AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #1 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg er så lei. Men det er ikke enkelt å prøve å finne en mann som faktisk er seriøs, eller som bare er ærlig. Dette blir sikkert litt rotete, men den siste matchen min føles som en mal på hvordan det har vært med de siste jeg har fått kontakt med, og virkelig likt. Matchet. Han tok kontakt først, og vi begynte å chatte. Etter ett døgn med intens chatting flyttet vi oss til Messenger, etter tre intense døgn hadde vi hverandre på insta og snap. Utrolig hyggelig fyr. Bor litt langt borte, men begge flyttbar og enige om å treffes i uke 42. Han/vi ringes flere ganger mens vi begge jobber, snakker i timevis med hverandre på øret også mens vi gjør andre ting. Dette skjedde mange dager/uker på rad. Han er på fest, snapper, ringer, melder og har ingen problem med å holde kontakt. Han er med familie, sender meldinger og har like mye dialog med meg som med de. Jeg ber om en bekreftelse på planer i uke 42 da jeg er den som evt skal kjøre langt og må booke overnattinger. Han skal forsøke å finne ut hvilke dager det passer, men broren hans har bursdag (runddag) så dersom han skal feire så kan han ikke treffe meg den bestemte dagen, sier han. . Jeg maser ikke mer om det. Så merker jeg at han melder meg mindre og svarene blir kortere like før helga (3 uker med chatting og telefon). Jeg aner at dette er begynnelsen på slutten. Men sier ingenting. Så kommer denne helga.Han er borte på snap-kartet. Da er alle planer han tidligere har fortalt meg om, ikke lenger aktuelle. I stedet kommer broren på besøk, sier han. Arbeidsdagen fredag hører jeg ingenting. Også etter jobb: «Når min bror er her så setter jeg mobilen bort og fokuserer på han.» Jeg svarer med «det er forståelig, kos deg i helga». Magefølelsen min sier at jeg ikke hører mer fra han, og jeg får det i grunn bekreftet av at han er aktiv på snap, men ikke i dialog med meg lenger. Helga er ikke over. Men jeg vet. Mitt kjærlighetsliv, nokså kort fortalt, de to siste årene. Hva er greia? Noe jeg gjør feil eller er det sånn samfunnet er blitt? Sukk. Anonymkode: 99cff...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #2 Skrevet 14. oktober 2023 Tja. Hvis du merker at det er et mønster, og fortsetter med samme greia, så vil jeg si at du gjør noe feil. F.eks sett en lav maks avstand. Ikke legg til på SoMe, før dere har møttes etc, ikke rot deg inn i lange chat og telefonforhold, uansett hvor hyggelig det er. Vær tydelig selv, på at det ikke bare er tidtrøyte du er ute etter. Anonymkode: 4095f...636 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Skrevet 14. oktober 2023 Jeg tror ingenting på at det er broren hans han har på besøk i helgen. Hadde trukket meg unna. Jeg er enig i at det ikke er lurt å gå for raskt frem med noen man ikke har møtt enda. Det er menn (og kvinner) som mer enn annet er opptatt av å få mest mulig oppmerksomhet, gjerne fra personer de selv egentlig anser som over deres standard og så kutter de heller ut før de ev. selv risikerer å bli såret. Men da har de fått en oppmerksomhets-boost, og så hopper de videre i datingen sin, og flere av dem har flere gående på en gang. Om han skulle dukke opp igjen er det nok fordi helgebesøket hans ikke førte til noe mer. Ikke dra til ham - møt hverandre på et nøytralt sted. La ham få jobbe langt mer om han vil ha deg. Men helt ærlig - han der virker ikke å være riktig person for deg, til det skifter han for raskt mellom "veeeldig på" og så "av". Bare ta det litt roligere i dating fremover. Sett deg også inn i tegn på såkalt love bombing, for jeg får en følelse av at det er det han har gjort mot deg - men at han trolig er en player med flere på en gang, og ikke egentlig er så interessert i deg. Det er ingen mal for datinglivet. Man må være bevisst på hva som er greit for en selv, hva en selv trenger i en parter, hva man har å gi, hva som er viktig for en selv i et forhold, hva som er nødvendig og hva som er røde flagg for deg. Jo mer bevisst du er på slike ting for din egen del, jo mer bevisst vil du være på de som ikke helt når opp til dette, eller om de virker falske, altfor pågående før man har en relasjon (det er noe annet enn om man har møttes og begge er oppriktig forelskede og ikke får nok av hverandre). Det viktigste er at du treffer en som har en mal som matcher det som er viktig for at du skal ha det godt med en partner og i livet Anonymkode: 81d63...5b6 1 4
Mona123 Skrevet 14. oktober 2023 #4 Skrevet 14. oktober 2023 Ikke gidd å underholde en mann i ukesvis. Fokuser bare på de som vil treffe. 1 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tja. Hvis du merker at det er et mønster, og fortsetter med samme greia, så vil jeg si at du gjør noe feil. F.eks sett en lav maks avstand. Ikke legg til på SoMe, før dere har møttes etc, ikke rot deg inn i lange chat og telefonforhold, uansett hvor hyggelig det er. Vær tydelig selv, på at det ikke bare er tidtrøyte du er ute etter. Anonymkode: 4095f...636 Ikke et mønster, direkte. Noen har jeg møtt ganske tidlig, men det dabber liksom av dersom jeg ikke holder tråden eller tar initiativ. Og da vet man jo at det er dødfødt. Det er som om det blir mer uinteressant jo mer «privat» og seriøs man blir. Jeg er alltid tydelig på at jeg vil finne en å leve sammen med, jeg er i slutten av 40-årene. Jeg har møtt mine tidligere kjærester RL og ikke trengt å bruke dating-apper tidligere. Føler bare at det er sånn folk er vant å «oppføre» seg. TS Anonymkode: 99cff...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #6 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke et mønster, direkte. Noen har jeg møtt ganske tidlig, men det dabber liksom av dersom jeg ikke holder tråden eller tar initiativ. Og da vet man jo at det er dødfødt. Det er som om det blir mer uinteressant jo mer «privat» og seriøs man blir. Jeg er alltid tydelig på at jeg vil finne en å leve sammen med, jeg er i slutten av 40-årene. Jeg har møtt mine tidligere kjærester RL og ikke trengt å bruke dating-apper tidligere. Føler bare at det er sånn folk er vant å «oppføre» seg. TS Anonymkode: 99cff...fe3 Var denne mannen ca. samme alder som deg, TS? Har dere like interesser? Anonymkode: e4629...42c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #7 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg tror ingenting på at det er broren hans han har på besøk i helgen. Hadde trukket meg unna. Jeg er enig i at det ikke er lurt å gå for raskt frem med noen man ikke har møtt enda. Det er menn (og kvinner) som mer enn annet er opptatt av å få mest mulig oppmerksomhet, gjerne fra personer de selv egentlig anser som over deres standard og så kutter de heller ut før de ev. selv risikerer å bli såret. Men da har de fått en oppmerksomhets-boost, og så hopper de videre i datingen sin, og flere av dem har flere gående på en gang. Om han skulle dukke opp igjen er det nok fordi helgebesøket hans ikke førte til noe mer. Ikke dra til ham - møt hverandre på et nøytralt sted. La ham få jobbe langt mer om han vil ha deg. Men helt ærlig - han der virker ikke å være riktig person for deg, til det skifter han for raskt mellom "veeeldig på" og så "av". Bare ta det litt roligere i dating fremover. Sett deg også inn i tegn på såkalt love bombing, for jeg får en følelse av at det er det han har gjort mot deg - men at han trolig er en player med flere på en gang, og ikke egentlig er så interessert i deg. Det er ingen mal for datinglivet. Man må være bevisst på hva som er greit for en selv, hva en selv trenger i en parter, hva man har å gi, hva som er viktig for en selv i et forhold, hva som er nødvendig og hva som er røde flagg for deg. Jo mer bevisst du er på slike ting for din egen del, jo mer bevisst vil du være på de som ikke helt når opp til dette, eller om de virker falske, altfor pågående før man har en relasjon (det er noe annet enn om man har møttes og begge er oppriktig forelskede og ikke får nok av hverandre). Det viktigste er at du treffer en som har en mal som matcher det som er viktig for at du skal ha det godt med en partner og i livet Anonymkode: 81d63...5b6 Nei jeg tror heller ikke det er broren. Det samsvarer ikke med at han har snappet, meldt og ringt meg tidligere uansett hvem han har vært med, helt på eget initiativ. Jeg har trekt meg unna allerede, selv om det er en sjanse for at han melder meg når helga er over dersom det han enn holder på med i helga ikke gir ønsket resultat. Jeg setter pris på svaret ditt. Det er mye av det jeg også tenker. Han er nok ikke en player, men lite tvil om at han er usikker på seg selv og har søkt bekreftelse. Love bombing.. ja kanskje. Men han har ikke vært så «på» meg med komplimenter. Han har mer sugd meg inn i hverdagslivet hans svært fort. For så å bare sette en strek uten å bry seg helt plutselig. Kanskje det er love bombing? TS AnonymBruker skrev (23 timer siden): Var denne mannen ca. samme alder som deg, TS? Har dere like interesser? Anonymkode: e4629...42c Helt samme alder, veldig like interesser. På samme sted i livet mtp voksne barn, jobb, framtidsønsker.. TS Anonymkode: 99cff...fe3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #8 Skrevet 14. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er som om det blir mer uinteressant jo mer «privat» og seriøs man blir. Ding, ding, ding! Quote (1)jeg vil finne en å leve sammen med, (2)jeg er i slutten av 40-årene Det er komboen av disse to som er problemet. Anonymkode: 18060...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Skrevet 14. oktober 2023 Mona123 skrev (23 timer siden): Ikke gidd å underholde en mann i ukesvis. Fokuser bare på de som vil treffe. Han vil (ville) treffes, men pga min jobb og diverse tok det denne gangen 3 uker før jeg hadde mulighet. ts AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ding, ding, ding! Det er komboen av disse to som er problemet. Anonymkode: 18060...0f6 Forklar hva du mener. TS Anonymkode: 99cff...fe3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #10 Skrevet 14. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Forklar hva du mener. TS Anonymkode: 99cff...fe3 De mannfolka som er på din egen alder, og som du er interessert i, vil enten satse på noen som er yngre, eller ha det gøy med noen på sin egen alder. Etterhvert som det blir klart at du er veldig "seriøs", og har veldig alvorlige planer, skygger de banen. Løsningen er å gå for de som er 10-15 år eldre enn deg, og som fortsatt ser på deg som relativt ung. Anonymkode: 18060...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ding, ding, ding! Det er komboen av disse to som er problemet. Anonymkode: 18060...0f6 Fordi kvinner i slutten av 40-åra bor på gamlehjem 🤦🏼♀️🙄 Det er derfor de ikke får seg kjæreste, vet du. AnonymBruker skrev (22 timer siden): De mannfolka som er på din egen alder, og som du er interessert i, vil enten satse på noen som er yngre, eller ha det gøy med noen på sin egen alder. Etterhvert som det blir klart at du er veldig "seriøs", og har veldig alvorlige planer, skygger de banen. Løsningen er å gå for de som er 10-15 år eldre enn deg, og som fortsatt ser på deg som relativt ung. Anonymkode: 18060...0f6 Så fra hvilken alder må en kvinne gå for en mann som er 10-15 år eldre? Hvor går den grensen? Anonymkode: e4629...42c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Skrevet 14. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så fra hvilken alder må en kvinne gå for en mann som er 10-15 år eldre? Hvor går den grensen? Anonymkode: e4629...42c Det er en gradvis utvikling som starter i slutten av 20-åra, og øker med åra etterhvert som menn kommer mer til sin rett, og damene får dårligere og dårligere tid. Husk at fra sånn ca. 32 er det jævlig mange despo kjærringer der ute som man lett kan pumpe og dumpe. Og når man allerede har det behovet møtt, blir kravene ditto høyere til å gidde noen form for forpliktelse og mas. Anonymkode: 18060...0f6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De mannfolka som er på din egen alder, og som du er interessert i, vil enten satse på noen som er yngre, eller ha det gøy med noen på sin egen alder. Etterhvert som det blir klart at du er veldig "seriøs", og har veldig alvorlige planer, skygger de banen. Løsningen er å gå for de som er 10-15 år eldre enn deg, og som fortsatt ser på deg som relativt ung. Anonymkode: 18060...0f6 Ja det kan hende det er noe i det. Mitt problem er at jeg føler og ser ut som jeg er yngre enn jeg er. Alltid fått høre det, ikke bare av menn. Har alltid vært sammen med yngre menn. Menn over 50 på datingsidene tiltaler meg sjelden. Jeg klarer derfor ikke tanken på en som er mer enn 3-4 år eldre enn meg. Men - de jeg har hatt kontakt med og har datet SIER jo at de er ute etter noe seriøst. Også viser det seg at det ikke stemmer. Eller - dersom det er meg det er noe galt med så er det visstnok ikke mulig å være ærlig å bare si det. Det ville vært enklere for min del. Da får jeg i alle fall noe jeg kunne gjort noe med. Jeg kan ikke endre noe jeg ikke vet om. TS Anonymkode: 99cff...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #14 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er så lei. Men det er ikke enkelt å prøve å finne en mann som faktisk er seriøs, eller som bare er ærlig. Dette blir sikkert litt rotete, men den siste matchen min føles som en mal på hvordan det har vært med de siste jeg har fått kontakt med, og virkelig likt. Matchet. Han tok kontakt først, og vi begynte å chatte. Etter ett døgn med intens chatting flyttet vi oss til Messenger, etter tre intense døgn hadde vi hverandre på insta og snap. Utrolig hyggelig fyr. Bor litt langt borte, men begge flyttbar og enige om å treffes i uke 42. Han/vi ringes flere ganger mens vi begge jobber, snakker i timevis med hverandre på øret også mens vi gjør andre ting. Dette skjedde mange dager/uker på rad. Han er på fest, snapper, ringer, melder og har ingen problem med å holde kontakt. Han er med familie, sender meldinger og har like mye dialog med meg som med de. Jeg ber om en bekreftelse på planer i uke 42 da jeg er den som evt skal kjøre langt og må booke overnattinger. Han skal forsøke å finne ut hvilke dager det passer, men broren hans har bursdag (runddag) så dersom han skal feire så kan han ikke treffe meg den bestemte dagen, sier han. . Jeg maser ikke mer om det. Så merker jeg at han melder meg mindre og svarene blir kortere like før helga (3 uker med chatting og telefon). Jeg aner at dette er begynnelsen på slutten. Men sier ingenting. Så kommer denne helga.Han er borte på snap-kartet. Da er alle planer han tidligere har fortalt meg om, ikke lenger aktuelle. I stedet kommer broren på besøk, sier han. Arbeidsdagen fredag hører jeg ingenting. Også etter jobb: «Når min bror er her så setter jeg mobilen bort og fokuserer på han.» Jeg svarer med «det er forståelig, kos deg i helga». Magefølelsen min sier at jeg ikke hører mer fra han, og jeg får det i grunn bekreftet av at han er aktiv på snap, men ikke i dialog med meg lenger. Helga er ikke over. Men jeg vet. Mitt kjærlighetsliv, nokså kort fortalt, de to siste årene. Hva er greia? Noe jeg gjør feil eller er det sånn samfunnet er blitt? Sukk. Anonymkode: 99cff...fe3 Jeg har hatt det som deg og er dritt lei. Ble tipset om matchmaking her inne og har nå helt andre opplevelser. Menn som ikke bare prater men handler. Som er oppmerksomme og stabile. Noe helt annet enn det tinder tullet. Går aldri tilbake til appene. Anonymkode: 6c01a...37e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han vil (ville) treffes, men pga min jobb og diverse tok det denne gangen 3 uker før jeg hadde mulighet. ts Anonymkode: 99cff...fe3 Har du tid til å date eller ha en kjæreste? Jeg hadde blitt irritert hvis jeg matchet med en som ikke kunne treffes på tre uker. Det høres ut som en dårlig løgn for «ikke interessert». Anonymkode: bb60f...e89
Andro Skrevet 14. oktober 2023 #16 Skrevet 14. oktober 2023 Tenker at det er illevarslende å bruke så mye tid på telefoner og meldinger med et fremmed menneske, og skru opp forventningene på den måten. Jeg ville ikke ha reist på besøk til en jeg hadde blitt kjent med på nett, uten å ha hatt et kaffetreff eller noe først. 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #17 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har du tid til å date eller ha en kjæreste? Jeg hadde blitt irritert hvis jeg matchet med en som ikke kunne treffes på tre uker. Det høres ut som en dårlig løgn for «ikke interessert». Anonymkode: bb60f...e89 Det har jeg. Tilfeldig at det denne gangen ikke lot seg gjøre på tre uker. TS Andro skrev (14 timer siden): Tenker at det er illevarslende å bruke så mye tid på telefoner og meldinger med et fremmed menneske, og skru opp forventningene på den måten. Jeg ville ikke ha reist på besøk til en jeg hadde blitt kjent med på nett, uten å ha hatt et kaffetreff eller noe først. Hvordan skal en bli kjent med noen, mener du, dersom en ikke har mulighet å treffes over en kaffekopp sånn umiddelbart? Jeg bor ikke akkurat i verdens navle. Mer sånn «der ingen skulle tru at nokon kunne bu», sted i nord. Jeg er ikke så heldig at det finnes en offentlig kaffekopp på mils avstand. Så jeg må nødvendigvis kjøre langt for det offentlige kaffetreffet. Jeg ville uansett ikke reist for å bo hos han. Nå blir det jo ikke noe som helst med denne mannen. Men mine forutsetninger for å treffe noen er ikke nødvendigvis de samme som dine. TS Anonymkode: 99cff...fe3 1 1
Andro Skrevet 15. oktober 2023 #18 Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan skal en bli kjent med noen, mener du, dersom en ikke har mulighet å treffes over en kaffekopp sånn umiddelbart? Jeg bor ikke akkurat i verdens navle. Metoden er forsåvidt grei, men det er noe med mengden og intensiteten. Du ville ikke brukt mange timer daglig sammen med en ny person, om du forholdt deg til dem i.r.l. Mange er avhengige av den rusen det er å bli anerkjent, fange noen ny, men trekker seg fort. Dem vil man sile om man tar det noe mer langsomt.
Rhodiola Skrevet 15. oktober 2023 #19 Skrevet 15. oktober 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt, misbruk av AnonymBruker-funksjon, deltagelse med flere brukere, avsporing og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #20 Skrevet 15. oktober 2023 Andro skrev (2 timer siden): Metoden er forsåvidt grei, men det er noe med mengden og intensiteten. Du ville ikke brukt mange timer daglig sammen med en ny person, om du forholdt deg til dem i.r.l. Mange er avhengige av den rusen det er å bli anerkjent, fange noen ny, men trekker seg fort. Dem vil man sile om man tar det noe mer langsomt. Jeg tenker at du tar feil. Du tar utgangspunkt i dine egne preferanser. Jeg har vært sammen med en mann i 20 år, vi har to barn sammen. Jeg møtte han tilfeldig, og vi var sammen 24/7 i perioden etter. Men tidene har endra seg, som jeg skulle fram til i HI. Så finnes det nok mye man kan gjøre for å sile ut de som bare er avhengig av den rusen det er å bli anerkjent. Har jo forsåvidt silt han her fort ut, men jeg synes lite om at det er blitt mer en vane enn et avvik. TS Anonymkode: 99cff...fe3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå