AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #41 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Solarium utgjør ingen direkte fare for gravide/foster i følge Helsenorge og helsedirektoratet. Man kan bli lettere solbrent, få mer pigment flekker osv osv osv.. Alt dette stemmer. Så det er en beslutning du selv best tar. I forhold til hva din hud tåler, hva forhåndsregler du tar, hvor langt du er på vei mm. Man kan få kreft uten å ta solarium, alt på den lange listen av hva som kan gå galt kan skje. MEN solarium i seg selv utgjør ikke fare for fosteret. Gjør som du føler er rett for deg. Jeg valgte å ikke ta sol, for det var ubehagelig for meg å ligge flatt, men låg i solen ute hele sommeren. Anonymkode: 0fc47...e82 Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: 8bb4c...8a6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1717924-solarium-i-graviditeten/page/3/#findComment-33069043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #42 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tusen takk for en ordentlig tilbakemelding istedenfor rein dømming. Det var veldig kjipt høre du måtte gå gjennom dette kan jeg spørre hvordan det går nå? ❤️ Anonymkode: 8bb4c...8a6 Jeg skriver om det fordi jeg tror veldig mange tenker på at det er noe bare gamle folk får. Kreft altså. Jeg hadde bare bikket 30 og fikk helt sjokk da jeg fikk diagnosen. Jeg måtte skjære bort en ganske stor bit av beinet mitt, det ser virkelig ikke pent ut. Så så de etter spredning. Det var i den perioden det var aller verst. Å sitte med den lille gutten min og ikke vite om han kom til å huske meg siden han var så liten. Det var heldigvis ikke spredning! Jeg hadde kreft stadium 1b. Det er en sorg å ikke kunne gå i lett sommertøy og kose meg på stranda i Syden. Jeg bør holde meg i skyggen, bruke solhatt, lette klær osv. Og unngå solen midt på dagen. Jeg må smøre meg, også må jeg ta D-vitamin siden jeg er lite i sola. Hudlegen sier at huden på en måte har fått den solen den skulle ha her i livet. Jeg tok solarium veldig kort da jeg fikk kreft ja. Men da jeg var yngre tok jeg lenger, men aldri så lenge at jeg ble brent. Jeg kan telle på én hånd de gangene jeg har blitt brent i mitt liv. Jeg blir kjempelett brun og har liksom alltid fått komplimenter for at jeg har hatt fin farge, uten å overdrive solingen. Jeg tenker veldig på de som er enda litt yngre enn meg og som soler seg ekstremt mye. Jeg går nå til kontroller. Først gikk jeg hver 3. måned, nå hvert halvår. Men 1/3 får fjernspredning. Da lever under 10 % i fem år til. Så det er skrekken min. Mener ikke å skremme noen! Men jeg skulle ønske jeg hadde visst mer om konsekvensene selv, jeg trodde ikke unge mennesker fikk dette. Anonymkode: e2aa2...36b 1 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1717924-solarium-i-graviditeten/page/3/#findComment-33069550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #43 Del Skrevet 11. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.10.2023 den 18.35): Tusen takk for tipset, men selvbruning er jeg virkelig elendig på og får bare masse skjolder. Spesielt om vinteren når huden blir så tør Anonymkode: 8bb4c...8a6 Selvbruning er masse kjemikaler så ikke bra for babyen i det hele tatt. Anonymkode: 80d67...c82 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1717924-solarium-i-graviditeten/page/3/#findComment-33071251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå