AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1 Skrevet 16. oktober 2023 Hei, har en liten gutt som akkurat ble 9 mnd. Han reagerer ikke på navnet sitt hver gang jeg roper på han, bare av og til. Er det vanlig?? Når kan man forvente at babyer reagerer på navnet hver gang man roper på dem? Han er ellers flink til å leke, ha blikk kontakt, bable etc. Men sitter hele tiden å tenker at han har autisme, og det er kun pga hans fetter har fått påvist det. Min har fremdeles ikke begynt å krabbe , vinke eller klappe. Føler han er så treg i forhold til andre babyer og at det er et tegn på at alt ikke er okei.. Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #2 Skrevet 16. oktober 2023 Jeg tror du forventer enormt mye og må senke skuldrene om du tror en 9 mnd baby skal adlyde navnet sitt. Anonymkode: 29b18...0bb 16 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #3 Skrevet 16. oktober 2023 9 måneder eller 9 år? Anonymkode: 04141...0f8
AprilLudgate Skrevet 16. oktober 2023 #4 Skrevet 16. oktober 2023 Det kan tenkes han er på spekteret, men det du nevner er jo helt tilfeldig. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #5 Skrevet 16. oktober 2023 Her tror jeg du har all grunn til å ha is i magen og ta det helt med ro. Jeg kjenner igjen tankegangen, for her har barnefar autisme (Asperger). Men ofte rekker jeg knapt å tenke «åh, er hen litt treg til å *sett inn skill her*», feks krabbe, før hen plutselig starter å gjøre nettopp det. Det du nevner er i alle fall ikke unormalt♥️ Anonymkode: 1ceeb...dcc 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #6 Skrevet 16. oktober 2023 Min på 1,5 reagerer veldig sjeldent på navnet sitt. Tror bare hun ignorerer oss (og mistenker at en del familie ødela litt fordi de "ropte" på babyen heeeele tiden og ikke evnet å snakke på noen annen måte enn å bare si navnet..) Var og litt treig til å klappe og vinke men etter hun ble ett år gjør hun det hele tiden. (20 mnd nå) Anonymkode: 62a44...b09
ms. Perfect Skrevet 16. oktober 2023 #7 Skrevet 16. oktober 2023 Min treåring lystrer «godteri» bedre enn navnet sitt😅 Ingenting i innlegget ditt gir mistanke om autisme, men jeg skjønner at det er fort å tenke slik når nør familie har diagnose. 7
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #8 Skrevet 16. oktober 2023 Takk for svar, damer ! 😊 Når man hører at noen i nær slekt har autisme, så begynner man automatisk å tenke at dine barn også kan ha det. #slitsomt Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #9 Skrevet 16. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar, damer ! 😊 Når man hører at noen i nær slekt har autisme, så begynner man automatisk å tenke at dine barn også kan ha det. #slitsomt Anonymkode: 0e933...25d Du gjør det* Anonymkode: 02d10...6d3 1
Tauriela Skrevet 16. oktober 2023 #10 Skrevet 16. oktober 2023 Hei! Er det andre ting som gjør at du bekymrer deg, eller er det kun det med navnet? Du sier jo noe om at han er treg ift andre, kan du si noe mer om det? Kan jo da nevne at jeg har et barn på snart 11 mnd som jeg også har hatt litt klump i magen på ift autisme. Han er kjempesen motorisk, er liksom noe rart med motorikken hans. Men fysio sier han er normal. Men han verken åler seg frem, setter seg opp, klapper, vinker, peker osv. I tillegg har han noen bevegelser med hendene jeg har sett før, da hos barn med autisme. Samtidig et han jo lett å få blikkontakt med, er sosial med oss hjemme her, ler og søker kontakt. Og reagerer på navnet sitt. Men jeg føler det likevel er noe.. klarer liksom ikke helt å slå meg til ro. Hører jo alle sier at "når han bare knekker koden så går det kjempefort " men jeg klarer liksom ikke helt å tro det. Har vært så lite utvikling syns jeg..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Skrevet 16. oktober 2023 Tauriela skrev (4 timer siden): Hei! Er det andre ting som gjør at du bekymrer deg, eller er det kun det med navnet? Du sier jo noe om at han er treg ift andre, kan du si noe mer om det? Kan jo da nevne at jeg har et barn på snart 11 mnd som jeg også har hatt litt klump i magen på ift autisme. Han er kjempesen motorisk, er liksom noe rart med motorikken hans. Men fysio sier han er normal. Men han verken åler seg frem, setter seg opp, klapper, vinker, peker osv. I tillegg har han noen bevegelser med hendene jeg har sett før, da hos barn med autisme. Samtidig et han jo lett å få blikkontakt med, er sosial med oss hjemme her, ler og søker kontakt. Og reagerer på navnet sitt. Men jeg føler det likevel er noe.. klarer liksom ikke helt å slå meg til ro. Hører jo alle sier at "når han bare knekker koden så går det kjempefort " men jeg klarer liksom ikke helt å tro det. Har vært så lite utvikling syns jeg.. Hei, Akkurat nå så er det kun pga navnet. Gangen før det så var det fordi han drev å så på hendene sine i et par sekunder (det gjorde han ca 4 dager på rad) , men fikk beskjed om at det var helt normalt. Og gangen før det igjen var pga han plutselig sluttet å like all mat, men nå har det kommet seg igjen da. Heldigvis. Ellers så er han treg med det som er nevnt ovenfor, vinking, klapping og krabbing. Det får han dessverre ikke helt til. Det med hendene gjør han av og til, men det har jeg sett hos mange babyer, og det gjør de når de rett og slett blir glade o.l. Hadde ikke lagt så mye vekt på det. Men jeg forstår hva du mener, det er en helt forferdelig følelse å sitte med. 😕 Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #12 Skrevet 16. oktober 2023 Kan det hende at han hører dårlig? Har vann i ørene? Det kan komme og gå slik at han ikke alltid hører dårlig. Har han hatt ørebetennelse? Autisme er "arvelig", men hvis du leter etter tegn/symptomer, så finner du det selv om han er helt normal. Anonymkode: ca2a0...371
Nevrosererroser Skrevet 16. oktober 2023 #13 Skrevet 16. oktober 2023 (endret) Majoriteten av autister fungerer faktisk helt fint i dagliglivet som selvstendige individ. Det er heller ikke slik at man nødvendigvis ser tegnene på autisme før barna er ganske mye eldre. Noen går gjennom hele barndommen før de får mer symptom og utredning i tenåra. Hverken dere eller barna har godt av at dere fokuserer på bittesmå ting i frykt for autisme. Det gjør litt vondt å lese at foreldre til babyer sitter å er redde for autisme som om det var en dødsdom nesten. Endret 16. oktober 2023 av Nevrosererroser 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #14 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan det hende at han hører dårlig? Har vann i ørene? Det kan komme og gå slik at han ikke alltid hører dårlig. Har han hatt ørebetennelse? Autisme er "arvelig", men hvis du leter etter tegn/symptomer, så finner du det selv om han er helt normal. Anonymkode: ca2a0...371 Han hører bra. Han reagerer jo på alle andre lyder og ting, bortsett fra navnet:) Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #15 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tror du forventer enormt mye og må senke skuldrene om du tror en 9 mnd baby skal adlyde navnet sitt. Anonymkode: 29b18...0bb Hei, Det står jo på nettet at når en baby er 7 mnd så skal de kunne reagere på navnet sitt. Derfor jeg lurer. Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #16 Skrevet 17. oktober 2023 Nevrosererroser skrev (6 timer siden): Majoriteten av autister fungerer faktisk helt fint i dagliglivet som selvstendige individ. Det er heller ikke slik at man nødvendigvis ser tegnene på autisme før barna er ganske mye eldre. Noen går gjennom hele barndommen før de får mer symptom og utredning i tenåra. Hverken dere eller barna har godt av at dere fokuserer på bittesmå ting i frykt for autisme. Det gjør litt vondt å lese at foreldre til babyer sitter å er redde for autisme som om det var en dødsdom nesten. Absolutt. Men så er det den andre majoriteten som verken klarer å prate og fungere optimalt i hverdagen man er så redd for da. Dessverre Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #17 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei, Det står jo på nettet at når en baby er 7 mnd så skal de kunne reagere på navnet sitt. Derfor jeg lurer. Anonymkode: 0e933...25d Du må slutte å lese på nett hva man skal kunne klare når. Barn utvikler seg forskjellig. Du legger uhorvelig med forventninger på barnet og stress hos deg selv. Du må også slutte å lete etter tegn hele tiden. At barn gjør noe med hendene er fordi de utforsker. At de slutter å ville spise alt de likte før. Alt er helt normalt. De har en verden og en kropp som de skal klare å lære seg sammenhenger av. Anonymkode: 29b18...0bb 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #18 Skrevet 17. oktober 2023 Det er ikke forventet at de skal reagere på navnet hver gang. Jo mer du «maser» jo mer vil han også ignorere deg. Anonymkode: 5c1a6...ede 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #19 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke forventet at de skal reagere på navnet hver gang. Jo mer du «maser» jo mer vil han også ignorere deg. Anonymkode: 5c1a6...ede Vet du, det har jeg merket. Før så reagerte han mye mer, nå reagerer han aldri lenger.. Anonymkode: 0e933...25d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2023 #20 Skrevet 17. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 16.10.2023 den 14.55): Her tror jeg du har all grunn til å ha is i magen og ta det helt med ro. Jeg kjenner igjen tankegangen, for her har barnefar autisme (Asperger). Men ofte rekker jeg knapt å tenke «åh, er hen litt treg til å *sett inn skill her*», feks krabbe, før hen plutselig starter å gjøre nettopp det. Det du nevner er i alle fall ikke unormalt♥️ Anonymkode: 1ceeb...dcc Tror du ikke at han plutselig startet å dra seg frem i dag 🙊 Kom til å tenke på det du skrev.. Plutselig så skjønte han at han måtte bruke beina for å komme seg en plass. Reagerer fortsatt ikke på navnet, men prøver å ikke tenke så mye på det 🥹❤️ Anonymkode: 0e933...25d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå