Gå til innhold

Hva er symptomene på dagens covid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte på tirsdag med bittelitt sår hals og tørrhoste/tung pust og hodepine i ansiktet/panne/ hodet og litt feber.

Utover uken har jeg fortsatt feber- 38,5 maks, tett i brystet og hodet og når jeg går kjennes det ut som om jeg har gjørme i lungene fordi det er så tungt å puste.

Tok to covid tester onsdag og lørdag som var negative, men stoler ikke på testene siden covid viruset forandrer seg mens testene er laget for de gamle variantene.

Jeg tok tester fordi covid er mer skadelig enn influensa/forkjølelse, dessuten er jeg pårørende til kreftsyk som ikke må smittes av covid har lege sagt.

Anonymkode: 51910...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symtomer er influensa.

Anonymkode: 50b91...9a6

Skrevet

Tung pust er veldig vanlig ved covid nå, og det som først og fremst skiller covid fra influensa. Det sagt så er det ingenting som tilsier at de gamle testene ikke skal slå ut, ettersom de er laget for en del av viruset som ikke muterer. Men selvtester er mindre sensitive, så de krever at man tester på riktig dag, som regel i løpet av dag 5-8 etter eksponering. Hvis du vet når du eventuelt ble smittet ville jeg testet daglig disse dagene.

Anonymkode: c796f...537

Skrevet

Årets influensa har for øvrig ikke kommet til Norge enda så det er det i hvert fall ikke.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Årets influensa har for øvrig ikke kommet til Norge enda så det er det i hvert fall ikke.

Feber er vel bare ved influensa eller er det når man er forkjølet også?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Feber er vel bare ved influensa eller er det når man er forkjølet også?

Ts

Man kan fint ha feber ved forkjølelse, faktisk er det ganske vanlig. 
Covidsymptomer er: alt! Hoste, feber, muskelverk, hodepine… noen får mageproblemer og halsvondt også 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...