AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #81 Del Skrevet 14. oktober 2023 Den sangen er jo kjempekul! Spiller den av og til for elevene mine på barneskolen, de elsker den 😂 Har vi typ fem minutter ekstra før friminuttet kan vi sette den på, også blir det topp stemning og dans i klasserommet. Bøkene om Bukkene Bruse er fantastiske, har lest alle sammen med elevene. Gleder meg til filmen! Anonymkode: cf161...06e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #82 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er med all slags dyr i boka. En høne, mus og bever er ikke tegnet alene sammen på en side. Høne og mus nevnt sammen i sangen høres suspekt ut. Anonymkode: df84e...eca De nevner flere dyr i teksten. At du tenker kvinnelig kjønnsorgan når du hører høne og mus får du ta på din kappe. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er overhodet ikke krenka. Syns bare det er drøyt. Du skjønner ikke at vi mener det høres litt rart ut å synge dette i en sang for barn? La flasketuten sprute Det blir kliss klass kuse 🤣 Ellers er det jo allmennkunnskap at forskjellige dyr blir brukt til å benevne det kvinnelige kjønnsorgan. F.eks mus, bever, høne Anonymkode: 87c43...890 Teksten er ikke drøy, det er tankegangen din som er drøy. Anonymkode: c6439...bf8 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #83 Del Skrevet 14. oktober 2023 Albbas skrev (4 timer siden): Ja og det syke er at noen stusser. At en elefant ikke kan synge om snabelen sin, eller at en høne og en mus kan nevnes i samme setning i barnesanger er jo bare et godt eksempel på hvor ødelagt den voksne tankegangen er. Elefanter har snabler, og flasketuter spruter når du rister på innholdet! Helt enig i alt du skriver her. Og det er noe umodent å tenke så seksuelt over en helt vanlig barnesang. Som barnslig ungdom kunne jeg sikkert fnist over sangen og «tenkt koffert» (som vi kalte det den gang). Men man bør jo ha kommet litt lengre i tankegangen som voksen.. Anonymkode: c6439...bf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #84 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men det er jo veeeeeldig rart om det der bare et et tilfeldig rim, da. Hele sangen er jo full av sånne greier. "La flasketuten sprute, det blir kliss klass cruise"... Du får meg ikke til å tro at Lauritzen ikke har hatt ting i tankene her, altså Ts Anonymkode: 964f4...2e7 Men gjør det noe hvis det er dobbel betydning? Barna skjønner det jo ikke uansett. Anonymkode: 89ec3...51a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 15. oktober 2023 #85 Del Skrevet 15. oktober 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Altså, vil si boka "Rumpemelk fra Afrika " er mer suspekt tittel enn denne boka... Det er veldig mye rart innen barnelitteratur, som kan tolkes som man vil eller ikke vil. F.eks har man "ulf er uvel" om en som tror han er død og inviterer til sin egen begravelse. Sært. Strengt tatt er det ikke flasketuten som spruter, men innholdet. 😜 Anonymkode: e5fbd...1d9 Forøvrig to fantastiske bøker det også! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #86 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er overhodet ikke krenka. Syns bare det er drøyt. Du skjønner ikke at vi mener det høres litt rart ut å synge dette i en sang for barn? La flasketuten sprute Det blir kliss klass kuse 🤣 Ellers er det jo allmennkunnskap at forskjellige dyr blir brukt til å benevne det kvinnelige kjønnsorgan. F.eks mus, bever, høne Anonymkode: 87c43...890 "Kliss klass kuse"? Kanskje du skulle sjekket teksten før du uttaler deg? Sier mest om deg hvis det er det du hører. Til TS, har du i det hele tatt lest boken? Anonymkode: 96075...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #87 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hallo... Det er sangen til bukkene bruse filmen! Så da ser jeg ikke noe galt i at barna synger den, selv om det er " ikke lov å bade med tissen ute". Barna tenker ikke noe mer over det, slik voksne gjør. Anonymkode: b0c11...b47 Altså, jeg har flere ganger måttet si til treåringen min at man ikke kan bade med tissen ute i svømmehallen 😂😂 Anonymkode: 736d3...da8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #88 Del Skrevet 15. oktober 2023 AllahBallah skrev (10 timer siden): Har du hørt den derre.. Gøy på landet-sangen? Uff så pervo, at man kan lage en sånn sang for barn! Hva er det liksom som skal være så «gøy på landet» å hoppe i høyet liksom? Altså å ha seg/knulle? Jeeez lurer på hva forfatteren tenkte når han lagde DEN tittelen.. «Og her er gris og høne».. gris og HØNE?? Alle vet da hva «høne» liksom betyr.. ÆsJ i en barnesang!! «Vi sover i en veldig seng som det er masse halm»… herreguuud.. hva er det de synger om, som jeg sa i sta hoppe i høyet! Pervoer ass! — Man tolker tekster slik man vil.. Jeg tipper denne sangen sees på som litt drøy pga musikken. Typisk russe-sang musikk, og russe-sanger er ofte litt drøye, dermed leser man denne teksten også like drøyt. Er nå min teori. Haha, ja har du egentlig hørt gøy på landet? Pappa er jo utro, og det er også dødsvittig sang for det plukka iallefall ikke jeg opp når jeg var ung. Anonymkode: 8fbd8...aaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 15. oktober 2023 #89 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hvor mange seksuelle sanger gikk vi ikke rundt å sang, vi som er født sånn ca på 90-tallet? Alle som er født på 2000-tallet? Hvor mange har tatt skade av det? Nå tror jeg ikke det er meningen at det skal være dobbeltbetydning, men HVIS det er det... Tar faktisk ingen skade. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #90 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha, ja har du egentlig hørt gøy på landet? Pappa er jo utro, og det er også dødsvittig sang for det plukka iallefall ikke jeg opp når jeg var ung. Anonymkode: 8fbd8...aaa Nå måtte jeg sjekke teksten for dette har ikke jeg fått med meg 😂 har sikkert ikke hørt den sangen på 20 år. Også er jeg oppvokst med «En sofa fra IKEA», men den er vel ikke så barnevennlig den heller. Vi sang den for full hals fra vi omtrent kunne snakke. Vi plukka jo opp det med vold, men er visst med litt mer der enn vi tenkte over. Anonymkode: 3adba...319 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #91 Del Skrevet 15. oktober 2023 Litt mer russelåt enn barne-tv sang😱Den stønninga i sangen å🙈Hvorfor skal alt være så rølpete,hvorfor ikke koslig barne-tv,sånn det var før. Anonymkode: f27c2...87f 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #92 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt mer russelåt enn barne-tv sang😱Den stønninga i sangen å🙈Hvorfor skal alt være så rølpete,hvorfor ikke koslig barne-tv,sånn det var før. Anonymkode: f27c2...87f Var alt så koselig før? Eller så du det gjennom barneøyne? Anonymkode: 3adba...319 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 15. oktober 2023 #93 Del Skrevet 15. oktober 2023 https://www.nettavisen.no/her-er-sannheten-om-11-barnesanger/s/12-95-3422778394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 15. oktober 2023 #94 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hallo... Det er sangen til bukkene bruse filmen! Så da ser jeg ikke noe galt i at barna synger den, selv om det er " ikke lov å bade med tissen ute". Barna tenker ikke noe mer over det, slik voksne gjør. Anonymkode: b0c11...b47 Barna mine har lært at voksne ikke har lov til å bade med tissen ute eller vise fram tissen sin, for da kan politiet komme. Det er på det viset god lærdom for barna. Så kan eldre ungdom og voksne humre (eller bli forferdet) over den doble betydningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkweasley Skrevet 15. oktober 2023 #95 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) At folk gidder å lage en greie ut av det her 🙈 Ja, teksten har en dobbel betydning for oss voksne (egentlig en uskyldig tekst, men vi er jo litt skada hele gjengen), men hva så? Barn har jo ikke peiling. De synger bare en gøyal sang om dyr og troll og bading, og ler seg ihjel når de hører ordet "tissen". Husker jeg sang på all verdens drøyere tekster selv som barn, uten at jeg tok skade av det. Skjønte jo ikke bæret. Har heller blitt en morsom greie å tenke tilbake på da jeg var liten og sang med til The Bad Touch av The Bloodhound gang. Endret 15. oktober 2023 av frkweasley 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #96 Del Skrevet 15. oktober 2023 frkweasley skrev (8 minutter siden): At folk gidder å lage en greie ut av det her 🙈 Ja, teksten har en dobbel betydning for oss voksne (egentlig en uskyldig tekst, men vi er jo litt skada hele gjengen), men hva så? Barn har jo ikke peiling. De synger bare en gøyal sang om dyr og troll og bading, og ler seg ihjel når de hører ordet "tissen". Husker jeg sang på all verdens drøyere tekster selv som barn, uten at jeg tok skade av det. Skjønte jo ikke bæret. Har heller blitt en morsom greie å tenke tilbake på da jeg var liten og sang med til The Bad Touch av The Bloodhound gang. Jeg forstår bare ikke at folk ikke tar poenget!? Problemet er at denne sangen, med stor sannsynlighet, har en INTENDERT dobbeltbetydning. I motsetning til alle de andre eksemplene som nevnes. Her har tekstforfatteren synes det er gøy at barna tror de synger om godteri og brus, mens de egentlig snakker om dop og sprutende peniser. I tillegg er drikker de små søte barneaktige dyra i musikkvideoen av disse speørutende flasketutene. Tror jeg har jobber for lenge i et yrke med kontakt med overgrepsoffere til å synes dette er noe søtt eller morsomt. Jeg synes ikke det er noe gøy å få barn til å synge en sang om sprutende pikker, og at voksne liksom skal gå og humre av det bak deres rygg. "Haha, du tror du synger om Fanta, men vi vet at du egentlig synger om sperm", liksom. Kjempegøy. Trodde det var opplagt, men grensene flyttes sørens meg stadig for hva som er vanlig anstendig oppførsel, og barn inkluderes stadig mer i voksnes forskrudde verden. Hjelp, jeg vil av! Ts Anonymkode: 964f4...2e7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 15. oktober 2023 #97 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): De nevner flere dyr i teksten. At du tenker kvinnelig kjønnsorgan når du hører høne og mus får du ta på din kappe. Teksten er ikke drøy, det er tankegangen din som er drøy. Anonymkode: c6439...bf8 Hehe, jeg tror de fleste foreldre fint lever med den, vi har mange verre sanger det synges på her hjemme. «Ned på kne, lille luremus», «Fy faen du er dum» osv 🙈 For tiden går det i det meste med Kjartan, og det synges høyt på dialekt «Ta på meeeg» Men det må gå an å lure? Er mer det at man ikke helt klarer å forbinde denne fyren med barnesanger. Muligens fordi alt annet han synger har seksuelle undertoner, det har vel med stemmen og toneleiet å gjøre 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #98 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår bare ikke at folk ikke tar poenget!? Problemet er at denne sangen, med stor sannsynlighet, har en INTENDERT dobbeltbetydning. I motsetning til alle de andre eksemplene som nevnes. Her har tekstforfatteren synes det er gøy at barna tror de synger om godteri og brus, mens de egentlig snakker om dop og sprutende peniser. I tillegg er drikker de små søte barneaktige dyra i musikkvideoen av disse speørutende flasketutene. Tror jeg har jobber for lenge i et yrke med kontakt med overgrepsoffere til å synes dette er noe søtt eller morsomt. Jeg synes ikke det er noe gøy å få barn til å synge en sang om sprutende pikker, og at voksne liksom skal gå og humre av det bak deres rygg. "Haha, du tror du synger om Fanta, men vi vet at du egentlig synger om sperm", liksom. Kjempegøy. Trodde det var opplagt, men grensene flyttes sørens meg stadig for hva som er vanlig anstendig oppførsel, og barn inkluderes stadig mer i voksnes forskrudde verden. Hjelp, jeg vil av! Ts Anonymkode: 964f4...2e7 Du overdriver og er nok farget av ditt eget yrke. Dette skader ingen og barna har det fint. Det er ingen grenser som er flyttet, dobbeltbetydning har eksistert i barnesanger i mange år. Prøv å heller se sangen fra barnas perspektiv, de klarer ikke å se den fra ditt uansett. Anonymkode: 3adba...319 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #99 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror jeg har jobber for lenge i et yrke med kontakt med overgrepsoffere til å synes dette er noe søtt eller morsomt. Jeg synes ikke det er noe gøy å få barn til å synge en sang om sprutende pikker, og at voksne liksom skal gå og humre av det bak deres rygg. "Haha, du tror du synger om Fanta, men vi vet at du egentlig synger om sperm", liksom. Kjempegøy. Jeg tror du har rett i det første, du har en slagside her som er utenkelig for de fleste andre. For vi tenker nemlig ikke slik som du beskriver, at barna synger om noe helt annet og at vi voksne humrer av at de ikke forstår bedre. Jeg tar sangen helt på barnas premisser, og opplever humoren sammen med dem om at de ikke må bade med tissen ute. Hvis jeg vil hører jeg selvsagt en dobbeltbetydning, men tenker faktisk ikke på det når jeg synger den med barna mine. Også synes jeg det er gøy med en sang av denne sjangeren som er på barnas premisser. Anonymkode: faceb...8d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #100 Del Skrevet 15. oktober 2023 Ser også at noen nevner at man også kan tolke Fantorangen-sanger hvor man snakker om snabelen, som grove, om man lar fantasien løpe løpsk. Men i disse sangene er ikke annenhver linje tvilsomme, det er ikke laget av en fyr som er kjent for drøye tekster, og Fantorangens sanger er ikke pakket inn i en musikkstil som roper fyll og sex. Her er alt lagt opp til at man skal tenke i hvisse baner, og jeg tror ikke det er tilfeldig. Dette mener jeg er et overtramp mot barna. Det blir litt som å lære et barn på 5 år som ikke kan engelsk å si ”I wanna fuck you in the a**", eller noe, og så gå og le av barnet som ikke har peiling på hva det sier. Bare freak shows gjør noe sånt. Sinnsykt tvilsomt opplegg. Ts Anonymkode: 964f4...2e7 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå