brum Skrevet 24. januar 2006 #1 Del Skrevet 24. januar 2006 Hei hei.. Jeg har lenge tenkt på å åskrive dagbok så nå skal jeg begynne her. Jeg er 30 år og gift med verdens herligeste man på 33 år. Vi har vært gift i 1,5 år nå. Tanken på å få barn har vi vel egentlig lekt litt med i noen år men det har alltid vært "noe" vi skulle gjøre først. Jeg var ferdig på skolen for 2 år siden, og så flyttet vi, feriereiser, ..listen har i grunnen vært lang. Det har liksom aldri passet. I høst begynte jeg i ny jobb, en jobb som jeg stor trives i, det er riktig nok et vikariat men det blir forlenget hele tiden. Grunnen til dette er at bedriften forløpig har ansettelses stopp, men behovet for flere er stort.. Leiligheten vår er vi nesten ferdig med å pusse opp, det gjenstår litt men det er vel som det alltid er når man pusser opp, de siste listene pleier det å ta lang tid før man får opp på vegen... :)Med andre ord mulighetene for at det nå skulle passe bedre å få barn nå enn tidligere burde absolutt være til stede. Forrige mandag tok jeg en graviditetstest fordi jeg hadde følt meg litt rar i magen i noen dager. Da var jeg en uke over tiden. Allikevel ble jeg helt satt ut når jeg oppdaget at jeg var gravid....den viste to blå med en gang...rakk ikke å legge den fra meg en gang... Har brukt en uke på venne meg til tanken men synes fortsatt at det er en veldig skremmende å tenke på at jeg skal bli mor...vi skal bli foreldre...helt merkelig.. Etter mine beregninger er jeg nå 6+3. Kroppen fungerer veldig bra, ingen kvalme eller noe. Det som har blitt et problem de siste dagene er humøret. Det svinger noe helt voldsomt, jeg henger jo nesten ikke med selv... På en kveld rekker jeg både lykkerus over det å være gravid og tårer i selvlidenhet for meg selv fordi det er ingen som bryr seg om hvordan jeg har det... :grine2: Er det rart man blir litt usikker selv på hvilket humør man befinner seg i...... Begynner å bli litt sent nå. skal tidlig på jobb i morgen...titter sikkert innom da....natta Brum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2006 #2 Del Skrevet 24. januar 2006 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 25. januar 2006 hei igjen. Nå sitter jeg på jobben har vært her siden kl 6.30....mye å gjøre om dagen. I natt har jeg sovet litt dårlig for jeg er så utrolig øm i puppene, våknet nesten hver gang jeg snudde meg brått av at det gjorde vondt. Må snart vurdere å sove med sports bh.. Utrolig nok synes jeg ikke det er vanskelig å stå opp om morgenen, det er værre å holde seg våken når man kommer hjem fra jobben om ettermidagen. I dag har jeg ambisjoner om å dra å trene rett etter jobb, hadde forsåvidt det i går også men dag ble det med sofaen.... Det er mange tanker som svirrer rundt i hodet om dagen men det er vel vanlig når man nettopp har funnet ut at man er gravid. En tanke som hele tiden vender tilbake er om barnet vil bli velskapt. En annen er om vi rett og slett er i stand til å gjennomføre dette, om vi er klare for å bli foreldre. Må innrømme at det er tider på døgnet som jeg er veldig i tvil om dette er en god ide.....Håper dette er et vanlig problem,...at man svinger slik i tankene. I dag er det forresten 5 dager siden jeg røykte og det går foreløpig veldig bra..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 25. januar 2006 #4 Del Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer med ny dagbok og spire i magen! Så flink du er som ikke har røyket på flere dager, det skal du være stolt av!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 25. januar 2006 Takk takk...det har faktisk vært forbausende lett å la være å røyke, dette til tross for at jeg har røkt i 13-14 år.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 25. januar 2006 #6 Del Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer med graviditeten og med svangerskapsdagbok! Håper du får en fin tid som gravid og mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 25. januar 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 25. januar 2006 Nå har jeg vært og trent, hadde en spinning time og ble veldig sliten.Merker at det er lenge siden sist. Har et fast program som jeg følger når det gjelder styrke og det gikk veldig fint. Må le litt for meg selv når jeg kommer på treningssenteret, det er tydelig at det er mange nyttårs forsetter som skal iverksettes. Det pleier heldigvis ikke å vare så lenge før "freden senker seg igjen".. Nå skal vi spise fiskegrateng til middag..nam nam.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. januar 2006 #8 Del Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer med graviditeten og dagbok! til nabolaget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #9 Del Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer med dagbok og spire i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. januar 2006 #10 Del Skrevet 25. januar 2006 Gratulerer og lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 26. januar 2006 Hmm...merker at jeg trente i går...veeeldig støl i lår og legger, var nok litt dårlig til å tøye ut etterpå. Hadde planer om å ta en økt etter jobb i dag også men tror jeg utsetter det til i morgen. I dag skulle mannen jobbe overtid så jeg tror jeg drar rett hjem eter jobben og koser meg litt på sofaen med noen nye ukeblader. Nå er jeg på den 5 dagen uten røyk og det går greit, litt stolt av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 26. januar 2006 #12 Del Skrevet 26. januar 2006 Gratulerer med spiren! Og så flink du er som klarer å slutte! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 26. januar 2006 #13 Del Skrevet 26. januar 2006 Gratulerer med spire i magen Og så flink du er som har klart deg 5 dager uten røyk Det skal du ha ros for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 26. januar 2006 Nå sitter jeg og ser på håndballkampem på tv og plutselig kommer den følelsen igjen...blir kjempe nedfor og kjenner tårene presse på....helt merkelig. Har riktignok hørt at det er vanlig med svingninger men de kommer jo så brått på . Noen ganger får jeg også helt panikke følelse, nesten så jeg må hive etter pusten, tankene bare svirrer rundt i hodet. Hva er det vi har gjort?..jeg mamma...kan umulig gå bra. Det har faktisk hjulpet å tenke som så at jeg er jo bare 7 uker så det er fortsatt mulig å "angre" seg. Er det virkelig vanlig å få så mange tanker og så brå endringer i følelsene..? Hmm..nå er det i hvertfall bedre, det hjalp å skrive litt Nå leder Norge håndball kampen så nå må jeg se litt igjen......ha en god kveld alle sammen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 27. januar 2006 #15 Del Skrevet 27. januar 2006 Heisann, og gratulerer med spiren. At humøret skifter fortere enn fy, kan jeg skrive under på. Hadde også mange tanker omkring babyen, mammarollen etc da jeg ble gravid første gang. Er jo ikke for ingenting at vi går 9 lange mnd, kropp og sinn trenger tiden på å bli klar. Når ungen så kommer, føles det som man ikke har gjort noe annet enn å være mamma hele livet. Det kommer helt automatisk. Pussig kropp vi har. Du vil sikkert merke at det går bedre etterhvert som ukene går. Når milepælene kommer rullende på en snor: buksa blir for trang, magen synes bittelitt, du kjenner første spark, pappan kjenner første spark, dere får høre hjertelyd, du ser bevegelser utenpå magen, dere får se gullet på ul, magen blir enda større, og enda større.... Kunne nok ramset opp i det uendlige, men det jeg skulle fem til var at alle disse tingene gjør at man blir mer og mer klar, og man ser frem til det store som skal skje. Ble masse jabb på meg nå, beklager. Håper bare at du kan nyte at du er gravid, og smått om senn kose deg med magen. Hilsen 2-barnsmamma som definitivt ikke er ferdig med barn enda..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 27. januar 2006 Tusen takk Ponderosa, det hjelper godt å høre at andre også sliter litt med "hodet" I går var jeg helt utenfor, men det er bedre i dag..nå må jeg se på idol...skriver mer senere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 7. februar 2006 #17 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei Brum! Gratulerer med spire i magen og ny dagbok! Lykke til videre i svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 8. februar 2006 #18 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvordan går det med deg brum??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 28. februar 2006 Forfatter #19 Del Skrevet 28. februar 2006 Hei igjen. Lenge siden jeg har skrevet her nå. Har vært på en følelsesmessig bølgedal de siste ukene. Synes dette er veldig tungt. Har lest en del på nette og begynner nå å lure på om jeg kan ha svanerskapsdepresjon..... Leser her inne at alle gleder seg til at magen skal synes og til å fortelle det til venner osv.... Jeg har ikke fortalt det til noen venner ennå og er i 13 uke, det er akkurat som om jeg bevist eller ubevisst tar av stand til graviditeten...Dagene bare segler seg av gårde alt er bare i gråtoner. Har ikke lyst til å være med på noe, prate med noen, gleder meg ikke til noe, bare gråter så fort jeg er alene....hmm..når jeg ser hva jeg har skrevet er det meste ganske trist..... Begynner å bli ganske fortvilet selv, slitsomt å gå rundt i denne grå boblen hele dagen på jobb for så å sitte hjemme på kveldene og tenke.....synes dette er veldig tøft, håper det går over snart..... Dette ble veldig mye "syting " fra meg men det er faktisk slik jeg føler det om dagen, egentlig helt forferdelig.... Er det flere som har problemer med humøret som meg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. februar 2006 #20 Del Skrevet 28. februar 2006 Svangerskapsdepresjon er faktisk ganske vanlig og det er noe som bør taes på alvor! Nå vet jeg ikke hvor du bor men har du mulighet så snakk med de på Aline poliklinikk i Oslo. de er proffe på det med svangerskap og fødselsdepresjoner. Har vært på kurs med et par av helsesøsterene der og de er virkelig flinke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå