Gå til innhold

Spiser spagetti med kniv og gaffel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren spiser spagetti med kniv og gaffel, og insisterer på å skjære opp spagettien til barnet til makaroni størrelse. Eg mener det er unødvendig grisete, og skaper hundrevis av spagetti biter som barnet kan grise på bord og gulv. 

Om spagettien absolutt skal skjæres i småbiter kan vi jo like godt spise makaroni. 

Er eg urimelig som mener det finnes en pasta bedre egnet enn spagetti om den avlikevel skal skjæres i tusen biter?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La barnet ete lang spaghetti,  det er jo det som er morsomt!

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, la barnet lære seg å spise spagetti på skikkelig måte. Å kutte spagetti er bare tull, de aller fleste voksne klarer å spise spagetti uten å måtte kutte den. 

Om samboeren din ikke liker spagetti, finnes det mange pasta-typer han kan spise istedenfor. 

Anonymkode: 1f92e...571

• Liker 4
Skrevet

Oj... Dette tror jeg er ganske høyt på listen over ting jeg virkelig ikke trodde kunne være ett problem...

La mannen spise maten med det bestikket han ønsker. Om du ikke liker måten han hjelper barnet på, så hjelp barnet selv.

Om spagettispising og valg av pastatype faktisk skaper en diskusjon hvor ene parten er urimelig, da vilme jeg tatt en runde på forholdet i sin helhet... Da antar jeg det ligger noe mer bak som skaper så mye irritasjon av en filleting...

Anonymkode: 0f0c0...68b

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi knekker spaghettien før den kokes, enkelt og greit.

Anonymkode: 0eb4b...248

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke kutt spaghetti, det er bare tull, da kan man ha makaroni ja. 

Anonymkode: 60158...be5

• Liker 1
Skrevet

Ville latt han kutte maten til barnet som han ville men sagt at han fikk vaske etterpå hvis han insisterer på at barnet skal spise minispaghetti :) Orker ikke vaske spaghettisøl selv så her spiser vi pasta i andre former (penne, skruer osv) til barnet blir litt større 🙈

Anonymkode: 7ed39...5ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min mann spiser også spagetti med kniv og gaffel, uten at det er noe problem. Etter det første sjokket aksepterte jeg hans preferanse, og han lærte på eget initiativ å snurre spagettien på gaffel. Han varier litt hva han bruker.

Barna våre får alltid spise hel spagetti, dersom de klarer det. Både far og farmor forsøkte å skjære opp til eldste, og fikk høre det. Det er mye lettere å spise selv når spagettien er lang nok til å gripe.

Svigermor, som fikk mer vennlig tiltale, forsøkte seg noen ganger senere også. Så ble barnet to, og bestemte seg for at han skulle snurre spagetti på gaffelen. Du kan tro det ble bråk når farmoren kom med kniven! 

Yngste måtte vi faktisk dele opp spagettien til i en periode, for hun bet den av på midten når den var for lang. Da valgte vi helst annen pasta.

Anonymkode: 06aed...de6

• Liker 2
Skrevet

Foretrekker å spise spaghetti med kniv og gaffel selv. Mener at det blir mindre søl og man bruker mer tid på å spise en å slurpe til seg masse spaghetti i ett jafs. Et barn som ikke har lært seg å ikke grise med maten vil vel grise uansett om barnet får spaghetti hel eller i biter? 

Anonymkode: df4ca...e14

• Liker 3
Skrevet

Tja, mulig ikke det dummeste. Når barnet mitt var3-4 satta ham spagetti fast i halsen og ble blårød før vi fik det ut med *magegrepet*. Kom bare på dette når eg leste🤔

Anonymkode: 989e3...289

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.10.2023 den 11.48):

Vi knekker spaghettien før den kokes, enkelt og greit.

Anonymkode: 0eb4b...248

:frustrert:

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg spiser også med kniv og gaffel, blir bare søl ellers 🤷‍♀️

Anonymkode: e2267...f62

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker alltid kniv og gaffel når jeg spiser middag etc

Anonymkode: 8aa73...5be

• Liker 3
Skrevet

Morsomt att det ble liv i tråden igjen midt under spagetti middagen i dag. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at man kan spise maten sin akkurat som man ønsker. Dette er virkelig ikke en sak jeg hadde lagt meg opp i.

• Liker 1
Skrevet
gledespiken skrev (1 minutt siden):

Morsomt att det ble liv i tråden igjen midt under spagetti middagen i dag. 

Vi hadde også spagetti i dag. Jeg spiser med skje og gaffel :spise:

• Liker 1
Skrevet

Vi som er litt oppi åra lærte jo dette hjemmefra når vi var små. Var når jeg ble eldre at ut å reiste at jeg så at det ikke var slik det skulle gjøres. Mamma knekte å spaghetti. Noe jeg aldri gjør. Og lærte barna hvordan man spiser den. Så jeg hadde ikke dømt han for å gjøre det. For det var jo slik vi lærte det. 

Anonymkode: 22846...dfa

• Liker 1
Skrevet

Bruker kniv og gaffel sjøl på spagetti 😀

• Liker 2
Skrevet

Nå fikk jeg SÅ lyst på spaghetti og kjøttsaus 🥺

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg bruker det selv. Hater å få saus i ansiktet. 

Mange andre som spiser på den måten. Så skjønner ikke hvorfor du lager en kamp ut av det 🤦🏽‍♀️🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 961aa...07f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...