AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Vår 10 åring maser om å få snap chat men jeg synes det er tidlig selv om noen har fått det i klassen hans.Er det ikke også 13 års grense på dette? Anonymkode: 49c91...565
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Jo, det stemmer! Anonymkode: af683...0ac 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Det stemmer, men den burde vært 18+ spørr du meg. Anonymkode: e5f78...23d 9 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 10 år er aaaltfor tidlig Anonymkode: 33c35...21d 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Min på nå 11år har det, fordi alle andre i klassen også har. Så han fikk laste ned og lage bruker, og det var det, han har ingen interesse av snap. Anonymkode: bfe82...1b5
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Her har sønnen hatt det siden han var 9 år. Har slekt rundt i andre land så lett måte og holde kontakt på. Nå er han 12 og kommunikasjon med venner foregår der. Anonymkode: b9ccd...964
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Våre er 13 og 15 og har fortsatt ikke. Anonymkode: 39f73...721 3 3 3
RockyRose Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Eg vil berre fortelje noko for å vise kva som faktisk kan skje, sjølv om slikt aldri skal skje. Ein gong snappa eg med ei veninne, der vi sendte bilde fram og tilbake. Så tok eg eit tilfeldig bilete og plutseleg hadde eg tatt eit bilete av ei anna stove enn eg var i. Eg sendte dette bilete til veninna og spurte om det var frå stova hennar, noko det var. Så eg hadde tatt bilete gjennom kamera hennar. Ein 10åring har ingenting på snap å gjer. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 13 år er en anbefaling. Så får hver enkelt vurdere når deres barn kan få denne appen. Anonymkode: 819c9...21a 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #10 Skrevet 21. oktober 2023 Nei nei nei! Og i alle fall IKKE TikTok. Aldri! Mitt ene barn havnet inn i en selvskade- gruppe og begynte å selvskade og ruse seg som følge av TikTok. Ene venninna som introduserte henne for dette. (Dette er også datters sine ord i dag) Anonymkode: 4241c...c87 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #11 Skrevet 21. oktober 2023 Prøv å holde barna unna sosiale medier og dritten som følger med - utestengelse, drittsnakking, bildetaking av andre uten tillatelse osv!!! Så lenge som mulig.. Det er kun dritt som følger med det der.. Anonymkode: 33bfa...44e 5
Lorieen Skrevet 21. oktober 2023 #12 Skrevet 21. oktober 2023 INGEN tiåringer skal ha Snapchat. Ingen. 13 år er også alt for ungt. 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 Mitt stebarn fikk dette når hen var 11. Det endte med tårer fordi det bare ble sendt stygge meldinger som gjorde hen lei seg. Når foreldrene tok opp dette med de andre foreldrene fikk vi vite at hen hadde sendt stygge meldinger og. Vi tror ikke hen har gjort det men det er det som er med snap, meldingene forsvinner og man kan ikke bevise noe i ettertid. Barn sender hverandre spørsmål og screenshotter svarene og tar det ut av kontekst så det ser ut som det har blitt svart på noe helt annet. Kommer absolutt ikke til å gi våre barn snap før det er moden nok og uansett ikke før de er 13. Anonymkode: 30b2f...006 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 10-åringer kan mase om så mangt. Det er bare å si at det er 13 års aldergrense. Vet det er vanskelig når "alle andre" har men... ... Anonymkode: f3b0e...938 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 Ville venta til ut barnetrinne Barn er så slemme i den alderen. Skriver rett fra levra og skjønner ikke at de sårer andre. Var masse drama/mobbing osv. med snapchat 6-7klasse. ja det er læringsprosess Impulskontrollen er ikke der så de kan fort sende ting i de ikke skulle ha sendt. Anonymkode: 538d7...50a 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 12 åringen min har mast siden han var ni. Må vente til han blir 13 selv om aaaalle andre har. Så glad jeg har klart å stå i mot. Det har allerede vært en stygg mobbesak og en der ei ble utestengt og erta. Jeg mener de er for unge til å håndtere et slikt verktøy. Der de både kan utsette andre for ting og bli utsatt for ting. I tillegg til at det er veldig lett med kontakter/legge til alle mulige. Vet ungdommene bruker snap for å kjøpe både snus, alkohol og andre ting. Hva skal en unge med slike tilganger? Vanskelig nok for voksne.... Anonymkode: 625c8...aca 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 Takk for mangen svar.Jeg har allerede bestemt at snap chat venter vi med og ikke før 13 år og er det ikke snakk om det da så venter vi med det.Her brukes mye whats app og det er ikke noe bedre. Mye stygt snakk der og Anonymkode: 49c91...565 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #18 Skrevet 21. oktober 2023 Min 10 åring har det. Men vi er på øve-stadiet. Hun får lov til å ha meg, pappa, bestemor+ onkel og to kusiner. Legger hun til noen andre så vet hun at kontoen blir slettet. Hun har lekker ikke passordet, og kan ikke endre innstillinger osv. Og jeg sjekker jevnlig at hun holder seg til reglene vi har blitt enige om. Jeg vil heller at hun skal øve nå når jeg kan kontrollere det. Det er det samme med TikTok, hun har ikke egen konto, men får bruke min når jeg er i samme rom. Jeg vil heller at hun skal ha en rolig og fornuftig «tilvenning» til forskjellige medier, enn at det blir frislipp uten halvparten av kontrollen om noen år… Det kommer uansett, og det viktigste jeg kan gjøre er å lære henne å være skeptisk og bruke det på en fornuftig måte… Anonymkode: 78b4f...d04 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #19 Skrevet 21. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Min 10 åring har det. Men vi er på øve-stadiet. Hun får lov til å ha meg, pappa, bestemor+ onkel og to kusiner. Legger hun til noen andre så vet hun at kontoen blir slettet. Hun har lekker ikke passordet, og kan ikke endre innstillinger osv. Og jeg sjekker jevnlig at hun holder seg til reglene vi har blitt enige om. Jeg vil heller at hun skal øve nå når jeg kan kontrollere det. Det er det samme med TikTok, hun har ikke egen konto, men får bruke min når jeg er i samme rom. Jeg vil heller at hun skal ha en rolig og fornuftig «tilvenning» til forskjellige medier, enn at det blir frislipp uten halvparten av kontrollen om noen år… Det kommer uansett, og det viktigste jeg kan gjøre er å lære henne å være skeptisk og bruke det på en fornuftig måte… Anonymkode: 78b4f...d04 Jeg skal bare nevne at selv om "aldersgrensen" er 13 betyr ikke det at det må være frislipp da. Man kan øve seg da og faktisk. Jo senere, jo bedre. Anonymkode: c6ff5...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #20 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal bare nevne at selv om "aldersgrensen" er 13 betyr ikke det at det må være frislipp da. Man kan øve seg da og faktisk. Jo senere, jo bedre. Anonymkode: c6ff5...5bd Da vil jeg bare nevne at det skjer en rekke ting med foreldrekontrollen på Apple-id når brukeren blir 13 år…. Og at det er lettere å nå inn til en 10 åring enn el litt hormonell 13 åring… Anonymkode: 78b4f...d04 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå