AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Del Skrevet 19. oktober 2023 Hei! Er det noen damer her som veier litt mer og som tar pull ups? Hvordan kom dere dit? Jeg er rundt 76 kg, synes det er ufattelig tungt og klarer liksom aldri å bli sterk nok. Håper på noen suksesshistorier herfra for litt ny motivasjon 💪😁 Jeg er forøvrig lang, kan nok gå ned et par kg, men blir aldri noen lettvekter 😬 Anonymkode: 6be27...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg var 45 år, veide 65 kg og dro 15 stricte pull ups. Er noen kilo mindre enn deg, men det handler uansett om styrke i armer og jeg vil også tro litt anlegg for dette. Noen klarer dette mye bedre enn andre. Har lange armer og lang rygg. Så jeg er bra på pull ups, push ups, roing, staking på ski og lignende. Anonymkode: d8a62...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Er det noen damer her som veier litt mer og som tar pull ups? Hvordan kom dere dit? Jeg er rundt 76 kg, synes det er ufattelig tungt og klarer liksom aldri å bli sterk nok. Håper på noen suksesshistorier herfra for litt ny motivasjon 💪😁 Jeg er forøvrig lang, kan nok gå ned et par kg, men blir aldri noen lettvekter 😬 Anonymkode: 6be27...710 Veier rundt 85-90 kg nå om dagen og tar opp mot 5 pullups. Når jeg veide rundt 60-75 kg tok jeg betraktelig flere.... Hvordan? Trene og øve jevlig over tid. Pullups går primært på ryggmuskler, noe bryst og noe arm. Men det er som oftest selve bevegelsen folk blir sittende fast i. Mine tips blir derfor ; - tung ryggtrening, nedtrekk, roing m handler/kabel. - død heng med "shrugs" for å bli vandt til vekten din, forbedre grepet og kontakt med de korrekte musklene. - øvelse gjør mester, bruk strikk og tren på negative pullups. Anonymkode: cad85...096 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg var rundt 70 kg da jeg begynte med pullups. Jeg klarte nøyaktig 0 da jeg begynte Men var oppe i rundt 10 med samme kroppsvekt, og la etter hvert på ekstra vekt for å få mer motstand (som sekk med vekt i). Jeg jobbet meg opp ved å ta negative pullups, pullups med strikk, osv. Og sakte men sikkert klarte jeg etter hvert skikkelige pullups. Pass på at du har rett teknikk. Mange tenker for mye på armene, og glemmer at det i hovedsak er en ryggøvelse, og at armene ikke skal gjøre all jobben. Tenk at du skal dra skulderbladene ned i baklommene. Anonymkode: 5e063...d67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 23. oktober 2023 #5 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 13.46): Jeg var rundt 70 kg da jeg begynte med pullups. Jeg klarte nøyaktig 0 da jeg begynte Men var oppe i rundt 10 med samme kroppsvekt, og la etter hvert på ekstra vekt for å få mer motstand (som sekk med vekt i). Jeg jobbet meg opp ved å ta negative pullups, pullups med strikk, osv. Og sakte men sikkert klarte jeg etter hvert skikkelige pullups. Pass på at du har rett teknikk. Mange tenker for mye på armene, og glemmer at det i hovedsak er en ryggøvelse, og at armene ikke skal gjøre all jobben. Tenk at du skal dra skulderbladene ned i baklommene. Anonymkode: 5e063...d67 Hvor lang tid hikke fra du klarte 0 til 10? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå