Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar en videreutdanning og vi fikk to arbeidskrav samtidig. Jeg har gjort det ene nesten helt ferdig men har skikkelig kort tid til nr to nå 🙈 Er det høye krav for å få bestått et arbeidskrav på høgskole? Hva skjer om man stryker? Faget er Digitalisering, om det har noe å si.

Anonymkode: cfd1d...c14

Skrevet

50% riktig for å bestå her, men det er realfagskurs ved HVL 😊 Vet ikke om det er standard eller hva.

Anonymkode: 5d0d9...c4b

Skrevet

Hvis du ikke får det godkjent, får du nest sannsynligvis en ny mulighet til å levere på nytt. De ønsker jo at studentene skal komme seg i gjennom.

Anonymkode: cbbcf...262

Skrevet

Du vil alltid få ny mulighet hvis du ikke består. Har faktisk opplevd at de fjerner det obligatoriske delen hvis mange ikke består fordi folk klager at det er mye å gjøre. Skolen vil jo at flest mulig fullfører graden. 

Anonymkode: a3e79...194

Skrevet

Takk for svar 😊 Kanskje dumt spørsmål, men er det sånn at sensor/foreleser har en liste med ting vi må ha med? Er det det som heter sensorveiledning? Bryr de seg noe særlig om innholdet egentlig, eller skumleste de bare gjennom og leter etter de begrepene som bør være med i oppgaven? Pga så kjører de den gjennom plagiatkontroll? Det blir jo mange oppgaver å lese gjennom, så jeg kan skjønne det om det går litt fort i svingene....

Skrevet

*pga = og

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar 😊 Kanskje dumt spørsmål, men er det sånn at sensor/foreleser har en liste med ting vi må ha med? Er det det som heter sensorveiledning? Bryr de seg noe særlig om innholdet egentlig, eller skumleste de bare gjennom og leter etter de begrepene som bør være med i oppgaven? Pga så kjører de den gjennom plagiatkontroll? Det blir jo mange oppgaver å lese gjennom, så jeg kan skjønne det om det går litt fort i svingene....

Kommer helt an på, ingen fasit. 

Men det administrasjonen har fortalt til meg - jeg underviser på et universitet - er at så lenge studenten har levert NOE, så kan vi ikke stryke noen på et arbeidskrav. For det finnes ingen klagemulighet, i motsetning til på en eksamen. Så vi kan riktignok si «ikke godkjent» og be studenten fikse x og y innen en gitt frist, men hvis studenten ikke gjør det… så kan vi til syvende og sist likevel ikke godkjenne arbeidskravet. 

Anonymkode: b835a...17a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på, ingen fasit. 

Men det administrasjonen har fortalt til meg - jeg underviser på et universitet - er at så lenge studenten har levert NOE, så kan vi ikke stryke noen på et arbeidskrav. For det finnes ingen klagemulighet, i motsetning til på en eksamen. Så vi kan riktignok si «ikke godkjent» og be studenten fikse x og y innen en gitt frist, men hvis studenten ikke gjør det… så kan vi til syvende og sist likevel ikke godkjenne arbeidskravet. 

Her ble det selvsagt feil i siste setning, vi kan ikke la være å godkjenne arbeidskravet, når alt kommer til alt…

Skrevet

66% på NTNU.

Anonymkode: d7f47...93a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...