Gå til innhold

Veninne sier at uføre betaler 500 i ÅRET for medlemskap på Spenst??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sjekka dette selv og på nettsiden står det at uføre og pensjonister betaler 429 i måneden. Så jeg skjønner ikke hvor hun får det fra. Hvis slle uføre og pensjonister betalte så lite i året hadde vel spenst gått konkurs for lengst.......

Anonymkode: da8c0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det stemmer ikke... det er en rabatt for uføre og pensjonister men ikke 90% 😅

Anonymkode: 43b3a...25e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok misforstått, men vet det ikke selv. :) 

Anonymkode: 55310...361

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Ja jeg er selv halvt ufør og trener på ett annet Senter som ligger i nærheten av meg som jeg treibed godt. Hun ville at jeg skal begynne der hun trener sammen med henne men det Blir upraktisk og lang vei siden jeg pleier å være med på saltimer og spinning om morran og jobber kveld. Dessuten er jeg på jakt etter fulltidsjobb og har planer om å prøve å fungere i en høyere stilling nå enn 50 . Så mulig jeg ikke blir ufør så lenge til så for meg har ikke det noe å si

 

Anonymkode: da8c0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nita skrev (4 minutter siden):

Ingen rabatt for uføre på Spenst i min by

Nei ikke sant.... Aner ikke hvorfor hun sa det til meg jeg..... Da hadde spenst tjent dårlig. Men står på nettsiden jeg sjekka at uføre betaler 429 i måneden. Så vil tro at det kanskje er 100 kr mindre enn vanlig pris. Men der jeg trener nå er det 400 i måneden for 12 måneder bindingstid og 439 for løpende medlemskap. Men tror ikke det er noe rabatt for uføre og pensjonister der. Jeg har ikke sett noe om det 

Anonymkode: da8c0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei ikke sant.... Aner ikke hvorfor hun sa det til meg jeg..... Da hadde spenst tjent dårlig. Men står på nettsiden jeg sjekka at uføre betaler 429 i måneden. Så vil tro at det kanskje er 100 kr mindre enn vanlig pris. Men der jeg trener nå er det 400 i måneden for 12 måneder bindingstid og 439 for løpende medlemskap. Men tror ikke det er noe rabatt for uføre og pensjonister der. Jeg har ikke sett noe om det 

Anonymkode: da8c0...b3b

Hun har bare misforstått/tatt feil. Hva er problemet? 

Anonymkode: ea1b9...f81

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at de kunne lage spesialregler for uføre. Man betaler for de gangene man faktisk klarer å komme seg til trening. Løpende abonnement er en uting for dem som ikke har 100%  god helse og heller ikke så mye penger. Det blir et åk, en treningsplikt og ikke en mulighet til å trene i de periodene man er i stand til det. Reglene er for stive. 

Anonymkode: 55310...361

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun har bare misforstått/tatt feil. Hva er problemet? 

Anonymkode: ea1b9...f81

Nei jeg bare lurte på om det var sant bare det ikke står på nettsiden. Var derfor jeg lurte. Skulle det være noe problem?

Anonymkode: da8c0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns at de kunne lage spesialregler for uføre. Man betaler for de gangene man faktisk klarer å komme seg til trening. Løpende abonnement er en uting for dem som ikke har 100%  god helse og heller ikke så mye penger. Det blir et åk, en treningsplikt og ikke en mulighet til å trene i de periodene man er i stand til det. Reglene er for stive. 

Anonymkode: 55310...361

Ja det er jeg enig i. Det burde vært mulig å kanskje betale for en uke om gangen for dere som sliter med smerter og sånt. Uten å måtte betale gebyr for å feyde medlemsskap osv. Kunne vært 100 kr for et klippekort på 4 økter for eksempel :) TS 

Anonymkode: da8c0...b3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en sympatisk rabatt, hvis det hadde vært sånn.

Jeg vet om et sted der det er treningsrabatt for folk som jobber offshore. Akkurat som om ikke de hadde hatt råd til å betale full pris🤮

 

Anonymkode: 568ce...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det høres ut som en sympatisk rabatt, hvis det hadde vært sånn.

Jeg vet om et sted der det er treningsrabatt for folk som jobber offshore. Akkurat som om ikke de hadde hatt råd til å betale full pris🤮

 

Anonymkode: 568ce...b7d

Jo men det har jo ikke noe med hva de har råd til. Men de jobber 4 uker om gangen så de får jo bare brukt senteret annenhver måned . Og for dem er det svært viktig å holde seg i god form akkurat som for politiet og brannvesenet. Noen av de som er i slik jobb. 

Anonymkode: da8c0...b3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo men det har jo ikke noe med hva de har råd til. Men de jobber 4 uker om gangen så de får jo bare brukt senteret annenhver måned . Og for dem er det svært viktig å holde seg i god form akkurat som for politiet og brannvesenet. Noen av de som er i slik jobb. 

Anonymkode: da8c0...b3b

Jeg forstår selvsagt at det har med arbeidstidene å gjøre (dessuten er det vel som oftest 2 uker på og 4 av), men hva med alle andre som ikke har mulighet til å bruke senteret hver uke? Alle mulige andre som jobber skift, turnus, har delt omsorg for barn osv. De får åpenbart ikke noen rabatt der.

Hvis jeg hadde tjent så godt som offshorearbeidere gjør, hadde jeg ikke hatt mage til å be om den rabatten der. Jeg synes det er pinlig på på både treningssenteret og oljearbeidernes vegne. De får samme rabatt som studenter gjør. Det er ikke sånn at folk med over en million i årslønn ikke har råd til 100/150 kroner ekstra i måneden. 

https://bergensquashsenter.no/priser-regler/

Synes dette er en usympatisk ordning som bidrar til å øke forskjellene i samfunnet. Hvis treningssenteret virkelig vil være sjenerøse og utgjøre en forskjell, bør de heller gi uføre og/eller minstepensjonister den rabatten. De trenger den mer.

Anonymkode: 568ce...b7d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår selvsagt at det har med arbeidstidene å gjøre (dessuten er det vel som oftest 2 uker på og 4 av), men hva med alle andre som ikke har mulighet til å bruke senteret hver uke? Alle mulige andre som jobber skift, turnus, har delt omsorg for barn osv. De får åpenbart ikke noen rabatt der.

Hvis jeg hadde tjent så godt som offshorearbeidere gjør, hadde jeg ikke hatt mage til å be om den rabatten der. Jeg synes det er pinlig på på både treningssenteret og oljearbeidernes vegne. De får samme rabatt som studenter gjør. Det er ikke sånn at folk med over en million i årslønn ikke har råd til 100/150 kroner ekstra i måneden. 

https://bergensquashsenter.no/priser-regler/

Synes dette er en usympatisk ordning som bidrar til å øke forskjellene i samfunnet. Hvis treningssenteret virkelig vil være sjenerøse og utgjøre en forskjell, bør de heller gi uføre og/eller minstepensjonister den rabatten. De trenger den mer.

Anonymkode: 568ce...b7d

Ts her. Jeg jobber hver eneste kveld så jeg trener morran. Går på spinning kl 0900. Og trener styrke etterpå så drar jeg på jobb klokka 17.00 de som har barn har barn må trene mens barna er på skolen og barnehagen. De fleste senter har oppe fra fem på morran til midnatt. Så man rekker fint en times økt når ungene er levert på skolen og barnehagen før man drar hjem å gjøre husarbeid før ungene kommer hjem :) men hvis man er i jobb på dagtid er det værre ja. Men det er faktisk lettere for de som jobber turnus og få noen muligheter for trening enn de som bare jobber på dagen hele dagen. Men mange Senter har også mulighet for drop in og to uker om gangen. 

 

Man kan jo også kanskje ha barna litt på Sfo etter skoletid for å rekke en økt jbis man jobber til to eller tre. Ellers må man heller trene hjemme eller ha en jobb som innebærer trening :)

 

 

Anonymkode: da8c0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her. Jeg jobber hver eneste kveld så jeg trener morran. Går på spinning kl 0900. Og trener styrke etterpå så drar jeg på jobb klokka 17.00 de som har barn har barn må trene mens barna er på skolen og barnehagen. De fleste senter har oppe fra fem på morran til midnatt. Så man rekker fint en times økt når ungene er levert på skolen og barnehagen før man drar hjem å gjøre husarbeid før ungene kommer hjem :) men hvis man er i jobb på dagtid er det værre ja. Men det er faktisk lettere for de som jobber turnus og få noen muligheter for trening enn de som bare jobber på dagen hele dagen. Men mange Senter har også mulighet for drop in og to uker om gangen. 

 

Man kan jo også kanskje ha barna litt på Sfo etter skoletid for å rekke en økt jbis man jobber til to eller tre. Ellers må man heller trene hjemme eller ha en jobb som innebærer trening :)

 

 

Anonymkode: da8c0...b3b

Uansett, hvis man ser på saken både ut fra et samfunnsperspektiv og for den enkelte: Hvem har best utbytte av rabatt på treningsstudio: Folk med lav inntekt som har så dårlig helse at de ikke kan være i arbeid, eller folk som er i arbeid og tjener godt over gjennomsnittet? 

Denne rabattordningen er et veldig godt eksempel på at de som roper høyest får ting gjennom, selv om det finnes andre som hadde fortjent det mer. 

Anonymkode: 568ce...b7d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Overvekt og passivitet er et samfunnsproblem så hver eneste kommune hadde oppnådd bedre helse for sine innbyggere ved å ha gratis trening for ALLE. Det er også en rekke jobber der man blir sittende i samme stilling hele dagen og utvikler rygg og nakkeplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer. Det er et automatisk trekk som gjøres fra trygdeutbetalingene man får fra NAV.

Anonymkode: b75b6...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (10 minutter siden):

Overvekt og passivitet er et samfunnsproblem så hver eneste kommune hadde oppnådd bedre helse for sine innbyggere ved å ha gratis trening for ALLE. Det er også en rekke jobber der man blir sittende i samme stilling hele dagen og utvikler rygg og nakkeplager.

Jo men det finnes kommunale tilbud. Noe som heter grønn resept på Frisklivssentralen. Der betaler man faktisk 500 i året.  Men det er fordi det blir støtta gjennom komminen og at vi betaler skatt. Men helstudioer som ikke får støtte fra kommunen må jo ha betaling for å drive det. Ellers hadde de jo gått konkurs. Og instruktører kan ikke bare jobbe gratis heller. 

 

Mange har også 14 dager gratis prøveperiode og så man kan jo ta to uker her og der flere steder frem til man finner ut hvor man vil bli bare for å få trent litt om man har lite penger. Har ikke kjempe god råd jeg heller men synes 400 kr i måneden for å kunne trene inne på et Senter så mye jeg orker er greit. Kommer jeg i en periode hvor jeg får mindre tid så fruser jeg medlemskap. Jeg har planer om å betale måned for måned. Har nå brukt opp mine to uker gratis og vil bli der jeg er. 

 

Mange har tilbud sånn at man betaler mindre de første månedene for 99 for to måneder har noen og. 

 

Også kan ikke dere her inne legge skyld på helsestudioer for at folk er overvektige og ikke får tid til å trene når man har barna annenhver uke og jobber turnus. Der jeg trener har de saltimer både på morran og kvelden. Men selve sentert er oppe fra 05-24.00

 Har man barn kan man heller trene hele uka når man har barnefri da og trene mens barna er på Sfo skole eller barnehage. Værre er det ikke. 

 

Jeg bruker mest naturen om våren og sommeren men nå på høsten og vinteren bruker jeg Senter for da er det mer tiltak å gå tur hver dag ute og spesielt hvis det blåser og regner

 

Anonymkode: da8c0...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at dette er i Oslo og hun deltar på noe som heter Aktiv på dagtid,  og at en av sentrene som er med i ordningen er et spenst studio?

Anonymkode: 91062...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...