann. Har absolutt ingen skam for at jeg spiser kjeks heller, får da være måte på.

• Liker 1
Skrevet

Kjeks finnes jo i hundretusner av varianter, og ulike kjeks har ulike "bruksområder".

Man kan ikke sammenligne en tørr mariekjeks med en hjemmelaget sjokoladekjeks med sjokoladebiter og kremost inni.

Jeg lager en del havrekjeks med nøtter og sjokolade, og bruker som energibar når jeg er på farten.

Skrevet

Å lage kjeks er helt topp, så mye bedre.

• Liker 1
Skrevet

En liten kjeks til kaffe eller te er ikke å forakte. Vi spiser en del kjeks av ymse slag. Synes det er godt om jeg er litt småfysen på noe.

Anonymkode: 9b90a...401

Skrevet

Jeg elsker kjeks. Baker Drømmer til jul. Tyske skiver er nam og sånn som serbut som kringler. Før fikk man tak i en blå boks av metall med danske kjeks som var så nydelige, men de har nok blitt erstattet av søpla de kaller for danske kjeks nå. 

Skrevet

Liker stortsett kjeks jeg 😍

Screenshot_20231022_173920_SamsungInternet.thumb.jpg.ce90fcb394e69ca8ae422054430938c2.jpg

Anonymkode: 311d0...632

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...