Gjest Gregory Skrevet 13. oktober 2023 #1 Skrevet 13. oktober 2023 Norge fordømmer Israels blokade av Gaza Utenriksminister Anniken Huitfeldt sier Norge fordømmer blokaden av Gaza. https://www.nrk.no/urix/norge-fordommer-israels-blokade-av-gaza-1.16594180 Skammelig av Norge
Stonegiant Skrevet 13. oktober 2023 #2 Skrevet 13. oktober 2023 Hvorfor er det skammelig? Blokaden er umenneskelig. Det er viktig å fordømme både terrorangrepet og blokaden, mener jeg. 14 17
Phoenix Heart Skrevet 13. oktober 2023 #3 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg er flau over å være nordmann, når jeg leser slikt. Det er Hamas som burde bli fordømt. 13 1 5
Stonegiant Skrevet 13. oktober 2023 #4 Skrevet 13. oktober 2023 Quote – Regjeringen var veldig tidlig ute med å fordømme terroren mot Israels sivilbefolkning, noe SV stiller seg helt bak. Men det er også viktig å fordømme krigsforbrytelsene til Israel, sier hun. 100% korrekt av Bergstø. 16 2
Stonegiant Skrevet 13. oktober 2023 #5 Skrevet 13. oktober 2023 1 minutt siden, Athena Freyja said: Jeg er flau over å være nordmann, når jeg leser slikt. Det er Hamas som burde bli fordømt. Og det blir de også. Hvorfor er det så viktig å velge side i denne saken for deg? Begge sider er helt forjævlige mot hverandre. 11 2
Phoenix Heart Skrevet 13. oktober 2023 #6 Skrevet 13. oktober 2023 Stonegiant skrev (4 minutter siden): Og det blir de også. Hvorfor er det så viktig å velge side i denne saken for deg? Begge sider er helt forjævlige mot hverandre. Israel forsvarer seg kun mot terror. 9 1 5
Stonegiant Skrevet 13. oktober 2023 #7 Skrevet 13. oktober 2023 9 minutter siden, Athena Freyja said: Israel forsvarer seg kun mot terror. Feil. 7 10
Rosa Gnom Skrevet 13. oktober 2023 #8 Skrevet 13. oktober 2023 Jeg syntes media har hatt fokuset på feil sted i mange år. Det er verken Israel eller Hamas sin feil. Det er religion sin feil. Det er jo det som er grunnlaget for alt dette. Det har det vært i mange år. 5 5
LukeDanes Skrevet 13. oktober 2023 #9 Skrevet 13. oktober 2023 Athena Freyja skrev (17 minutter siden): Israel forsvarer seg kun mot terror. Det er ikke å forsvare seg mot terror å innføre en blokade som fratrar millioner av sivile barn, eldre, kvinner og menn tilgang på strøm, mat og medisiner. For ikke å snakke om medisinsk personell og media som får betraktelig vanskeligere arbeidsforhold under blokaden. Det er et humanitært maktovergrep. 11 10
Gjest Gregory Skrevet 13. oktober 2023 #10 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Rosa Gnom skrev (14 minutter siden): Jeg syntes media har hatt fokuset på feil sted i mange år. Det er verken Israel eller Hamas sin feil. Det er religion sin feil. Det er jo det som er grunnlaget for alt dette. Det har det vært i mange år. Konfliktene i Midtøsten handler ikke bare om religion. Det handler like mye om territorier og ressurser, fjern religionen og de vil fremdeles krige om territorier og ressurser. Ja religion er en del av det, men det er et veldig forenklet syn om man tror at religion er det eneste som er grunnen til konfliktene i Midtøsten. Endret 13. oktober 2023 av Gregory
Carrot Skrevet 13. oktober 2023 #11 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Athena Freyja skrev (28 minutter siden): Jeg er flau over å være nordmann, når jeg leser slikt. Det er Hamas som burde bli fordømt. Hvis det å fordømme ALLE FORMER FOR KRIGSFORBRYTELSER er nok til gjøre deg flau får det være din greie.. Endret 13. oktober 2023 av Carrot 9 6
Peanut Skrevet 13. oktober 2023 #12 Skrevet 13. oktober 2023 (Kanskje noen i stedet burde gå inn og mekle mellom, slik at det ikke blir mer blodbad? 🤔 Norge burde det ikke være) 2
Topsi Skrevet 13. oktober 2023 #13 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Tja, nå kan de få forsyninger inn via Egypt Jeg forstår egentlig at Israel ikke har lyst å bidra inn med forsyninger dit når en får slike angrep som en har sett. Men, mat, vann, drivstoff som kan gi strøm til sykehus, medisiner må inn til et område der der er over 2 millioner sivile, hvorav nesten halvparten barn Blokaden av Gaza er ikke et folkemord, hvis den varer lenge og er fullstendig, kan den bli det. Noe slikt kan selvsagt ikke Israel gjøre, og jeg tror forsyninger kommer til å komme inn i løpet av mindre enn en uke. Endret 13. oktober 2023 av Topsi 9 2
anonymx74 Skrevet 13. oktober 2023 #14 Skrevet 13. oktober 2023 I mange år har det vært stengt ned mot Palestina. Jeg kommer ikke til å si noe mer fordi jeg ikke tar den debatten der men jeg anbefaler alle å lese boka til Mats Gilbert og Erik fosse. https://www.bokklubben.no/produkt.do?produktId=4077948&rom=AK Jeg har selv vært der nede og sett råskapen som Palestinerne har blitt utsatt for, 5 3 3
Baktusbror Skrevet 13. oktober 2023 #15 Skrevet 13. oktober 2023 Heia Israel. Hva Anniken Huitfeldt mener om noe som helst er lite interessant. Mer samfunnsskadelig dame skal man lete lenge etter. Husker ho stod å freste på nyhetene om at nordmenn skulle få multikultur enten vi vil eller ikke. Åssen synes du det har gått da Anniken? Det har gått som forventet og som mange har advart mot i årevis. Nå må vi og resten av vesten betale dyrt for dette i mange år fremover. Eksempelvis svenske tilstander.... 10 4
Gjest hululu Skrevet 13. oktober 2023 #16 Skrevet 13. oktober 2023 Bra! Folk må slutte å være så polarisert. Svart og hvitt. Hamas sin feil eller Israel sin feil. Det er mer nyansert enn det. Konflikten er komplisert og har pågått i flere tusen år. Det viktigste er å tenke på de sivile og skåne dem mest mulig
yamask Skrevet 13. oktober 2023 #17 Skrevet 13. oktober 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Tja, nå kan de få forsyninger inn via Egypt Jeg forstår egentlig at Israel ikke har lyst å bidra inn med forsyninger dit når en får slike angrep som en har sett. Men, mat, vann, drivstoff som kan gi strøm til sykehus, medisiner må inn til et område der der er over 2 millioner sivile, hvorav nesten halvparten barn Blokaden av Gaza er ikke et folkemord, hvis den varer lenge og er fullstendig, kan den bli det. Noe slikt kan selvsagt ikke Israel gjøre, og jeg tror forsyninger kommer til å komme inn i løpet av mindre enn en uke. Det er jo folkemord når de i tillegg har teppebomba Gaza med 6000 bomber de siste dagene. Det er en bombe i minuttet i snitt. Hva annet skal man kalle det? Selvforsvar? Israel har en av de beste og dyreste militære avdelingene i verden, kun slått av USA (som er på vei med marinen sin as we speak for å støtte dem). I tillegg har de bomberom i hvert kvartal, strøm, medisiner, mat og vann. For ikke snakke om Iron Dome. Ingenting av dette har Palestina. Man kan fordømme Hamas og deres terror, og samtidig være imot det Israel gjør nå, og hvordan de har drevet apartheid mot Palestinere i en årrekke. Ps, mange jødiske amerikanere OG israelere går hardt imot Israels regjering nå. Kan for ordens skyld si at jeg ikke har så mye til overs for islam, men dette handler om sivile palestinere som nå er fanget i død og fordervelse. De som ikke mister livet ila de neste ukene vil miste alt annet, og garantert mange de er glade i. Fatter ikke at folk forsvarer det Israel holder på med nå. 6 1 8
Callista Skrevet 13. oktober 2023 #18 Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Det er også rart at Anniken Huitfeldt ikke vil stemple Hamas som en terrororganisasjon. https://www.aftenposten.no/verden/i/kEVpMA/huitfeldt-om-hamas-angrepet-det-er-terrorister-som-har-utfoert-disse-handlingene Blokaden som fratar palestinere strøm og vann er innført fordi Israel vil prøve å presse Hamas til å utlevere israelske gisler. Jeg er enig at det forårsaker palestinerene store lidelser, men på samme side forstår jeg israelerne prøver å få ut gislene. Har sympati for begge partene når det gjelder akkurat denne siden av konflikten, (blokade av strøm og vann). Endret 14. oktober 2023 av Callista Skrivefeil og ny setning. 6 3
Topsi Skrevet 13. oktober 2023 #19 Skrevet 13. oktober 2023 yamask skrev (1 minutt siden): Det er jo folkemord når de i tillegg har teppebomba Gaza med 6000 bomber de siste dagene. Det er en bombe i minuttet i snitt. Hva annet skal man kalle det? Selvforsvar? Israel har en av de beste og dyreste militære avdelingene i verden, kun slått av USA (som er på vei med marinen sin as we speak for å støtte dem). I tillegg har de bomberom i hvert kvartal, strøm, medisiner, mat og vann. For ikke snakke om Iron Dome. Ingenting av dette har Palestina. Man kan fordømme Hamas og deres terror, og samtidig være imot det Israel gjør nå, og hvordan de har drevet apartheid mot Palestinere i en årrekke. Ps, mange jødiske amerikanere OG israelere går hardt imot Israels regjering nå. Kan for ordens skyld si at jeg ikke har så mye til overs for islam, men dette handler om sivile palestinere som nå er fanget i død og fordervelse. De som ikke mister livet ila de neste ukene vil miste alt annet, og garantert mange de er glade i. Fatter ikke at folk forsvarer det Israel holder på med nå. Hvilket annet valg har Israel enn å bombe Hamas? Det er selvsagt ikke folkemord å bombe en terrorgruppe som skjuler seg blant sivile, du kan jo fortelle meg hvilke andre valg Israel har i denne situasjonen? Hamas må bort. Punktum. Forhåpentligvis med færrest mulig sivile tap. Som er grunnen til at blokaden må lettes på innen kort tid for helt nødvendig nødhjelp. Selvsagt 11 2
Anonym1002 Skrevet 13. oktober 2023 #20 Skrevet 13. oktober 2023 Uansett, vi sitter igjen med problemene da eu kommer til å få millioner nye å få på. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå