Møysa Skrevet 21. oktober 2023 #1 Skrevet 21. oktober 2023 Hvordan får dere til å ha sex? Da tenker jeg på tidspunkt og hvor barna er på det tidspunktet. Det er tross alt ikke så lenge siden vi fikk det tredje barnet (5uker siden), men jeg sliter litt med å se for meg når vi skal klare å ha sex. Kom opp på hesten igjen etter 4 uker etter de to andre fødslene, så temaet er i luften. Vi har et barn på 6,5år som ikke liker å være alene på dagtid og bruker lang tid på å sovne, da må også mannen sitte der til ungen sover. Som er ganske slitsomt/utmattende og han sovner ofte. Mellomste er 2år. Hen burde i utgangspunktet ikke være alene på dagtid, hehe. Og er relativt grei å legge. Vi leser en bok med ungen på fanget og prater litt før vi legger hen og går ut av rommet. Yngstemann er bare 5uker så fjerde trimester gjør at hen ikke vil være alene. Den eneste tiden på døgnet, hvor vi ikke risikerer at hen begynner å gråte hvert 5. min, er på morgenkvisten når jeg sniker meg ut av sengen og ungen utrolig nok aksepterer det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 Vi har to barn på samme alder omtrent som deres eldste. Toåringen er i ferd med å avslutte soving på dagtid, men da hen sov på dagtid så satte vi gjerne på noe morsomt for 7 åringen og gav hen litt godteri så kunne vi "slappe av" 15 minutter på soverommet 😄 sex styres i forhold til sovemønster for minsten her, toåringen legger seg 18.00 og 7 åringen legger seg 19.30 og vi er heldige at begge sovner raskt og våkner ikke så fra klokken 20.00 så er det fult kjør 😄 Så det blir jo stort sett kveldstid her. Anonymkode: 3211b...10c
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Må man ha 3, hvorfor spiller akuratt 3 noen rolle. Hvordan fikk du til sex ved 2 barn 🤷♀️ Jeg har 5 barn, vi får til sex ganske ofte. Som oftes på kvelden, men nå sovet barna mine da. Våkner dem må vi avslutte men ofte skjer ikke det, da vi vet ca sovemønstert dems. Og sa er vi veldig på og ta på hverandre, gi et kyss klem osv utenfor soverommet. Anonymkode: 65ff1...503
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #4 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg ville prøvd og ta kampen om og få 6 åringen til og sove nå alene uten at dere må sitte der. Være i nærheten men ikke sitte i rommet til barnet sovner. Barnet er såpass stort at man kan ha noen samtaler rundt dette. Men gi barnet tid til og bli trygg på ny situasjon. Vi tok kampen selv rundt der, fordi det vil nok ikke bli bedre fremover om dere ikke selv gjør noe aktivt for og få det til på mange år ennå. Det ødelegger jo mye av egentid og andre ting man må få gjort på kveldstid. Nå er den lille kun 5 uker, så at sex nå blir litt vanskelig og få til er forstålig, men det vil jo komme seg til. Anonymkode: 65ff1...503
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 Vi har en på 4 mnd, ei på 2 og en på 6. Vi har sex på kvelden som oftest. De to eldste starter dagen så tidlig at vi må opp midt i natten hvis vi skal kunne ha sex før de våkner. Vi begynte å ha sex igjen én uke etter fødsel denne gangen og her var også fjerde trimester ganske styrende. Men han sov jo innimellom på kvelden, så da ble det noen kjappiser her og der. Fra han var 8 uker har han sovet på rommet fra kl. 19 ca, så nå har vi sex på sofaen nesten hver kveld. Også har vi sex i dusjen etter at barna er lagt. Gleder meg litt til vi får soverommet tilbake da, kjenner jeg! Best å ha sex i senga. Har vært heldig at de to minste har duppet samtidig som eldste har vært borte, så da har vi hatt sex på rommet på dagtid. Anonymkode: 3b083...f6f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Prøv og få mere penger, så dere kan leie inn barnevakt eller anskaffe aupair. Fint med litt avlastning, det er viktig for alle å enhver! Eventuelt vaskedame, eller sende klær inn til et vaskeri slik at dere slipper å bruke unødvendig tid på vask og bretting. Poenget var ihvertfall å frigjøre noen oppgaver slik at dere får mere overskudd og tid, for man får ikke til alt alene.... Lykketil ❤️ Anonymkode: 25faf...1ca
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 Fleksible jobbtider så når ungene er på skole/ barnehage. Hjelper jo dog ikke dere med en på 5 uker. Anonymkode: d1be2...299
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Tja. Sex sluttet vi mer eller mindre med etter samboer ble gravid med nr1. Fra hun ble gravid, gikk det ca 1.5 år til vi hadde sex igjen. Så ble hun gravid med nr 2. Etter det har vi sex typ 2-3 ganger i året. Det har blitt normalen vår 😊. En helg eller to i løpet av året vi har oss. Anonymkode: 6058e...c49
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 Er jo ikke tiden som er problemet. Er mer det at man skal på et eller annet magisk vis bli seksuelt tent på partneren. Anonymkode: 5b586...0e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå