Gå til innhold

Hvordan best steke 30 vårruller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha med vårruller på et arrangement og lurer på hvordan jeg skal varme dem? Har pleid å fritere i kjele med olje når jeg lager til familien, men det tar litt tid, og jeg gidder ikke å gjøre det med 30 stk... har brukt airfryer en gang og det fungerte fint  men har ikke plass til så mange vårruller der. 

Anonymkode: f98ca...ecc

Skrevet

Stekeovnen

Jeg lager gjerne 50-100 vårruller hver gang jeg lager det (kjekt å ha i fryseren og bare varme opp etter behov)

oljer de lett på begge sider, legger de på en rist eller brett med bakepapir. Snur de gjerne etter en stund 

Anonymkode: 9fc81...1cd

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 12.49):

Stekeovnen

Jeg lager gjerne 50-100 vårruller hver gang jeg lager det (kjekt å ha i fryseren og bare varme opp etter behov)

oljer de lett på begge sider, legger de på en rist eller brett med bakepapir. Snur de gjerne etter en stund 

Dette gir ikke gode vårruller. 
Skal du lage vårruller får du bruke frityren, og holde de varme etterpå på rist i ovnen. Hvis ikke så er ikke vårruller matretten å ta med. Er min mening.

Anonymkode: 5bc1c...dbd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette gir ikke gode vårruller. 
Skal du lage vårruller får du bruke frityren, og holde de varme etterpå på rist i ovnen. Hvis ikke så er ikke vårruller matretten å ta med. Er min mening.

Anonymkode: 5bc1c...dbd

Ja det er din mening. Jeg trodde jeg måtte fritere vårrullene helt til jeg klagde i et familieselskap om at jeg friterte så mange vårruller og det tok så lang tid og jeg lærte å gjøre det på denne måten av to thailandske damer i slekta. Og jeg har smakt deres vårruller mange ganger tidligere og tanken hadde aldri slått meg at de ikke var friterte

• Liker 2
Skrevet

Ts her. Jeg prøvde å steke vårruller i ovnen i går, og det ble greit, men ikke bra. Vurderer å ta med noe annet enn vårruller....

Anonymkode: f98ca...ecc

Skrevet

Tar man en stor panne så tar ikke 30 vårruller så lang tid.  Jeg pleier å fritere 120-150 stk hver gang jeg lager. Du kan evt gjøre det på forhånd så fryse de. Så ta de i stekeovn på varmluft til de er varme å sprø rett før. 

Anonymkode: fc5d1...d7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...