AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #21 Skrevet 15. oktober 2023 Mine foreldre gjorde noe aldri noe annet enn å kjefte. Hvis jeg forsøker å gjøre ting på en måte, så ble kom det garantert masse dritt om hvor "stor idiot" jeg var, og at jeg burde gjøre ting på en helt annen måte. Neste gang forsøker jeg selvfølgelig å gjøre ting på nøyaktig den måten de hadde sagt, men da ble de sure uansett - og klagde over at dette var helt feil måte å gjøre ting på. Hvis de bare hadde forklart stille og rolig hvordan ting burde gjøres (helt uten å kjefte!) også faktisk holdt seg til denne forklaringen hele veien, så ville jeg selvfølgelig hatt null problem med å gjøre ting på en bestemt måte. Men når det blir endeløs klaging og sure miner uansett hva man gjør, så fører dette garantert bare til masse usikkerhet og tvil på meg selv. Anonymkode: f5339...922
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #22 Skrevet 15. oktober 2023 Husker mamma hadde uforutsigbare eksplosjoner, så jeg lærte veldig fort at jeg måtte være ekstremt forsiktig med hva jeg sa og hva jeg gjorde. Fikk gjerne kjeft fordi jeg var for pysete til å si ifra om ting også. Og hun gav meg skyldfølelse fordi jeg "hauset" det opp. Skal innrømme at jeg dessverre har kjeftet en del, men jeg er veldig obs på å advare (og det roer meg selv ned også). Jeg kan feks si til eldste at nå har jeg sagt dette flere ganger, og jeg har ikke veldig lyst til å kjefte, så kan du pls bare... Etc etc.. Samtidig er jeg veldig obs på reaksjonene mine, og at jeg er en ålreit person å komme til om noe er vanskelig. :/ Anonymkode: 24572...3a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå