AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #1 Skrevet 20. oktober 2023 Okei, så vi har blitt gravide i en alder av 26 og 27år, vi har et fint og godt forhold, begge har fast jobb og tjener mer enn bra nok. Vi har både hund, to biler og er på jakt etter hus nå over nyåret. Vi har bodd sammen i tre år og som sakt mye på stell. men, samboer vil ikke beholde barne. Han mener at vi har nødt til å eie et eget sted å bo først, noe jeg også i grunn er enig i. Alt av lån og sånne ting er på plass, vi må bare finne det vi ønsker. han mene at en abort er på sin plass nå som vi ikke eier et hus, selvom han også mener at vi kommer til å kunne prøve om et år å få barn igjen. Jeg har en abort bak meg, og har vært klar på dette i 3år at jeg ikke ønsker å ta en abort om noe skulle skje. Jeg har også sitti å sakt at jeg ikke ser på dette som et problem, ja vi leier bolig akkurat nå, men vi har både økonomi og forholdet på stell. føler meg presset til en abort da han ofte sier at hans tillit til meg blir svekket om ikke jeg utfører dette. Mens jeg sier at min tillit til han blir svekket av at han skal presse meg til en abort som jeg lenge har fortalt om, at om det skjer noe så har ikke jeg lyst til å ta abort. vi var begge enige i å vente med å få barn, gått på prevensjon, men det skjedde likevel. Begge er like mye skyld i dette og uansett hvordan man vrir og vender på dette er det hans barn. noen, eller jeg vet at flere har gått igjennom dette så i grunn er spørsmålet mitt. hva hadde dere gjort? hva gjorde dere? hvordan gikk det? osv.. hilsen en litt redd, veldig glad (for å være gravid) dame☺️ Anonymkode: 4c58f...ac9 18
Populært innlegg Rosalilje84 Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Okei, så vi har blitt gravide i en alder av 26 og 27år, vi har et fint og godt forhold, begge har fast jobb og tjener mer enn bra nok. Vi har både hund, to biler og er på jakt etter hus nå over nyåret. Vi har bodd sammen i tre år og som sakt mye på stell. men, samboer vil ikke beholde barne. Han mener at vi har nødt til å eie et eget sted å bo først, noe jeg også i grunn er enig i. Alt av lån og sånne ting er på plass, vi må bare finne det vi ønsker. han mene at en abort er på sin plass nå som vi ikke eier et hus, selvom han også mener at vi kommer til å kunne prøve om et år å få barn igjen. Jeg har en abort bak meg, og har vært klar på dette i 3år at jeg ikke ønsker å ta en abort om noe skulle skje. Jeg har også sitti å sakt at jeg ikke ser på dette som et problem, ja vi leier bolig akkurat nå, men vi har både økonomi og forholdet på stell. føler meg presset til en abort da han ofte sier at hans tillit til meg blir svekket om ikke jeg utfører dette. Mens jeg sier at min tillit til han blir svekket av at han skal presse meg til en abort som jeg lenge har fortalt om, at om det skjer noe så har ikke jeg lyst til å ta abort. vi var begge enige i å vente med å få barn, gått på prevensjon, men det skjedde likevel. Begge er like mye skyld i dette og uansett hvordan man vrir og vender på dette er det hans barn. noen, eller jeg vet at flere har gått igjennom dette så i grunn er spørsmålet mitt. hva hadde dere gjort? hva gjorde dere? hvordan gikk det? osv.. hilsen en litt redd, veldig glad (for å være gravid) dame☺️ Anonymkode: 4c58f...ac9 Ikke ta abort. Det er idiotisk å fjerne fosteret for så å prøve igjen ett år (!) senere. Mange leier når de får sitt første barn. Lykke til! 116 25
Populært innlegg Javasoft Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 20. oktober 2023 Nå har jeg har jeg aldri vært i akkurat din situasjon. Men jeg hadde helt klart beholdt. Du har vært ærlig og redelig mot samboeren din og sagt du kom til å beholde om du ble gravid. At dere ikke eier hus akkurat nå, er kanskje en av de dummeste argumentene jeg har hørt for abort. Dere har til og med planer om å kjøpe hus på nyåret, om noen måneder. Jeg klarer faktisk ikke tro på det argumentet hans, kan det være noe annet? 65 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 20. oktober 2023 At dere ikke eier hus er en veldig søkt grunn til å presse deg til abort. Hvis dere skal kjøpe hus på nyåret, blir vel det uansett før barnet kommer. Høres mer ut som at han ikke vil ha barn, men ikke tør å stå for det. Det at han sier at dere kan prøve om et år, tror jeg ikke mye på. Da finner han nok en annen grunn til at det ikke passer. Anonymkode: 76bcf...302 49 16
Populært innlegg Mufle Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 20. oktober 2023 Hva jeg hadde gjort... om jeg tok abort hadde jeg dumpet mannen så hardt at de hørte det på andre siden av fjorden. Og hadde jeg beholdt så hadde jeg ønsket ham god tur hjem til mora om han surket på det. I alle tilfelle hadde skaden mellom oss vært et faktum og jeg hadde aldri stolt på ham mer i mitt liv. Det ville ligget der som en klump og jeg hadde sørget for at det var en åpning et eller annet sted hvor jeg kunne løpt dersom det kom til lignende situasjon en gang til. For eksempel en konto med noen kroner på. Jeg er mer enn gammel nok til å være din mor, tipper jeg. Og sender deg en klem som om jeg var. 💖 33 9 14
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 Å eie er langt fra en nødvendighet for å kunne få og oppdra barn. I de fleste andre land er det å leie helt vanlig, til og med flere av Hollywood-fruene leier bolig. Å sette som krav å måtte eie er bare en unnskyldning for å ikke ville ta konsekvensene av sine handlinger. Anonymkode: 1e65a...478 17 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 Hadde ikke tatt abort om jeg var deg, tror slik detaljplanlegging som samboeren din holder på med er vanskelig. Og tror aldri du kommer til å tilgi han om du gjør det og ønsker barnet. Anonymkode: 7bd43...7f0 21 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 Populært innlegg #8 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg hadde definitivt behold babyen, litt usikker på hva jeg hadde gjort med mannen Anonymkode: c707b...722 46 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Han vil at dere skal ta abort nå fordi dere ikke eier et hus?? Og dere skal kjøpe bolig i løpet av neste år og DA er det liksom greit å prøve å få barn?? Det knyter seg helt sjukt i magen av en mann som har et så iskaldt og kynisk forhold til et barn som spirer og gror inni livspartneren sin 😳😳 Enig med andre her; DET kan virkelig ikke være årsaken! Og det er VELDIG normalt at par blir gravide, for så å kjøpe bolig og flytte ut av byleiligheten i løpet av svangerskapet. Det gjorde f eks min mann og jeg. Ikke alle gidder å traske rundt i et stort og tomt hus mens resultatløs prøving går en mer og mer på nervene. Anonymkode: fe613...05f 34 7
Biloba Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Abort er bare en rett du har, det er ingen plikt. Absolutt ingen babyer tar skade av å tilbringe fosterlivet og første måneder i en leid bolig. Ikke årevis heller. Mannen lyver til deg. Be han klappe igjen om tillit, det er en manipulasjonsteknikk. 30 10
Javasoft Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han vil at dere skal ta abort nå fordi dere ikke eier et hus?? Og dere skal kjøpe bolig i løpet av neste år og DA er det liksom greit å prøve å få barn?? Det knyter seg helt sjukt i magen av en mann som har et så iskaldt og kynisk forhold til et barn som spirer og gror inni livspartneren sin 😳😳 Enig med andre her; DET kan virkelig ikke være årsaken! Og det er VELDIG normalt at par blir gravide, for så å kjøpe bolig og flytte ut av byleiligheten i løpet av svangerskapet. Det gjorde f eks min mann og jeg. Ikke alle gidder å traske rundt i et stort og tomt hus mens resultatløs prøving går en mer og mer på nervene. Anonymkode: fe613...05f Bor med to barn i leid byleilighet og det er akkurat det vi ønsker😊 helt flott å bo som vi gjør😊 17 2
Gjest Anonyme-meg Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) Han kan ikke tvinge deg til å ta abort. Å ta abort for så å prøve igjen om et år, syns jeg er helt tullete selv om jeg 110 % for abort. Men husk at dere får mindre lån med barn enn uten barn. Et barn og to biler, trekker ned summen. Endret 20. oktober 2023 av Anonyme-meg
Tulling Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 Han høres litt umoden ut. De FLESTE barn kom ikke nøyaktig da de var planlagt. Og er man seksuelt aktiv så er risikoen der. Utsagnet om tillit er 100% urimelig med mindre dere hadde en avtale om hva dere gjorde hvis dette skjedde. At han ikke har tenkt tanken, og reagerer som han gjør emosjonelt er kanskje mest ett symptom på at han IKKE HAR TENKT. Ja, nå ble det ikke som tenkt, men dette er realiteten. Hvis det er litt tid, mulig han tenker annerledes når røyken legger seg litt. Du kan være enig i at det ikke ble etter planen, uten å være enig i at abort er det rette. Dere hadde til og med planlagt å bli foreldre. Hvis din tillit til han hadde blitt svekket hadde jeg forstått det bedre, når han plutselig vil ha abort i steden for å beholde, etter dere er enige om at dere to skal stifte familie... Har desverre ingen gode råd om hva som er rett for deg. Men du må få bestemme. Det er en livsendrende avgjørelse uansett hva du velger. Det skurrer også veldig for meg at det SNART passer, men ikke nå, så da kan vi plutselig ikke stole på hverandre. What ? Håper for din del at han roer ned litt og klarer å se litt mer fornuftig på det. 12 3
Motelvibes Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 😳 Abort pga ikke har hus nå, men om et par måneder? Er han uintelligent eller noe? 25 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 For et teit argument (eller, regelrett unnskyldning). Hva er det med noen menn som tror abort er en filleting? Ønsker du ikke abort så tar du ikke abort. Dere har 9 mnd på å flytte inn i et hus hvis det er så viktig å eie før barnet kommer. Å ta abort nå for så å prøve igjen om et år er dustete når du ønsker dette barnet. Anonymkode: 3a471...f9b 9 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 Var forrige abort også sammen med han? Han viser noen kvaliteter her som hadde fått meg til å stille store spørsmål ved forholdet.. Det er selvsagt greit å være uenige om en abort, som hvis den ene absolutt ikke vil ha barn i det hele tatt, men i deres situasjon synes jeg rett og slett han er slem mot deg. Han vet hvor du står, og det er ikke noen tungtveiende grunner til å insistere på abort. Jeg tror jeg ville sagt at det blir nå eller ikke i det hele tatt. Anonymkode: c70a9...005 14 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Rosalilje84 skrev (2 timer siden): Ikke ta abort. Det er idiotisk å fjerne fosteret for så å prøve igjen ett år (!) senere. Mange leier når de får sitt første barn. Lykke til! Nettopp. Det tar nesten ett år å få et barn, så dere har god tid til å kjøpe hus nå hvis planen er om ett år? Ikke ta abort hvis du ikke vil. Anonymkode: 02866...2b6 8
Sunshade83 Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 Han virker mindre intelligent, har manipulasjonsplaner eller rett og slett ønsker å kvitte seg med deg. Uansett hvilke av de tre grunnene ovenfor så er det ingen grunn til å ta abort hvis du ikke selv vil det. Abort er en rettighet KVINNEN har om hun ønsker eller har behov for det og ikke mannen. Han kan aldri bestemme noe slikt. Hadde min partner gjort det hadde jeg virkelig avsluttet forholdet. For en drittsekk… 14 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 Sunshade83 skrev (Akkurat nå): Han virker mindre intelligent, har manipulasjonsplaner eller rett og slett ønsker å kvitte seg med deg. Uansett hvilke av de tre grunnene ovenfor så er det ingen grunn til å ta abort hvis du ikke selv vil det. Abort er en rettighet KVINNEN har om hun ønsker eller har behov for det og ikke mannen. Han kan aldri bestemme noe slikt. Hadde min partner gjort det hadde jeg virkelig avsluttet forholdet. For en drittsekk… Helt enig. Utrolig manipulerende med «min tillit til meg blir svekket om ikke du utfører dette». Da viser man hvor døra er. Anonymkode: 02866...2b6 16 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 Forholdet deres er dessverre ødelagt nå, så om du klarer og ønsker å være alenemor, så beholder du. Anonymkode: 768c5...cf5 8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå