AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #1 Del Skrevet 13. oktober 2023 Eller er det bare mitt hode som tuller med meg? ”fleire tusen typa sukkertøy" "La flasketuten sprute" ”har ei høne, har ei mus" "Trippa på min bror" Når jeg hører dette i en skikkelig sånn harry russelåtinnpakning, får det meg til å tenke at her er det en dobbeltbetydning? Er ikke dette i såfall helt beyond upassende å få småunger til å gå rundt å synge på? Anonymkode: 964f4...2e7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #2 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Eller er det bare mitt hode som tuller med meg? ”fleire tusen typa sukkertøy" "La flasketuten sprute" ”har ei høne, har ei mus" "Trippa på min bror" Når jeg hører dette i en skikkelig sånn harry russelåtinnpakning, får det meg til å tenke at her er det en dobbeltbetydning? Er ikke dette i såfall helt beyond upassende å få småunger til å gå rundt å synge på? Anonymkode: 964f4...2e7 Det har jeg tenkt også. Er ganske mye der som kan relateres til dop og sex 😅 Men barna tenker jo ikke sånn, så jeg lar de høre den. Tenkte også vi skulle på kinoen når den kommer snart🤭 Anonymkode: 16c24...d34 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #3 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det har jeg tenkt også. Er ganske mye der som kan relateres til dop og sex 😅 Men barna tenker jo ikke sånn, så jeg lar de høre den. Tenkte også vi skulle på kinoen når den kommer snart🤭 Anonymkode: 16c24...d34 Jeg også lar de høre. Men, hallo...! Er det ingen voksne hjemme her? Synes det er sinnsykt dårlig og creepy gjort mot barna at de tror de synger om boblende brus og godteri, så går de liksom egentlig og synger om pikk og MDMA. Noen som vet NRKs rolle i dette? De driver jo og pusher den på NRK super. Anonymkode: 964f4...2e7 14 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #4 Del Skrevet 14. oktober 2023 Er én ting om barna hadde plukket opp en faktisk russelåt. Men dette er jo et konsept rettet mot barnehagebarn. Og så legge inn en sånn skjult dobbeltbetydning... Synes det nesten blir litt sånn grooming-aktig. Eller tar jeg helt av her? Ts Anonymkode: 964f4...2e7 18 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #5 Del Skrevet 14. oktober 2023 Denne ble spilt på kino da vi skulle se den nye Paw Patrol filmen. Jeg trodde ikke mine egne ører. Liker den virkelig ikke. Dobbeltbetydningene er FOR påfallende. Anonymkode: 37ab5...e88 7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serpica Skrevet 14. oktober 2023 #6 Del Skrevet 14. oktober 2023 Dette har jeg også lurt på. Trodde det var en russelåt. veldig spesielt! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 14. oktober 2023 #7 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Har sittet og lurt på det samme. Hørte et intervju med Kjartan om sangen, og da sa han at det skulle mye til å finne en annen betydning i den sangen. Jeg følte meg litt vel overbeskyttende 😅 Men da er vi jo mange som hører de samme tingene. Mannen min syntes jeg overreagerte. Men det verste synes jeg egentlig at 7-åringen nå elsker Kjartan og vil høre på alle de andre sangene hans også 🙈 Endret 14. oktober 2023 av Rosa Dartle 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serpica Skrevet 14. oktober 2023 #8 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg trodde forresten at de synger dette La flasketuten sprutе Det blir kliss, klass, kuse er visst cruise de sier 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #9 Del Skrevet 14. oktober 2023 Stusset på det selv, men 3 åringen min digger sangen, og tror ikke han skjønner hva som blir sunget, han liker videoen. Anonymkode: c4bd3...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serpica Skrevet 14. oktober 2023 #10 Del Skrevet 14. oktober 2023 Rosa Dartle skrev (2 minutter siden): Har sittet og lurt på det samme. Hørte et intervju med Kjartan om sangen, og da sa han at det skulle mye til å finne en annen betydning i den sangen. Jeg følte meg litt vel overbeskyttende 😅 Men da er vi jo mange som hører de samme tingene. Mannen min syntes jeg overreagerte. Men det verste synes jeg egentlig at 7-åringen elsker Kjartan og vil høre på alle de andre sangene hans også 🙈 Jeg nekter å tro at dette ikke ikke har en dobbel betydning. Ganske drøyt. 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #11 Del Skrevet 14. oktober 2023 Glad andre reagerer på dette. Jeg blir bare uvell når 4-åringen maser om å få høre den og sier stort det nei. Sier rett ut at jeg ikke liker den fordi jeg syns trollet er ekkel som vil bade med tissen ute… Mistenker noen ikke har fulgt med i timen da de godkjente denne musikkvideoen for barn. Bøkene er jo så koselige og morsomme. Er vel ikke samme folka som står bak dette? Har ikke de noe de skal ha sagt eller har de solgt rettighetene?🙈 Anonymkode: 2c48a...3b5 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #12 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Glad andre reagerer på dette. Jeg blir bare uvell når 4-åringen maser om å få høre den og sier stort det nei. Sier rett ut at jeg ikke liker den fordi jeg syns trollet er ekkel som vil bade med tissen ute… Mistenker noen ikke har fulgt med i timen da de godkjente denne musikkvideoen for barn. Bøkene er jo så koselige og morsomme. Er vel ikke samme folka som står bak dette? Har ikke de noe de skal ha sagt eller har de solgt rettighetene?🙈 Anonymkode: 2c48a...3b5 Det med tissen ute er jo fordi trollet i boka bader uten truse. Æda bæda buse, trollet hakke truse. Anonymkode: 736d3...da8 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #13 Del Skrevet 14. oktober 2023 Hva, er den beregnet på barn?? 🤯 Anonymkode: 17889...012 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 14. oktober 2023 #14 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Det er en mulig dobbelt betydning men det forstår jo ikke barna. De ELSKER jo den! Man kan da ikke nekte barna å høre en sang fordi mor sin tolkning er pervers og barna sine er om bukkene bruse og bading Endret 14. oktober 2023 av EmVeeJee 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #15 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva, er den beregnet på barn?? 🤯 Anonymkode: 17889...012 Den er fra en film om bukkene Bruse på badeland som skal komme. Basert på boken. Anonymkode: 736d3...da8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #16 Del Skrevet 14. oktober 2023 Min jenter på 2 og 5 elsker sangen, og vi nekter de ikke å høre den da de selvfølgelig ikke skjønner de mulige dobbeltbetydningene. Anonymkode: 31d4d...b6f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 14. oktober 2023 #17 Del Skrevet 14. oktober 2023 Snakker om å tolke ting i verste mening 😅 Joda, «la flasketuten sprute» kan vel tolkes som rene bukkake-festen dersom man ønsker det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmVeeJee Skrevet 14. oktober 2023 #18 Del Skrevet 14. oktober 2023 Jeg tenker NADA perverst når jeg leser teksten. Hasta la vista Vista la hasta Trollet er borte og dermed basta Velkommen om bord på badebussen Masse liv, snakka fleire tusen Typa sukkertøy, er så gøy Er så kjempegøy Vi dansa og festa Elefanta og hesta Ta med besten og besta Vi skal bade, bade, bade, bade Ooåo-åo Her e vi igjen Ooåo-åo Varsko her, gidda ikkje tute! Ooåo-åo Det e badebussen Ooåo-åo Ikkje lov å bade med tissen utе Snipp, snapp, snute La flasketuten sprutе Det blir kliss, klass, cruise Bussen er i rute Åoh, saft suse Sjå bukkane Bruse Det går snipp, snapp, snute Eventyret'e ute Kem trippa på min bror? Vi skal bli feite, skal bli stor! Har ei høne, har ei mus Og ein løve og ein pus Drikke saft, drikke brus Flokken tjena flus Ooåo-åo Her e vi igjen Ooåo-åo Varsko her, gidda ikkje tute! Ooåo-åo Det e badebussen Ooåo-åo Ikkje lov å bade med tissen ute Snipp, snapp, snute La flasketuten sprute Det blir kliss, klass, cruise Bussen e i rute Åoh, saft suse Sjå bukkane Bruse Det går snipp, snapp, snute Eventyret'e ute Snipp, snapp, snute La flasketuten sprute Det blir kliss, klass, cruise Bussen e i rute Åoh, saft suse Sjå bukkane Bruse Det går snipp, snapp, snute Eventyret'e ute 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #19 Del Skrevet 14. oktober 2023 8 minutter siden, EmVeeJee said: Jeg tenker NADA perverst når jeg leser teksten. Hasta la vista Vista la hasta Trollet er borte og dermed basta Velkommen om bord på badebussen Masse liv, snakka fleire tusen Typa sukkertøy, er så gøy Er så kjempegøy Vi dansa og festa Elefanta og hesta Ta med besten og besta Vi skal bade, bade, bade, bade Ooåo-åo Her e vi igjen Ooåo-åo Varsko her, gidda ikkje tute! Ooåo-åo Det e badebussen Ooåo-åo Ikkje lov å bade med tissen utе Snipp, snapp, snute La flasketuten sprutе Det blir kliss, klass, cruise Bussen er i rute Åoh, saft suse Sjå bukkane Bruse Det går snipp, snapp, snute Eventyret'e ute Kem trippa på min bror? Vi skal bli feite, skal bli stor! Har ei høne, har ei mus Og ein løve og ein pus Drikke saft, drikke brus Flokken tjena flus Ooåo-åo Her e vi igjen Ooåo-åo Varsko her, gidda ikkje tute! Ooåo-åo Det e badebussen Ooåo-åo Ikkje lov å bade med tissen ute Snipp, snapp, snute La flasketuten sprute Det blir kliss, klass, cruise Bussen e i rute Åoh, saft suse Sjå bukkane Bruse Det går snipp, snapp, snute Eventyret'e ute Snipp, snapp, snute La flasketuten sprute Det blir kliss, klass, cruise Bussen e i rute Åoh, saft suse Sjå bukkane Bruse Det går snipp, snapp, snute Eventyret'e ute Enig, hvis man leser bøkene og ser på bildene er jo alt referanser til innholdet. Kan man legge til dobbeltbetydning? Det er klart, om man vil. Jeg bare tror faktisk ikke at det er intensjonen her. Anonymkode: 9e0fe...ee8 39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #20 Del Skrevet 14. oktober 2023 Er sangen basert på boka de tre bukkene bruse drar på badeland. En bok mange barn elsker. Jeg ser virkelig ikke problemet i sangen med tanke på at alt har med boken å gjøre. Er bare voksne som klarer å lage problemer ut i fra en uskyldig sang 🤦🏽♀️ Anonymkode: a22b0...033 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå