AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #1 Skrevet 10. oktober 2023 Blir man fortere frisk av å spise når man er betennelsessyk? jeg har vært slapp i flere dager med flere betennelser i kroppen. Jeg kjenner at medisinene virker men har null matlyst (veldig ulikt meg.) jeg klarer ikke tanken på mat. Jeg drikker vann så jeg tenker det ikke er noen fare. Jeg er voksen, normalt er jeg i god form og har et variert og sunt kosthold. De rundt meg maser om at jeg må spise, at jeg kommer til å være syk lenge hvis jeg spiser så lite osv. (jeg er chubby så har litt å tære på altså.) Anonymkode: 36470...d36
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #2 Skrevet 10. oktober 2023 Tenker at det funker at du spiser når du har matlyst selv. Så lenge du får i deg væske og noe mat så skal det gå bra. Anonymkode: 9b5e1...b17 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #3 Skrevet 10. oktober 2023 Ja, det er jo ikke slik at jeg sulter meg. Jeg sover også store deler av døgnet så jeg forbruker lite kalorier. Anonymkode: 36470...d36
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #4 Skrevet 10. oktober 2023 Sikkert bivirkninger av medisiner, men om du spiser litt hver tredje time så hjelper det på. Være seg salt kjeks, is, tørt knekkebrød osv. men mye væske er jo desidert viktigst. Anonymkode: a9f87...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #5 Skrevet 10. oktober 2023 Kroppen kommer seg raskere når den får litt næring ja. det sier seg selv? Nå må den også bruke masse energi på å «holde deg i live» og bekjempe sykdom. når det er sagt, så få i deg det du orker, om det er litt chips eller kjeks så er det bedre enn ingenting Anonymkode: 150eb...7d5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #6 Skrevet 10. oktober 2023 Frukt er enkelt å få i seg, og i tillegg næringsvettig. Jeg pleier å kjøpe ferskpresset appelsinjuice hvis jeg er for dårlig til å spise, evnt jeg lager meg smoothie. Anonymkode: 4d0a9...519
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #7 Skrevet 10. oktober 2023 Eggerøre er super sykemat. Egg inneholder alt kroppen trenger,unntatt c-vit. Rett i koppen suppe er også sykemat for meg. Anonymkode: c4aa0...32c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #8 Skrevet 10. oktober 2023 Faste ved betennelsestilstander er jo bare bra! drikk buljong og vann så tipper jeg du klarer deg helt strålende. Anonymkode: b31c8...bee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå