Gå til innhold

Slutt på aap, hva skjer videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen her som har gått på AAP hvor makstiden har gått ut og man ikke er friskmeldt enda? Hva skjer da, og hvordan var den prosessen for dere? Jeg har AAP en stund til, men føler opplegget jeg nå har med NAV ikke fungerer så bra. Er redd for å kaste bort tiden på AAP og så bli stående uten noe.. 

Anonymkode: 2fdf1...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fortsetter på AAP til du er ferdig avklart, så blir du enten "friskmeldt" eller starter uføreprosessen.

Anonymkode: f4989...ab7

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du fortsetter på AAP til du er ferdig avklart, så blir du enten "friskmeldt" eller starter uføreprosessen.

Hvordan blir man avklart? Man har gjennomført alt av behandling og prøvd forskjellige jobber i ulik grad? Hvordan vet man at NAV har fått nok dokumentasjon, er det veilederens ansvar?

Anonymkode: c72bb...f3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan blir man avklart? Man har gjennomført alt av behandling og prøvd forskjellige jobber i ulik grad? Hvordan vet man at NAV har fått nok dokumentasjon, er det veilederens ansvar?

Ja, når alt er utprøvd vil veileder sannsynligvis be om et møte og anbefale at du søker ufør. Det er NAV som innhenter alle opplysninger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er NAV som setter i gang prosesser, enten det er videre AAP eller uføretrygd. Du kan selv starte å søke, men du kommer sannsynligvis ikke noe særlig langt og så får du avslag fordi det ikke kommer fra NAV med alt av dokumentasjon som skal være med. 

Anonymkode: e5fa1...ad7

Skrevet

Hvor lenge har dere gått på Aap før dere fikk innvilget uføretrygd? 

Anonymkode: e0fe2...0ed

Skrevet

Tre år på aap. Har nå begynt på ett nytt år. 

Saksbehandler synes jeg er for ung til å søke ufør. Er 42. Med to kroniske sykdommer og en del slitasjeskader på toppen av det..

Kjenner jeg visner mer og mer bort av å gå på aap. .

Anonymkode: 6c40d...401

Skrevet

Be om et møte hvor dere går igjennom hva Nav har av dokumentasjon fra leger/behandlere og tiltaksapporter. Hva er status nå? Og hva mener Nav er veien videre? Du bør ha helt konkrete spørsmål til Nav. 

Anonymkode: b5a3b...21e

• Liker 1
Skrevet

ts her. Takk for svar alle. Tror jeg rett og slett hadde misforstått litt fordi min nav veileder fikk det til å høres ut som om jeg sto uten inntekt når aap var ferdig og at de da var ferdige med meg uansett om jeg ikke er "friskmeldt". 

Anonymkode: 2fdf1...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...