AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #21 Skrevet 1. februar 2024 Det er en utbredt myte at migrene bare er hodepine. Jeg har effekt av triptaner også når anfall kun er aura. Botoxbehandling jeg får reduserer hodepinen, men fjerner ikke resten av anfallet. Anonymkode: e74ab...741
K@tt Skrevet 2. februar 2024 #22 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg fikk øyemigrene i voksen alder og har aldri hatt migrenehodepine. Mormoren min hadde migrene, så mulig jeg har arvet noe derfra. Mine anfall kommer veldig sjeldent, og det eneste jeg har funnet ut kan trigge det er sterkt sollys over tid, stress/slitenhet eller høyt stoffskifte (jeg har Graves). Det starter med at jeg får en liten "blind flekk" midt i synsfeltet som gjør at jeg sliter med å lese eller se små detaljer. Denne vokser seg større, synet midt i synsfeltet blir normalt igjen, og flekken blir etterhvert til en halvsirkel med sikksakk-kanter som etterhvert blir så stor at den forsvinner ut av synsfeltet. Omtrent som dette, bare at jeg ikke får en så stor blurry flekk, og at det varer lengre. Min øyemigrene debuterte flere år etter at jeg startet på blodtrykksmedisin, så hvem vet om jeg hadde hatt hyppigere anfall om jeg ikke hadde gått på den. Anonymkode: 24615...358 Hos meg starter flekken mer i hjørnet enn på videoen, er større og varer lengre men ellers ganske likt. Jeg så neste video på YouTube også, om ocular migraine vs migraine aura og nå er jeg forvirra. Ut fra hva legen sier har jeg ocular migraine siden synsforstyrrelsen er bare på ene øyet, samtidig som jeg noen ganger får hodepine etter synsforstyrrelsen. Mulig det er annerledes i USA, eller?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #23 Skrevet 2. februar 2024 Viktig informasjon om migrene med aura: https://www.lhl.no/lhl-hjerneslag/aktuelt/oker-migrene-risikoen-for-hjerneslag/ Jeg har også hørt at kvinner i/etter overgangsalderen bør være obs på det samme. Jeg har hatt aura uten hodepine kanskje fem ganger til sammen, fordelt over flere år. Starter som en flekk som blir større og større, inni er det sort-hvitt sikksakk mønster. Varer 20-30 minutter og jeg blir helt utslitt etterpå. Utløses av stress, men jeg har ikke hatt det de siste årene til tross for kronisk høyt stressnivå - kanskje fordi jeg nå går på magnesium mot rastløse ben? Anonymkode: c1ff6...6e0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå