AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #21 Skrevet 10. oktober 2023 Det skjønner jeg godt - og jeg har hatt mange dyr selv (og leid med dyr). Det blir mer slitasje, fare for skader, lukt, bråk… Det er dessverre et faktum. «Ekstreme skader», som du nevner, TS, dekkes absolutt ikke av depositum. Et depositum rekker ikke særlig langt hvis man må gjøre noe mer enn å male litt. Anonymkode: f1878...480 1
Helene Skrevet 10. oktober 2023 #22 Skrevet 10. oktober 2023 Jeg var utleier selv i over 25 år. I annonsen sto det alltid, ingen dyr. Jeg hadde dyr selv, og ønsket en stabil hverdag for mine dyr. Når dette er sagt, jeg lot leietagere ha dyr. Helt enig i at dyr er godt å ha. Har hatt leietagere med katter, og hund.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #23 Skrevet 10. oktober 2023 Arth88 skrev (22 minutter siden): Har aldri skjønt dette helt selv. Joda, hunder kan slite parketten noe mer, men har sjelden sett en utleieleilighet med annet gulv enn det aller billigste alternativet og hvertfall ikke parkett. Når du leier ut til en dyreeier er du nesten garanter en rolig type, som sjelden lager noe bråk. Eh, nei… det er du ikke… Kloremerker på vegger, gulv ødelagt av urin og/eller avføring, ødelagte dører etc er bare noen eksempler på helt reelle og konkrete skader. Anonymkode: f1878...480
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #24 Skrevet 10. oktober 2023 Leiemarkedet bryr seg ikke om at det er mennesker som skal bo og trives, og dyr er viktig for mange. Leiemarkedet bryr seg kun om penger. Utleiere er drittfolk. Anonymkode: 2c1d8...51e 1
Helene Skrevet 10. oktober 2023 #25 Skrevet 10. oktober 2023 Må innrømme at selv på kjøpemarkedet er det vanskelig med dyr. Ikke bare leiemarkedet. Jeg brukte ca 1 år for å se etter leilighet. Eller rekkehus. Der var så mange restriksjoner. 1 dyr, eller lov med 2 maks. Dette var jeg veldig oppmerksom på. Jeg skulle ha med dyrene. Jeg fikk med dyrene. Jeg eide 2. det var innafor vedtektene. Tok med 3 dje. Xsambo sin katt. Xsambo var tross alt fornuftig. Han ville ikke skille katten fra flokken. Men kjøpemarkedet er helt forferdelig. Det er forbudt med dyr overalt. Heldigvis fant jeg et borettslag som aksepterte dyr. Men jeg letet lenge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå