AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Del Skrevet 14. oktober 2023 Vi skal kjøpe ny bil og det står egentlig mellom de to bilene. Vi drar campingvogn og reiser på fjellet så vil helst ha 4hjuls trekk. 3 barn. Barne og ungdomsskole. Ingen barneseter eller barnevogner skal med. Hvilken hadde du valgt og hvorfor? Eventuelt en annen bil. Maks 400 000 kr og 3 år gammel. Anonymkode: f5401...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Del Skrevet 14. oktober 2023 Er ikke begge bilene litt knappe for tre barn? Jeg hadde i alle fall sett på Superb stasjonsvogn og Volvo V90. Eller gått rett på en skikkelig flerbarnsbil som Ford Galaxy eller Maxus Euniq 5. Anonymkode: 85515...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke begge bilene litt knappe for tre barn? Jeg hadde i alle fall sett på Superb stasjonsvogn og Volvo V90. Eller gått rett på en skikkelig flerbarnsbil som Ford Galaxy eller Maxus Euniq 5. Anonymkode: 85515...9cb Da blir bilene i en annen prisklasse. Det kan vi dessverre ikke ta oss råd til nå. Er ikke så store barn i størrelse så tror det skal gå greit om minste sitter i midten. Anonymkode: f5401...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #4 Del Skrevet 15. oktober 2023 Da går du for Skoda! V60 har elektrisk drift på bakhjul, noe som er helt elendig opplegg. Vet de som har brukt V60 for å trekke tungt opp bakke, de har ikke hatt noe hjelp av 4-hjulstrekket i hele tatt. Skoda er nok en bedre bil på fler måter, mot V60, men det finner dere ut av best ved å prøve begge over tid. Octavia tipper jeg er uslåelig på plass inni, og det å ta seg inn og ut av bilen. Octavia har mekanisk 4-hjulsdrift, og du får de i to utgaver, den ”vanlige” og modellen Scout. Anonymkode: 43839...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #5 Del Skrevet 15. oktober 2023 Denne er nesten helt ny og en super bil innenfor budsjett. Mange bilkjennere vil si du fant nåla i høystakken for dine behov. Denne er på halve budsjettet ditt og meget driftssikker, tilbyr den plassen du vil trenge om kort tid uansett. Denne er det fornuftige elektriske alternativet godt innenfor ditt budsjett. Betydelig reduserte driftsutgifter lar deg spare til andre formål, og det er god plass til å ta med venner, dyr og utstyr. Jeg har tre unger selv og du vet like godt som meg at dine vil ha lyst til å ha med venner, utstyrsbehovet blir bare større, og det er ikke lurt å dumpe hundretusenvis av kroner i en bil som kanskje akkurat passer i dag, men blir for liten i morgen. Anonymkode: 85515...9cb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #6 Del Skrevet 15. oktober 2023 Byttet fra XC70 til Octavia i sommer, og vi er kjempefornøyd. Etter å ha hatt XC70 i en del år trodde vi at vi aldri skulle ha noe annet enn Volvo igjen. Men så «måtte» bilen byttes før vi dro på ferie og Octaviaen var den eneste i vår prisklasse. Hadde også bestemt oss for at vi ikke skulle ha noe fra vag-gruppen, trodde vi. Det er bedre å dra vogn med octaviaen enn xc70en, det er mye større bagasjerom og baksetet er omtrent det samme. Ettersom octaviaen er 2 år og xc70 var langt eldre kan vi ikke si noe om holdbarhet mot hverandre. Volvoen kjørte vi feilfritt i noen år før det røynet på med feil. Octaviaen har naturlig nok vært grei så langt. Anonymkode: ab350...301 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #7 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Denne er nesten helt ny og en super bil innenfor budsjett. Mange bilkjennere vil si du fant nåla i høystakken for dine behov. Denne er på halve budsjettet ditt og meget driftssikker, tilbyr den plassen du vil trenge om kort tid uansett. Denne er det fornuftige elektriske alternativet godt innenfor ditt budsjett. Betydelig reduserte driftsutgifter lar deg spare til andre formål, og det er god plass til å ta med venner, dyr og utstyr. Jeg har tre unger selv og du vet like godt som meg at dine vil ha lyst til å ha med venner, utstyrsbehovet blir bare større, og det er ikke lurt å dumpe hundretusenvis av kroner i en bil som kanskje akkurat passer i dag, men blir for liten i morgen. Anonymkode: 85515...9cb Ingen av bilene du har hentet frem kan brukes av ts. De trekker campingvogn, bilene har 0, 400 og 1150 kg tilhengervekt og kan ikke brukes til å trekke vogn. Anonymkode: ab350...301 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #8 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen av bilene du har hentet frem kan brukes av ts. De trekker campingvogn, bilene har 0, 400 og 1150 kg tilhengervekt og kan ikke brukes til å trekke vogn. Anonymkode: ab350...301 Campingvogn er så harry at jeg ikke kan annet enn å se bort fra det. Det fins vel ulike varianter av disse også? Anonymkode: 85515...9cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #9 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Campingvogn er så harry at jeg ikke kan annet enn å se bort fra det. Det fins vel ulike varianter av disse også? Anonymkode: 85515...9cb Uansett så svarer man konkret på det TS spør etter, og er behjelpelig med det. Alle vet at det finnes et utall varianter av biler, men ikke alle passer til alt. At du synes campingvogn er harry, er kun ditt problem, og trenger da ikke komme med forslag som ikke passer TS sitt ønske! Anonymkode: 43839...632 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #10 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Campingvogn er så harry at jeg ikke kan annet enn å se bort fra det. Det fins vel ulike varianter av disse også? Anonymkode: 85515...9cb Ja, klart det finnes ulike varianter av dem. Men ingen som kan trekkes uten krok, og ingen som er under 400 kg. Sannsynligvis ikke under 1150 heller. De minste vognene veier rundt 1300-1400kg, tipper jeg. Men det er de aller minste. Anonymkode: ab350...301 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #11 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Denne er nesten helt ny og en super bil innenfor budsjett. Mange bilkjennere vil si du fant nåla i høystakken for dine behov. Denne er på halve budsjettet ditt og meget driftssikker, tilbyr den plassen du vil trenge om kort tid uansett. Denne er det fornuftige elektriske alternativet godt innenfor ditt budsjett. Betydelig reduserte driftsutgifter lar deg spare til andre formål, og det er god plass til å ta med venner, dyr og utstyr. Jeg har tre unger selv og du vet like godt som meg at dine vil ha lyst til å ha med venner, utstyrsbehovet blir bare større, og det er ikke lurt å dumpe hundretusenvis av kroner i en bil som kanskje akkurat passer i dag, men blir for liten i morgen. Anonymkode: 85515...9cb Her glemte du å ta høyde for en campingvogn på slep. Anonymkode: f5401...66a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå