Gå til innhold

Spørsmål om bind

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøper bind på Life/Sunkost. Har kjøpt menskopp men ikke fått meg selv til å sette den inn enda. Vet det finnes tøybind også.

Anonymkode: ca23c...478

Hvordan er disse bindene?..Bare lurer..Er de "normalt tykke"?..Er de økologiske?...Menskopp er helt uaktuelt for min del, det minner for mye om tamponger dessverre....Utvendig beskyttelse er min greie 🫢

Anonymkode: 97185...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 8.47):

Alldays, truseinnleggene fra Always er jo supre. De er til og med parfymerte.

Anonymkode: 599a2...30d

Absolutt ikke "supert" hvis noen har sensitiv hud at noe er parfymert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at Änglamark sine er ganske gode (mulig økologiske, men husker ikke). Tena er et alternativ, men de har en tendens til å være tykke, da de er for dem med inkontinens på toppen av mensen. Hvis man ikke tåler plastikk så må man nok et annet sted enn kjøpe på matbutik da. Finnes jo slike man vasker også - de er vel bare bomull. Får kjøpt menstruser på f.eks. Farmasiet.no.

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (3 minutter siden):

Absolutt ikke "supert" hvis noen har sensitiv hud at noe er parfymert.

Enig

Det blir nærmest som en allergisk reaksjon mot underlivet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (3 minutter siden):

Synes å huske at Änglamark sine er ganske gode (mulig økologiske, men husker ikke). Tena er et alternativ, men de har en tendens til å være tykke, da de er for dem med inkontinens på toppen av mensen. Hvis man ikke tåler plastikk så må man nok et annet sted enn kjøpe på matbutik da. Finnes jo slike man vasker også - de er vel bare bomull. Får kjøpt menstruser på f.eks. Farmasiet.no.

Tena mangler vel også vinger 😐..Noe som er veldig greit om natten 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tena mangler vel også vinger 😐..Noe som er veldig greit om natten 😆

Før MÅTTE jeg ha vinger, nå synes jeg både med og uten er greit. Så lenge bindet ikke blir fylt opp så går begge deler for meg, men ellers bruker jeg mest menskopp - reagerer ikke på det, trenger ikke tømmes ofte, miljøvennlig, har ikke opplevd at det har lekt enda (brukt i 3 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bruker sånn menskopp,hvordan i helv*** får dere den inn??

De er jo noen svære greier..

Får vondt bare av tanken..

Klarer ikke engang å bruke tampong engang,jeg får den ikke inn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (På 22.10.2023 den 8.49):

Jeg har gått over til tøybind. Mykt, behagelig, ingen kjemikalier og jeg slipper å gå tom. 

Hm. Hvordan unngår du å gå tom når alle er til vask? 🤔

Åhhhjaa, på samme måte som andre passer på å ha nok i reserve 🤦‍♀️🤯🙄

Anonymkode: 2ddbd...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
katties skrev (På 6.12.2023 den 22.32):

Før MÅTTE jeg ha vinger, nå synes jeg både med og uten er greit. Så lenge bindet ikke blir fylt opp så går begge deler for meg, men ellers bruker jeg mest menskopp - reagerer ikke på det, trenger ikke tømmes ofte, miljøvennlig, har ikke opplevd at det har lekt enda (brukt i 3 år)

Bind må ha vinger. Helst i hele lengden...De lillafargede fra Always er helt supre, både om dagen og til bruk om natten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bind må ha vinger. Helst i hele lengden...De lillafargede fra Always er helt supre, både om dagen og til bruk om natten..

Det avhenger en del av hvordan undertøyet sitter, hvor mye binder beveger på seg, men vinger er det beste valget for de fleste

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (5 timer siden):

Det avhenger en del av hvordan undertøyet sitter, hvor mye binder beveger på seg, men vinger er det beste valget for de fleste

Enig i at vinger er best. Tenk hvordan det var for 60-70 år siden. Denne Saturday Night Live-parodien setter ting i et veldig morsomt perspektiv :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barna døde i flyulykken, unntatt Inger, hun brukte Libresse med vinger  

Anonymkode: 4e414...428

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle barna døde i flyulykken, unntatt Inger, hun brukte Libresse med vinger  

Anonymkode: 4e414...428

Lille Ole var ute i hangglider

Stor idyll

Rett i fjellvegg

Pizzafyll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig i at vinger er best. Tenk hvordan det var for 60-70 år siden. Denne Saturday Night Live-parodien setter ting i et veldig morsomt perspektiv :

Var ikke bare bind som var veldig annerledes enn før. Moren min fortalte meg også om at folk brukte svetteputer under klærne sine: Altså kneppet eller på annen måte festet på et slags bind der armhulene var for å absorbere svette - greit å slippe slikt i dag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saba må være noe av det mest ukomfortable jeg har prøvd😅 Mamma hadde ikke noe annet da jeg først fikk mensen, så da måtte jeg bruke det. Store, harde og klumpete. Veldig ubehagelig å for eksempel sykle med. 

Foretrekker Libresse nattbind (jeg blør mye de første dagene) eller Änglemark. Always synes jeg ikke suger opp godt nok.

Men ble litt inspirert til å prøve menstruse nå.

Anonymkode: 1a3b3...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en Saba-fan her.

Etter at jeg fikk prøve et inkontinensbind da jeg lå på sykehuset, så har jeg kjøpt det i stedet for mensbind. De er så myke. Ingen kløing og ubehag som med Always-bind.

Kjøper Attends nr. 3 og 4. 4 er nesten like tykke som Saba, men de er ikke like tykke hele veien. De er tykkest på midten og bakover. Jeg liker de veldig godt som nattbind. De har jo ikke vinger, men jeg har aldri opplevd at de har flyttet på seg, de har jo lim på undersiden.
På dagtid bruker jeg en av de tynnere 2 eller 3.

Kjøper de på et nettapotek og får levert hjem, for pakkene er store og det er deilig å slippe å drasse med seg på t-banen. 

Anonymkode: 5ad9d...dc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
On 12/7/2023 at 12:14 AM, flusa said:

Dere som bruker sånn menskopp,hvordan i helv*** får dere den inn??

De er jo noen svære greier..

Får vondt bare av tanken..

Klarer ikke engang å bruke tampong engang,jeg får den ikke inn.

Bretter og fører inn. Finnes flere ulike teknikker på det. Er den satt inn riktig, merker du den ikke. Men innvendig beskyttelse er ikke helt for alle, man må finne det man selv er komfortabel med.

Anonymkode: 925b6...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte menskopp og tøybind de siste årene jeg hadde mensen. Skulle ønske jeg fant disse geniale produktene tidligere, har alltid hatet plastbindene, og tampong klarte jeg aldri å bruke. Grunnen til at jeg fant ut at dette fantes i det hele tatt, var at jeg hadde revet opp et håndkle og brettet til bind av det en gang jeg gikk tom. Jeg fortsatte å bruke dette hjemme da det var så utrolig behagelig og varmt og tørt i forhold til de kalde, våte, klamme plastbindene, og så begynte jeg å søke på tøybind for å finne ut om jeg kunne lage dem, og snublet over en helt ny verden.... 

Anonymkode: 45176...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2023 den 20.44):

Hvordan er disse bindene?..Bare lurer..Er de "normalt tykke"?..Er de økologiske?...Menskopp er helt uaktuelt for min del, det minner for mye om tamponger dessverre....Utvendig beskyttelse er min greie 🫢

Google dem. De er normalt tykke, økologiske og myke. Her har de både absorberende menstruser og tøybind: https://www.gasungen.no/categories/hygiene-dame

Anonymkode: 45176...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (På 22.10.2023 den 8.49):

Jeg har gått over til tøybind. Mykt, behagelig, ingen kjemikalier og jeg slipper å gå tom. 

Bruker også dette, har veeeeldig mange av dem 💓 men jeg bruker også tamponger innimellom når jeg ikke synes bind er ok å bruke. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...