Gå til innhold

Hvordan fjerne fastgrodd "kompress"

Fremhevede innlegg

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg måtte skjære i et gammelt arr i går for å fjerne en liten tråd fra en kompress som har blitt igjen etter operasjonen. Legen puttet en tøy/kompress sak i såret som jeg skulle ta ut da jeg skiftet bandasjen i dag. Men den sitter fast og det er forferdelig vondt :grine: Og i tillegg blir jeg kvalm og svimmel når jeg drar i den...

Noen som har et godt tips der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet

Dersom den bare sitter fast i litt skorpe ville jeg sagt bløtgjør den med pyrisept. Men måtte du skjære? I så fall kanskje du skal stikke innom et legekontor og spørre om de kan hjelpe deg? I alle fall dersom du holder på å svime av når du skal fikse selv.

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja jeg kunne bare komme tilbake hvis jeg ville det, men jeg orker faktisk ikke styre med å komme meg til majorstua, jeg har litt problemer med å sitte rett opp og ned, og sitte i bil med belte på såret har jeg ikke noe lyst til.

Kanskje det blir lettere hvis jeg drar den ut mens jeg dusjer?

(ja han har skjært et hull på ca 1*1 cm. Aner ikke hvor dypt det er ...)

Gjest Betty Boop
Skrevet

Uff, hørtes ikke noe godt ut. Ja mulig det går bedre i dusjen. Nå er det vel kompresser å få kjøpt som ikke gror fast. Skaff deg noen sånne så du slipper å gjøre samme erfaringen igjen.

Lykke til i allefall.

Gjest gjest 0
Skrevet

Nå har jeg fått den ut etter litt mye strev og tårer.

Det var egentlig ingen kompress, men en slags stoffbit (virker som det som er rundt selve kompressen). Såret er minst en cm dypt :overrasket: så den satt ganske langt ned.

Men nå er det over iallefall, nå trenger jeg bare å bytte kompress og smøre med salve til det blir bra...

Skrevet
Nå har jeg fått den ut etter litt mye strev og tårer.

Det var egentlig ingen kompress, men en slags stoffbit (virker som det som er rundt selve kompressen). Såret er minst en cm dypt :overrasket:  så den satt ganske langt ned.

Men nå er det over iallefall, nå trenger jeg bare å bytte kompress og smøre med salve til det blir bra...

Et godt tips for ikke å rive opp såret igjen når du skal ta av kompressen er å ta den av i dusjen - la den bli god og våt før du tar den av, på den måten river du ikke i stykker skorpen som har dannet seg over såret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...