Gå til innhold

Piper i mobiltelefon under samtaler


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Min mobiltelefon er blitt slik at av og til i enkelte samtaler hører både jeg og mottaker et pip med jevne mellomrom..

Begge kan høre det, det er irriterende og jeg lurer på om dette kan være et tegn på at vi / jeg blir avlyttet?! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en telefon jeg hadde tidligere var det en funksjon der det kom et pip hvert minutt eller lignende, for å minne på at det var gått et minutt og man begynte å betale for et nytt. Det er ikke noe slikt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det får da være grenser. Hvis telefonen skal pipe for å minne oss på at det koster...da har mobilselskapet misforstått helt! Nei, jeg har ikke bedt om pipelyd. Dessuten ringer jeg gratis til et visst antall personer som en del av abonnementet.

Noen som vet om det faktisk kan være folk som lytter til andres samtaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at dere blir avlyttet.

Min mobil (SE) piper under en samtale hvis noen andre prøver å ringe meg.

Ellers: Lite batteri? Lite pæng på kontantkort? Er ingen mobilekspert, men tror disse tingene er mer sannsynlige enn CIA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har fulladet batteri, og bruker ikke kontantkort..telefonen skal være i orden.

Jeg tenker ikke på politi eller "CIA" som du nevner, men mer amatør-avlyttere: du vet utstyr som man fint kan bruke til å koble seg opp mot mobilnettet med, noe a'la Spyshop-utstyr eller noe?

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det får da være grenser. Hvis telefonen skal pipe for å minne oss på at det koster...da har mobilselskapet misforstått helt! Nei, jeg har ikke bedt om pipelyd. Dessuten ringer jeg gratis til et visst antall personer som en del av abonnementet.

Noen som vet om det faktisk kan være folk som lytter til andres samtaler?

Det var i hvert fall på min telefon en funksjon jeg kunne velge å slå av. Og det hadde ingenting med mobilselskapet å gjøre, det var telefonen som hadde denne funksjonen. Du kan jo sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Vi hadde hjemmetelefonen avlyttet i perioder når jeg var mindre. (hjemme hos mamma og pappa)

Da hørte vi det mer i form av en "klikke" lyd enn piping, men dette er jo noen år siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min mobil kan man ha på minuttvarslig. Slik at det piper hvert minutt.

Kan jo være det da!

Det høres mest sannsynlig ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hjemmetelefonen avlyttet i perioder når jeg var mindre. (hjemme hos mamma og pappa)

Da hørte vi det mer i form av en "klikke" lyd enn piping, men dette er jo noen år siden da.

Hvordan fant dere ut at dere var avlyttet? Husker en slik lyd i en periode selv, men jeg tenkte aldri alvorlig over at det var avlytting. Spøkte endel med det, men TRODDE jo ikke på det...ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...