Gå til innhold

Utstyr

*CHOUCHOU*

Anbefalte innlegg

Ser du har fatt Quinnyen din. Hvor lang tid tok det? Gikk alt greit?

Ja, Quinnyen kom til slutt i hus. Det to ca 3 uker før vi fikk første pakke (vognen + basestasjonen), og så tok det en uke til før neste pakke kom (bag + bilstol). Men dette skyltes nok at pakkene ble stoppet i tollen og fosinket der. Utover venntetiden gikk alt helt fint - alt kom fram og alle delene fungerte. Firmaet vi bestillte gjennom var også veldig behjelpelig å spore opp siste pakke når vi syntes det ble lenge å vennte på den. (men så ringte tollpost om levering, så det ble ikke nødvendig likevel)

Så nå står vognen klar med bag'en oppredd og bare vennter på den første trilleturen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Kan noen hjelpe meg litt med klaer/str.?

Vi har na begynnt a kjöpe inn litt klaer men er litt usikre pa hvilke str vi trenger og hvor mye man trenger a kjöpe inn egentlig. Vi vet jo egentlig ikke hvor stor baby vi far, men bade pappa'n og jeg veide over 4kg da vi ble födt sa mye tyder vel pa a dette ikke blir noen bitteliten baby ;) Er det da like greit a satse pa str 56 i starten? Blir 50 for lite?

Vi har ogsa tittet litt pa bleiebötte og poser til disse og lurer pa hva de ligger pa i pris i Norge/Sverige. Uansett er det vel forskjellige merker og man ma kanskje passe pa at man far kjöpt til poser til den bötten man har..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg litt med klaer/str.?

Vi har na begynnt a kjöpe inn litt klaer men er litt usikre pa hvilke str vi trenger og hvor mye man trenger a kjöpe inn egentlig.

Vi har ogsa tittet litt pa bleiebötte og poser til disse og lurer pa hva de ligger pa i pris i Norge/Sverige. Uansett er det vel forskjellige merker og man ma kanskje passe pa at man far kjöpt til poser til den bötten man har..?

Er overhode ingen ekspert på klær jeg da (sliter fortsatt med å lære meg hva alle de forskjellige plaggene heter og når det er fornuftig å bruke hva :ler: ) men når det gjelder størrelse viser det seg ofte at de rundt oss blir veldig glade for å få noen klær i de minste størrelsene, da de fleste gir klær som er nokså store (sikkert fordi de som oss ikke vet hvor stor babyen er, og tenker heller at større klær kan de få glede av om litt).

Dersom du tror babyen ligger ann til å bli nokså stor er det nok trygt å satse på str 56 for det meste, men jeg ville hatt noe i str 50 også. Gjerne ikke 6 sett av alt (som det anbefales å ha klart), men 1-2 sett i størrelse 50, og 3-4 i størrelse 56 kanskje? Spesiellt str 56 klær som ikke har hele ben (der du bruker sokker til) kan jo evt brettes opp den første tiden. Skulle det bli en veldig liten eller enda større unge, går det jo å få kjøpt klær etter fødselen også. Pappa, besteforeldre, tanter/onkler eller bare gode venner går helt sikkert gladelig på en liten handletur for deg dersom du ikke orker det selv! :)

Ang bleiebøtte har vi kjøpt en (husker ikke merket nå) til 335,-kr Det var av det merket som gikk hyppigst igjen på babybutikkene, så da antar vi det blir enkelt nok å finne refills. Vi har sett i hvertfall 2 forskjellige merker på bleiebøttene, og de hadde ikke samme refill pose system, så det er nok lurt å kjøpe en variant der du vet du får tak i refillene på enkelt vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Takk for svar Smilepia!

Na har vi endelig endel utstyr i hus. Det föles godt a vaere litt forberedt.

Vi har na bestilt Quinny og Maxi-cosy fra Tyskland. (Jeg ma bare finne ut hvordan jeg far betalt dette slik at det blir sendt ut....)

Vi har kjöpt bleiebötte, babybjörn (siden vi kommer til a reise endel m fly), litt forskjellige klaer til den förste tiden, forskjellige kluter og noen smukker. Vi har ogsa investert i en ammepute som vi kom over kjempe billig, mest fordi jeg ikke sover sa godt om natten og bruker den som stötte mellom bena og under maven. Veldig behagelig!

Ellers har vi fatt lane seng og endel sma ting og ma egentlig bare kjöpe madrass og dyner til seng/vogn.

Vi har t.o.m handlet inn litt bleier siden det var kjempe tilbud her. :)

Sa na er vi klare egentlig, ja bortsett fra barnerommet da, som forhapentligvis er ferdig over helgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...