Gå til innhold

Piggdekk på elsykkel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling? Bør de være litt tykkere enn vanlige? Jeg har et par piggdekk fra Biltema på elsykkelen min som jeg synes er helt håpløse, for de er så tynne og jeg føler jeg har null kontroll. Bør piggdekk på elsykkel være litt tykkere? Eller er det generelt lurt med tykkere dekk når jeg føler meg så ustabil og vinglete på de jeg har? 

Anonymkode: 1cbb0...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo bredere dekk, jo mer stabilt. Det kan være greit på ujevnt underlag og vinterføre. Men du må sjekke hvor brede dekk det er plass til på hjulet (og mellom gaffelen.) Hør med en sykkelbutikk. 

Biltema funker sikkert, men ville jekket opp kvaliteten ett hakk. Schwalbe har gode vinterdekk, men det er mulig andre aktører er mer tilpasset el-sykkel. 

Man kan også justere det grepet med hvor lufttrykk du har i dekket. Litt lavere trykk gir bedre grep. 
Merk at piggdekk kommer med ulikt antall pigger, og det påvirker også grepet- og rullemotstand. 
Ta med i vurderingen hva slags vei du sykler på. Blir det salta og måkt jevnlig, trenger man ikke rigge seg for mer enn det. 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...