Gå til innhold

Badebussen-sangen... Handler den om sex og dop?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Eller er det bare mitt hode som tuller med meg?

”fleire tusen typa sukkertøy"

"La flasketuten sprute"

”har ei høne, har ei mus"

"Trippa på min bror"

Når jeg hører dette i en skikkelig sånn harry russelåtinnpakning, får det meg til å tenke at her er det en dobbeltbetydning?

Er ikke dette i såfall helt beyond upassende å få småunger til å gå rundt å synge på?

Anonymkode: 964f4...2e7

Ikke for barn nei. De tenker ikke så pervetst som deg. Les boka, alt er jo relevant til den. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, nå får dere gi dere. :knegg: Snakk om å leite etter noe å bli krenka over. Hvis man ikke finner noe, så LAGER man noe…

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler også at dette er en russesang, men ungen elsker sangen og da får hun selvsagt høre på den. Tenker det er vi voksne som drar tolkingen av sangen litt vel langt her.

Anonymkode: c4215...576

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høne og mus for barn er nettopp det, fuglen høne og dyret mus. At DU legger andre ting i d ordene går jo på din tankegang. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Den er fra en film om bukkene Bruse på badeland som skal komme. Basert på boken. 

Anonymkode: 736d3...da8

Jaggu skal de komme, ja😂

Anonymkode: 1c391...401

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig heller ikke problemet. Første gang jeg hørte den tolket jeg det også litt feil, men da ANTE jeg ikke at det var basert på bukkene bruse-boka, og hørte teksten dårlig, hørte bare noe om tissen ute og noe spruting. Da slo mine fordommer mot sjangeren til. 

Når man har lest boka gir jo teksten fullstendig mening. Veldig leit at vi voksne så ofte skal presse tankemåten vår over på barns univers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lar dere barna se disneyfilmer da? Der er det jo lagt inn upassende ting for de voksne sin underholdning med vilje, men barna skjønner jo ikke det.
La barn være barn, de har ikke slike assosiasjoner som deg enda. 

Anonymkode: 3adba...319

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at flere sier at det bare jeg som tenker grovt osv. Og det kan absolutt godt være, men her tror jeg faktisk artisten har ment å lage en grov dobbeltbetydning. Dette er en artist som er kjent for grove tekster, så vidt jeg vet.

Jeg tror det er intendert. Det er det jeg reagerer på. 

Og noen nevner Disney, men det er da forskjell på de litt søte hindringene til Disney, og å "la flasketuten sprute", og høre ungene synge på dette dag ut og inn?

Ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest boka, og "tissen ute" reagerer jeg ikke på, det har tydelig grunnlag i boka, og det er jo bare uskyldig tiss/bæsj-humor.

Det er andre passasjer jeg reagerer på, og tror artisten har ment å lage dobbeltbetydning her.

Skjønner at ungene ikke forstår det, men synes likevel det er veldig ugreit og uærlig overfor ungene.

Ts

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serpica skrev (8 timer siden):

Jeg nekter å tro at dette ikke ikke har en dobbel betydning. Ganske drøyt. 

Enig, tenker at mange er naive her. Ts

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Har lest boka, og "tissen ute" reagerer jeg ikke på, det har tydelig grunnlag i boka, og det er jo bare uskyldig tiss/bæsj-humor.

Det er andre passasjer jeg reagerer på, og tror artisten har ment å lage dobbeltbetydning her.

Skjønner at ungene ikke forstår det, men synes likevel det er veldig ugreit og uærlig overfor ungene.

Ts

Nøyaktig hva kan du være så overbevist om at har en dobbeltbetydning? For min gjør det ingenting om en strofe skulle ha dobbel betydning 🤷‍♀️🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud har dere faktisk lest bøkene. Nå må dere skjerpe deres tanke tanker. At du tenker narkotika med sukkertøy og tissen ute med sex ..nei da håper jeg dere ikke har barn. Alt de synger om er jo med i boka🤦🤦🤦 snakk om å lage bråk av ingen ting

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (20 minutter siden):

Nøyaktig hva kan du være så overbevist om at har en dobbeltbetydning? For min gjør det ingenting om en strofe skulle ha dobbel betydning 🤷‍♀️🤷‍♀️

Jeg siterte jo fire eksempler i hovedinnlegget? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, så mange naive folk ❤️ 

Definitivt en haug av dobbeltbetydninger her, og jeg synes det er hysterisk morsomt. 

Anonymkode: 8fbd8...aaa

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serpica skrev (9 timer siden):

Jeg trodde forresten at de synger dette

La flasketuten sprutе
Det blir kliss, klass, kuse

er visst cruise de sier

Men det er jo veeeeeldig rart om det der bare et et tilfeldig rim, da. Hele sangen er jo full av sånne greier.

"La flasketuten sprute, det blir kliss klass cruise"...

Du får meg ikke til å tro at Lauritzen ikke har hatt ting i tankene her, altså 

Ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Eller er det bare mitt hode som tuller med meg?

”fleire tusen typa sukkertøy"

"La flasketuten sprute"

”har ei høne, har ei mus"

"Trippa på min bror"

Når jeg hører dette i en skikkelig sånn harry russelåtinnpakning, får det meg til å tenke at her er det en dobbeltbetydning?

Er ikke dette i såfall helt beyond upassende å få småunger til å gå rundt å synge på?

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg siterte jo fire eksempler i hovedinnlegget? 

Ja og når du har lest boka kan jeg ikke skjønne hvorfor du insisterer på intendert dobbelbetydning? 

Bukkene bruse tripper, i eventyret også. 

At voksne alltid skal få høne og mus - helt reelle, ekte dyr, til å handle om sex, syns jeg er en uting. Bøkene er stappfulle av dyr. 

Sukkertøy? Ja, really, hva er problemet? Teksten skal jo rime. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke barn selv og har aldri hørt låta, men fra et barns perspektiv ser jeg ingenting galt med teksten. Er de voksne som tenker pervo, dop og dobbeltbetydning, ikke barna. For dem er sukkertøy godteriet sukkertøy og høne og mus fuglen og dyret. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...I bade boka er det bilde av en høne og en mus...

De spruter sjampanje/ brus for at de fikk vekk trollet ( det spruter)

De får også goderi..

Tissen ute er referansen til at bukken Bruse ikke får bade naken og må ta på seg truse...

Les boka og se på bildene...og prøv å se der igjennom barns øyne og sin...og ikke voksne som ser galt på alt

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg i speilet som 10 åring. 

"less tal abot sess beibi, less tal abot ju and mi. Less tal abot al te good tinhs...." 

Min versjon av salt 'n pepa. Let's talk about sex. Jeg skjønte ordet sex, ut over det var det lite av innholdet som gjorde mye inntrykk. Jo da, sangen var ikke for barn. Men barn hører på musikk. 

Jeg digger badebussen, blir glad når barna vil høre på den i stede for peppa gris. Enig i at det høres ut som russesang. Ungene digga også pinne for landet da den var på topp ✌🏻

Ungene hører sang og musikk, ikke grisete dopinnhold. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg hørte den (fulgte halvveis med), trodde jeg det var en russebuss-sang. Tenker den er full av dobbel betydning, ("la flasketuten sprute"), men samtidig er jo den direkte betydningen tydelig koblet til boka, og det er det barna forstår. 

Jeg tenker også at melodisjangeren "festrølp" gjør det lettere å tenke dobbel betydning. Hadde kanskje vært annerledes om melodien var med tradisjonell barnesang eller Knutsen og Ludvigsen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...