Gå til innhold

Spiser spagetti med kniv og gaffel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker kun gaffel. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fame skrev (34 minutter siden):

:frustrert:

:bolledeig:😀

Skrevet
Maskinfører skrev (Akkurat nå):

:bolledeig:😀

Man skal da ikke knekke spaghetti!!!:dåne:

• Hjerte 1
Skrevet

Båndpssta er lettere å surre på gaffelen. 

Anonymkode: 39adb...a5d

Skrevet

Da barna var små syntes jeg det var praktisk å kutte opp spaghettien og så matet jeg dem med skje. Senere spiste de bitene med skje selv, da brukte jeg oftest barneskjestørrelse, gjerne i plast - altså en mellomting mellom teskje og spiseskje. Neste skritt var å lære dem å surre på gaffelen slik vi voksne gjør. 

Vi bruker bare gaffel i vår familie (vi voksne, det er det jeg har vokst opp med og det de gjør i Italia. Denne skikken med å surre med gaffel og skje skjønner jeg ikke noe av, er det en norsk spesialitet? 

Moren min spiser spagetti med kniv og gaffel, men hun spiser alt med kniv og gaffel, så det teller ikke. :fnise: 

Anonymkode: 87269...228

• Nyttig 1
Skrevet

Her knekkes spagettien når vi legger den i kjelen, jeg og to av ungene spiser så med gaffel uten å gjøre noe mer. Gubben og unge nr tre skamklipper spagettien med saks før de spiser. To av barnebarna klipper også, for det gjør Far 😂

Skrevet

🤌🏼😲 Mamma mia! 😲🤌🏼

Anonymkode: ac2ce...321

• Liker 2
Skrevet
Fame skrev (56 minutter siden):

Man skal da ikke knekke spaghetti!!!:dåne:

Nei man skal ikke det :risterpåhodet::bolledeig:

Skrevet

Skjener godt at mannen vil dele opp spagetti dersom det er et lite barn. Spagetti kan bli vanskelig å tygge for et barn og sette seg i halsen. Spagetti er heller ikke det samme på smak som makaroni. 

Anonymkode: e696a...346

Skrevet

Barnet er 5 år, partner er 28. 

Skrevet
gledespiken skrev (1 time siden):

da er det på tide å lære seg å surre spagettien på gaffelen. For begge to.

Anonymkode: d6549...d7c

• Liker 2
Skrevet
gledespiken skrev (5 timer siden):

Bruk gaffel og skje 😀

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Skjener godt at mannen vil dele opp spagetti dersom det er et lite barn. Spagetti kan bli vanskelig å tygge for et barn og sette seg i halsen. Spagetti er heller ikke det samme på smak som makaroni. 

Neivel? 

Forklar meg hva som gjør at smaken ikke er den samme.

Anonymkode: c5cd3...c93

Skrevet

All pasta smaker jo det samme, men de ulike typene føles forskjellig i munnen og er laget ulikt i forhold til bruk. Hvis det bare handlet om smak kunne man jo nøyd seg med kun makaroni og droppet de flere titalls andre pastasortene som finnes i verden. For de fleste handler imidlertid gleden ved mat ikke bare om smak, men også om konsistens og følelse i munnen så det er veldig pussig å si at hvis man deler opp spaghettien kan man like gjerne spise makaroni. Da har man ikke helt forstått poenget. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Arkana skrev (20 minutter siden):

All pasta smaker jo det samme, men de ulike typene føles forskjellig i munnen og er laget ulikt i forhold til bruk. Hvis det bare handlet om smak kunne man jo nøyd seg med kun makaroni og droppet de flere titalls andre pastasortene som finnes i verden. For de fleste handler imidlertid gleden ved mat ikke bare om smak, men også om konsistens og følelse i munnen så det er veldig pussig å si at hvis man deler opp spaghettien kan man like gjerne spise makaroni. Da har man ikke helt forstått poenget. 

All pasta smaker ikke det samme 😅 Virkelig ikke.

Anonymkode: 344d6...ec5

• Nyttig 1
Skrevet
Arkana skrev (31 minutter siden):

Hehe. Ikke overrasket at flere tenker som deg. Men makaroni er faktisk pasta uten egg. Pasta er ikke lik, selv om mange tror det. For meg er ikke Grandiosa pizza, men det er jo det for mange andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

All pasta smaker ikke det samme 😅 Virkelig ikke.

Det er selvfølgelig ulike merker/oppskrifter med smaksforskjeller, men jeg regnet med de fleste her forstod at jeg snakket om formen. Spaghetti smaker det samme som farfalle eller makaroni. 

• Liker 2
Skrevet

Æ spiser gettien med gaffel og sugerør. mmmm det e så godt.

Anonymkode: 36b6f...8d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Arkana skrev (29 minutter siden):

Det er selvfølgelig ulike merker/oppskrifter med smaksforskjeller, men jeg regnet med de fleste her forstod at jeg snakket om formen. Spaghetti smaker det samme som farfalle eller makaroni. 

Ja. Men det smaker fortsatt ikke det samme..

• Liker 1
Skrevet
Kalikalinka skrev (På 24.10.2023 den 18.27):

Nå fikk jeg SÅ lyst på spaghetti og kjøttsaus 🥺

Åhh jeg også 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...