Gå til innhold

8 åring hater tur

Fremhevede innlegg

Skrevet
mereo skrev (Akkurat nå):

Enkelte av oss synes faktisk det å gå tur er noe fullstendig kjedelig, det er uten mål og mening for oss.

Har det samme med «skal vi ikke bare kjøre en tur».

Vært sånn siden jeg var barn. 

Jepp. Det beskriver meg godt også. Dette endret seg for meg når jeg fikk meg hund. Men i over 30 år av mitt liv synes jeg turgåing var kjedeligere enn å se på maling tørke. Det må jo være lov å ikle like den aktiviteten, så lenge barnet er aktiv på andre måter.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
c_buk skrev (1 minutt siden):

Jepp. Det beskriver meg godt også. Dette endret seg for meg når jeg fikk meg hund. Men i over 30 år av mitt liv synes jeg turgåing var kjedeligere enn å se på maling tørke. Det må jo være lov å ikle like den aktiviteten, så lenge barnet er aktiv på andre måter.

Det er jeg enig i. Godt jeg ikke er alene om å ha vært sånn 😂

Skrevet

Jeg får lokket de med på sopptur med god hjelp av pokemon go. Jeg finner sopp, de finner Pokémons 😜

Anonymkode: 2b465...651

Skrevet

Hvorfor må han være med på tur? Hvis han er aktiv på andre måter så kan det ikke være livsviktig å dra med ungen på en aktivitet han hater. 

Anonymkode: 119ff...f37

• Liker 1
Skrevet

Det går bare hvis andre barn er  med, eller hvis vi har et morsomt sted som mål. Som en lekeplass eller en spesiell dagsturhytte som hun liker. 

Anonymkode: 4cca5...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har ikke barn, har du vel?

Anonymkode: 37334...96b

Joda! 

Skrevet

Gjør turen spennende, legg ut små skatter (ting du vet barnet liker) også lager du et kart :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 9.04):

Vel, vi er ikke alle født like, og ikke alle liker det samme. Noen mennesker liker rett og slett ikke å gå tur. Det gagner ingen at barnet får aversjoner mot alt som heter tur og friluftsliv fordi det bare forbindes med tvang og uhygge i oppveksten.

Jeg ville latt barnet være igjen hjemme med besteforeldrene, og gått turen selv (ev med ektefelle/samboer da)

Anonymkode: 7e124...b2e

Så enig i denne. Av egen erfaring. Jeg hatet å gå tur da jeg var barn. Ble dratt med på tur etter tur mot min vilje. Det var reelt skikkelig slitsom for akkurat min kropp. Jeg trente, spilte masse håndball og fotball nesten daglig, så handlet IKKE om dårlig kondis og fysikk. Bare at det å rusle målløst ikke funket for meg.

Som voksen er jeg fortsatt ingen ivrig turgåer. Det er ikke meg du finner vasende fra hytte til hytte i fjellet hver helg. Noen fjellturer har jeg gått og satt pris på de. Både Besseggen og Prekestolen er besøkt og det var flotte fine turer. Men som dere hører - med et mål. Det er noe helt annet. Jeg kan gå meg en tur langs elva her når jeg er stresset og trenger å gå den turen, så jeg kjenner godt når jeg trenger og har lyst. Men utover det er ikke turgåing min greie.Jeg kan jogge, det er fint. Mye heller en løpetur. Jeg trener styrke, kondisjon, intervaller og er i god fysisk form. Så igjen handler det ikke omdårlig form. Jeg liker bare ikke å gå tur.

Så ungene mine er vel heldige som har en tur-lat mor. Hehe. De ivrer ikke de heller. Men noen ganger i løpet av året går vi jo selvsagt tur i skogen og sånt, da må vi ha med polarbrød og nugatti (som de aldri ellers får), det er belønningen før vi snur hjemover igjen. Vurderer å melde de inn i speideren om et år eller to, kan jo hende de kan finne turglede som jeg ikke har. De går turer med skole og bhg også heldigvis.

Men, det hjalp ingenting for min del å bli tvunget ut på søndagsturer sint og sur. Absolutt ikke. jeg ble aldri et friluftsmenneske uansett. Og det prøvde jeg å si fra jeg var sikkert 7 år gammel, at det ikke var noe digg for meg.

Så jeg ville ikke tvunget ungene sånn kjempemasse. Her har jeg krav til fysisk aktivitet. Men om turn, fotball og håndball er mer gøy enn å gå tur, så er det helt innafor for min del altså :)  Så lenge man beveger seg, også på fritiden.

Anonymkode: 586dc...25c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...