Gå til innhold

filmer& aldersgrenser

Fremhevede innlegg

Gjest Primula
Skrevet

Jeg tror 18- års grensen er absolutt, altså at man ikke kan se den som 15- åring selv med foresatte sammen med seg. Men 11- åringer kan se 15- årsgrensefilmer med foresatte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Primula
Skrevet (endret)

Fant en link om dette her: http://aktivioslo.no/kino_alder.html

Var sånn som jeg trodde. men du må være 12 for å se en film med 15 årsgrense.

Synes forøvrig at man bør holde seg til de grensene som er satt.

Endret av Primula
Skrevet

Aldersgrensene er i stor grad rettledende, så er det opp til foreldrene å vurdere hva de mener deres egne barn kan se.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Det stemmer at du kan se filmen sammen emd en voksen når du er 15, og derfor syns jeg ikke det var så skrekkelig at en 14 åring så den. Men jeg ville nok ikke latt en 10-11 åring se den.

det er jeg nok enig i. ;) jeg har sett begge kill bill filmene, og de er voldsomt bra, for å si det sånn...

Skrevet

Jeg har en datter på 11 år som IKKE får se Kill Bill filmene. Jeg har selv sett dem, og de passer ikke for barn.

Nå er jeg ganske streng på aldersgrenser. Hos meg får ikke andres barn se filmer med høye aldersgrenser, og jeg forventer at det samme skjer når datteren er på besøk hos andre. Dette gjelder spill også.

Dessverre er det noen foreldre som overhodet ikke bryr seg. Datteren var bare 9 da det ble vist Ringerens Herre i en bursdag. Hun visste at hun ikke hadde lov til å se filmen, derfor holdt hun seg unna tv'n. Jeg hadde fokusert på at hun kunne få mareritt av den, og lovt at hun skulle få se den senere når hun ble litt eldre. Da fikk hun kjempebelønning etterpå :)

Får å få en gradvis tilvenning av mer "voksne" filmer har jeg begynt å la henne se enkelte 15 årsgrenser, men da kun filmer som jeg har sett selv på forhånd og som jeg ser sammen med henne. Ett eksempel på dette er Speed med Keanu Reeves. Det finnes også mange filmer med 11 års grense som kan være voldsom eller inneholde skumle scener. Disse ser vi også sammen. Nå er ikke datteren veldig lett å skremme, og hun liker litt spenning. En gradvis tilvenning sammen med voksne tror jeg er en veldig fornuftig måte å gjøre det på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...