Gå til innhold

Handlinga i Peaky blinders?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde å se et par episoder av serien for lenge siden, det fenga ikke.

Men etter anbefaling fra noen som har lik smak som meg prøver jeg igjen.

Synes rett og slett ikke det begynte å bli interessant før episode 5 av første sesong. Men så dabba det veldig av i første episode av ses 2.

Mye prat, whiskydrikking, slåssing.. Skjønner ikke hvorfor mange synes denne serien er så fantastisk om den ikke tar seg opp skikkelig etterhvert da..?

Tør ikke google for mye, i frykt for spoilere. Kan noen forklare litt kort hva som skjer videre i serien uten å røpe for mye?

Er det vits i å se episode 2 av sesong 2 hvis man ennå ikke synes serien er knallbra?

Anonymkode: bc675...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er aldri vits å kaste bort tid på å se ting man ikke selv liker bare fordi andre liker det. 
Jeg likte serien, jeg likte også black sails, og andre "sære" serier men skjønner at dette ikke er for alle.. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en spennende historie med mange plot twists og interessante karakterer. Synes også settingen og tiden handlingen foregår i er kul. Men hver sin smak, alle kan jo ikke like alt :) Husker ikke hva som skjer i sesong 2 så jeg kan dessverre ikke gjenfortelle.

Anonymkode: d5c5e...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver sin smak. Det handler litt om hva man lar seg begeistre av. Konseptet og historien Peaky Blinders er normalt sett ikke noe jeg liker og ville brukt tid på, men jeg ble fascinert av kulissene, karakterene og twistene. Synes komboen var råbra, og et par karakterer leverer verdensklasse. Det er dette som er serien for min del. Men hvis du fokuserer kun på konseptet og historien så skjønner jeg at serien ikke treffer deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes serien var helt fantastisk. Det er ikke alltid "handlinga" er det som er viktig. Noen har fokus på en sterk historie, andre har fokus på stemning, sterkt skuespill og drivende gode karakterer. Peaky Blinders er sistnevnte.

Men det er jo hver sin smak. Det er ikke vits å tvinge seg selv til å se noe man ikke liker.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (37 minutter siden):

Jeg synes serien var helt fantastisk. Det er ikke alltid "handlinga" er det som er viktig. Noen har fokus på en sterk historie, andre har fokus på stemning, sterkt skuespill og drivende gode karakterer. Peaky Blinders er sistnevnte.

Men det er jo hver sin smak. Det er ikke vits å tvinge seg selv til å se noe man ikke liker.

Det er veldig typisk at jeg ikke synes en serie er noe for meg etter et par episoder. Men med de beste jeg har sett har jeg også "tvunget" meg igjennom de første episodene.

 

Carrot skrev (48 minutter siden):

jeg likte også black sails

Den likte jeg veldig godt!

Anonymkode: bc675...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 9.52):

Prøvde å se et par episoder av serien for lenge siden, det fenga ikke.

Men etter anbefaling fra noen som har lik smak som meg prøver jeg igjen.

Synes rett og slett ikke det begynte å bli interessant før episode 5 av første sesong. Men så dabba det veldig av i første episode av ses 2.

Mye prat, whiskydrikking, slåssing.. Skjønner ikke hvorfor mange synes denne serien er så fantastisk om den ikke tar seg opp skikkelig etterhvert da..?

Tør ikke google for mye, i frykt for spoilere. Kan noen forklare litt kort hva som skjer videre i serien uten å røpe for mye?

Er det vits i å se episode 2 av sesong 2 hvis man ennå ikke synes serien er knallbra?

Anonymkode: bc675...78a

Jeg så den ikke før i sommer/høst, og syns det var bra - men veldig hypet opp. Ikke noe fantastisk og unikt med den. En god serie, men ikke noe Breaking Bad-nivå.

Den handler jo om en søskenflokk av sigøynere som gjennom gjengnavnet Peaky Blinders styrer det meste av Birmingham i tiden etter første verdenskrig gjennom illegale aktiviteter som f.eks gambling. De eldste brødrene sliter med psykiske ettervirkninger etter å ha deltatt i krigen, noe som til dels forklarer deres voldelige natur.

Stort sett handler det om å ekspandere Peaky Blinders, tjene mer penger og gå gradene på den sosiale rangsstigen, samtidig som det dukker opp nye rivaler og trusler, enten det er Scotland Yard, italiensk mafia, russere, facistiske politikere eller jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 9.52):

Prøvde å se et par episoder av serien for lenge siden, det fenga ikke.

Men etter anbefaling fra noen som har lik smak som meg prøver jeg igjen.

Synes rett og slett ikke det begynte å bli interessant før episode 5 av første sesong. Men så dabba det veldig av i første episode av ses 2.

Mye prat, whiskydrikking, slåssing.. Skjønner ikke hvorfor mange synes denne serien er så fantastisk om den ikke tar seg opp skikkelig etterhvert da..?

Tør ikke google for mye, i frykt for spoilere. Kan noen forklare litt kort hva som skjer videre i serien uten å røpe for mye?

Er det vits i å se episode 2 av sesong 2 hvis man ennå ikke synes serien er knallbra?

Anonymkode: bc675...78a

Godt spørsmål. Jeg har vel sett første sesong, men ga opp av samme grunn som du. Fant ikke noe som helst som kunne minne om et plot. Vi bare følger en karakter helt uten mål og mening.

 

Carrot skrev (På 18.10.2023 den 9.57):

det er aldri vits å kaste bort tid på å se ting man ikke selv liker bare fordi andre liker det. 
Jeg likte serien, jeg likte også black sails, og andre "sære" serier men skjønner at dette ikke er for alle.. 

Black Sails er kanskje den beste serien jeg noen gang har sett. Den har jo et tydelig plot som driver historia helt fra start til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...