Gå til innhold

Kontakte noen utav det blå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig en dame som jeg har møtt på noen sammenkomster. Det er en venninne av kompisen min sin dame. Jeg har ikke hatt noen lengre 1-1 samtaler direkte med henne, vi har bare snakket løst i den felles samtalen, spillene og lekene rundt bordet.

Men jeg er jo litt nysgjerrig og tenker at det kunne vært kjekt å bli bedre kjent, og se om det er noe kjemi. På mange måter er vi i samme fase i livet hvor vi begge er ferdig utdannet, har jobb og eier egen bolig, ingen barn, er begge single. Men jeg vet lite om hvordan kjemien ville vært, felles interesser, mål og drømmer for fremtiden osv.

Det forundrer meg også litt at hun er singel. Hun er latterfull og pratsom, virker utadvendt og uredd folk, virker som hun har skikk og stell på ting. Hun er helt alminnelig sånn utseendemessig. Ikke den første man ville gått etter om det kun sto på utseende, men på ingen måte "stygg". Alt i alt burde hun ikke ha problemer med å finne seg noen. At hun fortsatt er singel får meg til å lure på om hun kanskje egentlig har en type hun dater men ikke er offisiell med, eventuelt om hun er en av som går evig singel og setter forventningene så høyt at hun i praksis blir uoppnåelig.

Men, jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skulle ha begynt. For jeg har ingen "grunn" til å ta kontakt. Vi har ikke hverandre på facebook, og det virker ikke naturlig å bare ta kontakt utav det blå. Det har gått en stund siden vi traff hverandre så det er ingen naturlig måte å fortsette med en "takk for i går" type samtale.

Har dere kontaktet noen utav det blå, eventuelt blitt kontaktet slik? For mange så er kanskje slike ting helt naturlig men jeg har alltid vært veldig passiv, redd for å bli avvist, og tvilen har alltid fått bestemme.

Anonymkode: 859c5...d66

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

...Det forundrer meg også litt at hun er singel. Hun er latterfull og pratsom, virker utadvendt og uredd folk, virker som hun har skikk og stell på ting. Hun er helt alminnelig sånn utseendemessig. Ikke den første man ville gått etter om det kun sto på utseende, men på ingen måte "stygg". Alt i alt burde hun ikke ha problemer med å finne seg noen. At hun fortsatt er singel får meg til å lure på om hun kanskje egentlig har en type hun dater men ikke er offisiell med, eventuelt om hun er en av som går evig singel og setter forventningene så høyt at hun i praksis blir uoppnåelig.

Hva i h....Leser du hva du selv skriver?

Anonymkode: 4c9d4...5a0

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

på hvilken måte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

på hvilken måte?

Du er jo bare fordømmende overfor dama, enda du selv sier du ikke kjenner henne. Og du skal liksom være betatt. Utrolig merkelig. Håper du ikke kontakter henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er da ikke noe merkelig i det å vurdere hvilken sjanse man selv har, sett opp mot det utvalget det er sannsynlig at den andre parten måtte ha. Jeg ser heller ikke hva som skulle være fordømmende. Tvert imot..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Du er jo bare fordømmende overfor dama, enda du selv sier du ikke kjenner henne. Og du skal liksom være betatt. Utrolig merkelig. Håper du ikke kontakter henne. 

image.jpeg.894c371bd0e0153824af807f111fbe88.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det beste er om du får kompisen til å invitere dere begge igjen.

Anonymkode: 85433...a03

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er da ikke noe merkelig i det å vurdere hvilken sjanse man selv har, sett opp mot det utvalget det er sannsynlig at den andre parten måtte ha. Jeg ser heller ikke hva som skulle være fordømmende. Tvert imot..

Kvinner er bare mennesker. Det er da tusen millioner grunner til at kvinner er singel der det at man har skyhøye krav eller dater menn som ikke vedkjenner seg en er rimelig virkelighetsfjerne konklusjoner å dra.

Spør nå bare om hun kunne tenke seg å finne på noe en dag på messenger.

Evt. Si til kompisen din at du er litt nysgjerrig på henne, så sladrer han sikkert til damen sin der hun trolig vet om det går begge veier om de er nære venninner.

Anonymkode: c4096...08f

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er litt nysgjerrig en dame som jeg har møtt på noen sammenkomster. Det er en venninne av kompisen min sin dame. Jeg har ikke hatt noen lengre 1-1 samtaler direkte med henne, vi har bare snakket løst i den felles samtalen, spillene og lekene rundt bordet.

Men jeg er jo litt nysgjerrig og tenker at det kunne vært kjekt å bli bedre kjent, og se om det er noe kjemi. På mange måter er vi i samme fase i livet hvor vi begge er ferdig utdannet, har jobb og eier egen bolig, ingen barn, er begge single. Men jeg vet lite om hvordan kjemien ville vært, felles interesser, mål og drømmer for fremtiden osv.

Det forundrer meg også litt at hun er singel. Hun er latterfull og pratsom, virker utadvendt og uredd folk, virker som hun har skikk og stell på ting. Hun er helt alminnelig sånn utseendemessig. Ikke den første man ville gått etter om det kun sto på utseende, men på ingen måte "stygg". Alt i alt burde hun ikke ha problemer med å finne seg noen. At hun fortsatt er singel får meg til å lure på om hun kanskje egentlig har en type hun dater men ikke er offisiell med, eventuelt om hun er en av som går evig singel og setter forventningene så høyt at hun i praksis blir uoppnåelig.

Men, jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skulle ha begynt. For jeg har ingen "grunn" til å ta kontakt. Vi har ikke hverandre på facebook, og det virker ikke naturlig å bare ta kontakt utav det blå. Det har gått en stund siden vi traff hverandre så det er ingen naturlig måte å fortsette med en "takk for i går" type samtale.

Har dere kontaktet noen utav det blå, eventuelt blitt kontaktet slik? For mange så er kanskje slike ting helt naturlig men jeg har alltid vært veldig passiv, redd for å bli avvist, og tvilen har alltid fått bestemme.

Her tenker jeg at du sikkert kan fiske litt info fra kompisen din og dama hans. Eller du kan hoppe i det og sende henne en friendrequest på Facebook og se om hun aksepterer den. Gjør hun det er det vel bare å spørre om hun har lyst til å bli med på date?

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en venninne av kompisen min sin dame. Jeg har ikke hatt noen lengre 1-1 samtaler direkte med henne, vi har bare snakket løst i den felles samtalen, spillene og lekene rundt bordet.

DER har du grunnen til å kontakte henne. Men ikke vent for lenge. Hvis du la igjen et godt inntrykk så er hun mottakelig for å kontaktes, men det er det ferskvare. Send henne en melding på FB eller sms. Teenager varianten er å få kompisen til å arrangere at dere møtes igjen. 

Vær klar over at hun mest sannsynlig har beilere som faktisk synes hun er pen og forguder grunnen hun går på. Hun kan ha helt realistiske forventninger til mulighetene sine.  Hvis dine holdninger til henne skinner igjennom tipper jeg at sjansen din her er omtrent null. Ikke sikkert hun er den rette for deg hvis du tenker seriøst forhold. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tegn på at hun er interessert i deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Akk ve. Dette er så typisk mannfolk. Dere må lære dere å smi mens jernet er varmt. Men uansett; jeg ville rådet deg til å følge det du aller helst skulle ha gjort etter sist møte med henne: legge henne til på Facebook og si «takk for sist» og sette i gang en samtale. Selv om det er lenge siden så er det ikke for sent ;) 

Add henne på FB. Om hun aksepterer, send en melding. 

• Nyttig 1
Skrevet

I dette tilfellet vil jeg startet med å legge henne til på Facebook. 

Anonymkode: e952c...b08

• Liker 1
Skrevet
Gregarious skrev (7 timer siden):

image.jpeg.894c371bd0e0153824af807f111fbe88.jpeg

Det er ikke normalt ellet sunt å tenke at siden noen sier de er single og er noenlunde attraktive, så enten lyver de eller de er sinnsykt kresne. Som de to eneste alternativene til hvorfor de ikke har kjæreste. Antageligvis er folk flest single fordi de ikke møtte noen de ble ble gjensidig betatt av/ forelsket i. Akkurat som ts...

• Liker 3
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

8 hours ago, AnonymBruker said:

Å så sint

Anonymkode: af912...465

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kvinner er bare mennesker. Det er da tusen millioner grunner til at kvinner er singel der det at man har skyhøye krav eller dater menn som ikke vedkjenner seg en er rimelig virkelighetsfjerne konklusjoner å dra.

Spør nå bare om hun kunne tenke seg å finne på noe en dag på messenger.

Evt. Si til kompisen din at du er litt nysgjerrig på henne, så sladrer han sikkert til damen sin der hun trolig vet om det går begge veier om de er nære venninner.

Anonymkode: c4096...08f

Ville nevnt det til kompisen. Får du positivt svar i retur, så kan du ta kontakt via messenger.

Anonymkode: 2061e...3a9

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke normalt ellet sunt å tenke at siden noen sier de er single og er noenlunde attraktive, så enten lyver de eller de er sinnsykt kresne. Som de to eneste alternativene til hvorfor de ikke har kjæreste. Antageligvis er folk flest single fordi de ikke møtte noen de ble ble gjensidig betatt av/ forelsket i. Akkurat som ts...

Kommentarene dine er så avhengt fra virkeligheten at de fleste forstår at kommentarene dine er bare for å kunne spre litt eder og galle.

Endret av Gregarious
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har vel aldri blitt sagt at dette er de eneste to alternativene. Det er noe du selv tillegger saken. Hvorfor skal jeg høre på råd om hva som er "normalt og ikke" fra noen som sannsynligvis aldri hadde en intensjon om å bidra med noe konstruktivt i tråden? Jeg kan tenke meg at du allerede hadde bestemt deg for å spre eder og galle da du leste overskriften på tråden, og at den eneste grunnen til at du leste HI var for å finne noe å plukke på. Men det er jo "helt normalt og sunt". Jeg synes bildet som ble postet, er spot on og passer deg fint 🙂 

PS: Jeg vet at det er dumt av meg å "bite på", for det er vel akkurat det du ønsker å oppnå. Men som et tips til videre trolling så kan det være lurt å pakke det inn som at intensjonen er god for å oppnå et minstemål av troverdighet i innlegget.

Full Ugle skrev (6 timer siden):

Akk ve. Dette er så typisk mannfolk. Dere må lære dere å smi mens jernet er varmt. Men uansett; jeg ville rådet deg til å følge det du aller helst skulle ha gjort etter sist møte med henne: legge henne til på Facebook og si «takk for sist» og sette i gang en samtale. Selv om det er lenge siden så er det ikke for sent ;) 

Add henne på FB. Om hun aksepterer, send en melding. 

Sannsynligvis så blir det til at vi møtes igjen til en vennemiddag senere som jeg er litt mer involvert i, og som skjer mer innenfor min vennekrets. Det ble nevnt forrige gang vi traff hverandre, og hun sa at hun gjerne ville bli invitert. Så det kan jo være en åpning. Når det nærmer seg så kan jeg prøve å spørre henne direkte om hun har tenkt å være med istedenfor at invitasjonen går gjennom kompisen og dama hans.

KallePils skrev (6 timer siden):

Tegn på at hun er interessert i deg?

Ikke egentlig, men heller ingenting som sier det motsatte. Vi har ikke pratet nok til å bli kjent på et personlig plan. 

Skrevet

Du skriver at hun har alt på stell, men likevel lurer du på hvorfor hun er enslig? Det er et paradoks:
Folk som har alt på stell trenger ikke kjæreste for å ha det fint.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gregarious skrev (7 minutter siden):

Kommentarene dine er så avhengt fra virkeligheten at de fleste forstår at kommentarene dine er bare for å kunne spre litt sprer litt eder og galle.

Haha, du kom meg akkurat i forkjøpet😉 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...