Dagoberta Skrevet 29. januar 2006 #21 Skrevet 29. januar 2006 Juice er ganske enkelt presset frukt. Skal ikke være sukker i den uansett. Hvordan presser man forresten en frukt så den blir "mildere"? ← Det er ganske mye fruktsukker i jus, og det er ikke bra for tennene, og anbefales derfor ikke å gis til barn utenom måltider. Jus fra Nestle er etter hva jeg har skjønt utvannet, sånn at det er mindre fruktsukker og lavere syrenivå, og heller ikke så sterk smak, for babyer har mer følsom smakssans enn voksne.
Cathie Skrevet 29. januar 2006 #22 Skrevet 29. januar 2006 Det er ganske mye fruktsukker i jus, og det er ikke bra for tennene, og anbefales derfor ikke å gis til barn utenom måltider. Jus fra Nestle er etter hva jeg har skjønt utvannet, sånn at det er mindre fruktsukker og lavere syrenivå, og heller ikke så sterk smak, for babyer har mer følsom smakssans enn voksne. ← Bare lurer litt, er det ikke bare da og blande ut vanlig juice med vann?? :klø: 2
Dagoberta Skrevet 29. januar 2006 #23 Skrevet 29. januar 2006 Jo, jeg tror ikke Nestle gjør så mye mer enn å tilsette vann i vanlig jus - vi brukte ihvertfall egenblandet jus og vann med stort hell
Gjest allium Skrevet 29. januar 2006 #24 Skrevet 29. januar 2006 Jo, jeg tror ikke Nestle gjør så mye mer enn å tilsette vann i vanlig jus - vi brukte ihvertfall egenblandet jus og vann med stort hell ← Nettopp. Skulle ikke forundre meg om Nestlé tar juice-pris for vannet også.
Gjest Maddy Skrevet 29. januar 2006 #25 Skrevet 29. januar 2006 Eldstejenta fikk Nestle sin yoghurt når hun var ca 8-9 mnd og så begynte vi så smått med vanlig yoghurt når hun var året. Helsesøster sa at det var også på denne tiden vi kunne begynne litt med melk.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #26 Skrevet 29. januar 2006 Jeg gav tvillingene mine blå kefirmelk da de var 6- 7 måneder. De likte de veldig godt. Jeg var ikke så nøye med grensene på helsestasjonen. Melk i store mengder, mer enn en halv liter pr. døgn hindrer jernopptaket har jeg lest. Ellers gav jeg dem morsmelkerstatning et par ganger om dagen. Barna mine har ingen allergier og drikker fortsatt blå kefirmelk:) Yogurt gav jeg dem også i små mengder når de var omtrent samme alder. - men, dette er meg. Hør hva de har å si på helsestasjonen:)
Furstina Skrevet 29. januar 2006 #27 Skrevet 29. januar 2006 jag har aldrig hört att man inte ska ge babyer mjölk - förutsatt att de inte är intoleranta eller allergiska då? Men så länge som de dricker bröstmjölk eller MME finns det väl ingen anledning? Juice till små barn är egentligen en egen diskussion men där tycker jag inte ens att små barn behöver dricka juicen. Kallt och fint vatten är gott nog och släcker törsten bra.
Gjest lilladilla Skrevet 8. februar 2011 #28 Skrevet 8. februar 2011 Juice er ganske enkelt presset frukt. Skal ikke være sukker i den uansett. Hvordan presser man forresten en frukt så den blir "mildere"? man blader det ut med vann, så alså betaler man for vann med litt juice oppi. vanne ut vanlig juice (ikke nektar) kan vel enhver idiot klare? Og forresten små barn trenger virkelig ikke annet enn friskt vann!
litle_my Skrevet 9. februar 2011 #29 Skrevet 9. februar 2011 man blader det ut med vann, så alså betaler man for vann med litt juice oppi. vanne ut vanlig juice (ikke nektar) kan vel enhver idiot klare? Si ikke det ... Det var mange som kjøpte den 40/60-drikken fra Tine en stund, også, selv om det sto klart og tydelig på flaska at den inneholdt 40% juice og 60% vann. Og den var til og med _dyrere_ enn vanlig juice!
Vibi Skrevet 9. februar 2011 #30 Skrevet 9. februar 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange stresser så mye med å innføre ny mat. Det virker som om det er om å gjøre å innføre de matvarene man helst bør vente med litt så tidlig som mulig. Melk, brød, sukker.. De ofisielle rådene er å vente med å gi mat som er tilsatt melk fram til barnet er 10 måneder. Fra det er året kan det drikke vanlig melk. De dør sikkert ikke av å få dette før, men hva er vitsen? Det er jo plenty av annen mat de kan få! Fruktbokser fra nestle, hipp eller småfolk, eller rett og slett hjemmelaget fruktmos fungerer vel minst like bra som et mellommåltid?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2011 #31 Skrevet 10. februar 2011 Jeg gav tvillingene mine blå kefirmelk da de var 6- 7 måneder. De likte de veldig godt. Jeg var ikke så nøye med grensene på helsestasjonen. Melk i store mengder, mer enn en halv liter pr. døgn hindrer jernopptaket har jeg lest. Ellers gav jeg dem morsmelkerstatning et par ganger om dagen. Barna mine har ingen allergier og drikker fortsatt blå kefirmelk:) Yogurt gav jeg dem også i små mengder når de var omtrent samme alder. - men, dette er meg. Hør hva de har å si på helsestasjonen:) Du vet at det er alkohol i kefirmelk??
Vibi Skrevet 11. februar 2011 #32 Skrevet 11. februar 2011 Du vet at det er alkohol i kefirmelk?? Det er det i yoghurt også.
LukaFrost Skrevet 11. februar 2011 #33 Skrevet 11. februar 2011 Så mye alkohol er det vel ikke i kefir...
Gjest Ungarn Skrevet 12. februar 2011 #34 Skrevet 12. februar 2011 Det er kumelk i yoghurtene fra Nestlé også, så Nestlé har visst anbefalt at man ikke gir babyyoghurt i store mengder til barn under 10 mnd. (var det noen som fortalte meg, vet ikke om det stemmer)
Marikke Skrevet 12. februar 2011 #35 Skrevet 12. februar 2011 Hipp har en yoghurt som det står "fra seks måneder" på. Veldig usikker på om jeg skal gi den til mitt barn på syv måneder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå