AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hei Jeg har en Samsung galaxy watch 4 som jeg har hatt 1 år ca. Jeg bruker den på trening og gåturer, det jeg dog oppdaget er at jeg i løpet av 2 uker har gått fra grei på vo2 max til dårlig. Jeg er ikke i spesielt god form men har ligget på 27.7-27.9(grei) til plutselig 24,2 og 24,5 (dårlig). Jeg sammenlignet en tur jeg gikk for ca 1 mnd siden med den jeg gikk i dag som er den samme turen, bratt oppover ca 2.5 km. Tallene var omtrent identiske, både, fart, puls, hvor lenge jeg lå i hver sone etc. Allikevel viser klokken helt forskjellig vo2 max. Noen som vet hvorfor? Evt hva som kan være feil? Sjekket innstillinger og det er riktig vekt, alder etc som før. Jeg føler meg fysisk ikke i dårligere form, og har trent litt mer, så det henger ikke helt på greip. Anonymkode: 69306...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 19. oktober 2023 #2 Del Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 16.43): Hei Jeg har en Samsung galaxy watch 4 som jeg har hatt 1 år ca. Jeg bruker den på trening og gåturer, det jeg dog oppdaget er at jeg i løpet av 2 uker har gått fra grei på vo2 max til dårlig. Jeg er ikke i spesielt god form men har ligget på 27.7-27.9(grei) til plutselig 24,2 og 24,5 (dårlig). Jeg sammenlignet en tur jeg gikk for ca 1 mnd siden med den jeg gikk i dag som er den samme turen, bratt oppover ca 2.5 km. Tallene var omtrent identiske, både, fart, puls, hvor lenge jeg lå i hver sone etc. Allikevel viser klokken helt forskjellig vo2 max. Noen som vet hvorfor? Evt hva som kan være feil? Sjekket innstillinger og det er riktig vekt, alder etc som før. Jeg føler meg fysisk ikke i dårligere form, og har trent litt mer, så det henger ikke helt på greip. Anonymkode: 69306...791 Fordi det er et dårlig estimat og klokken ikke har noen måte å vite hva du har i VO2-maks. Det er et tilnærmet ubrukelig mål på de klokkene og bare å ignorere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Mikalsen Skrevet 26. oktober 2023 #3 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 15.10.2023 den 16.43): Hei Jeg har en Samsung galaxy watch 4 som jeg har hatt 1 år ca. Jeg bruker den på trening og gåturer, det jeg dog oppdaget er at jeg i løpet av 2 uker har gått fra grei på vo2 max til dårlig. Jeg er ikke i spesielt god form men har ligget på 27.7-27.9(grei) til plutselig 24,2 og 24,5 (dårlig). Jeg sammenlignet en tur jeg gikk for ca 1 mnd siden med den jeg gikk i dag som er den samme turen, bratt oppover ca 2.5 km. Tallene var omtrent identiske, både, fart, puls, hvor lenge jeg lå i hver sone etc. Allikevel viser klokken helt forskjellig vo2 max. Noen som vet hvorfor? Evt hva som kan være feil? Sjekket innstillinger og det er riktig vekt, alder etc som før. Jeg føler meg fysisk ikke i dårligere form, og har trent litt mer, så det henger ikke helt på greip. smartklokke dame Anonymkode: 69306...791 Funksjonen for vo2 maks på Samsung-klokken kan være unøyaktig for enkelte brukere og kan kreve en brystrem for mer nøyaktige resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå