AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #1 Skrevet 9. oktober 2023 Min datter på 12 har en gutt i klassen som stadig slenger stygge kommentarer til henne om hennes utseende. Hun kom i dag igjen gråtende hjem. Jeg har hatt fokus på å trøste og å bygge henne opp. Lærer vet også om situasjon. Men hva kan jeg råde henne til å gjøre for å håndtere situasjonen? Anonymkode: b279c...563
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #2 Skrevet 9. oktober 2023 Ta kontakt med foreldrene til gutten. Hadde min 12-åring plaget en annen ville jeg satt pris på å få vite det slik at jeg kunne hjulpet gutten min å ordne opp etter seg. Oppfører man seg som en dust får man jaggu rydde opp også. Anonymkode: 63eaf...79c 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #3 Skrevet 9. oktober 2023 Du skal ta kontakt med lærer og rektor, og henvise til Opplæringsloven 9A. Skolen har plikt til å iverksette tiltak slik at mobbingen tar slutt. Råd henne til å prate med helsesykepleier på skolen. Anonymkode: 6e074...355 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #4 Skrevet 9. oktober 2023 Jeg ga han som plaget meg et skikkelig spark en viss plass. Ble stille fra den kanten etterpå. Nå til dags er vel ikke dette innafor. Anonymkode: 93dfc...5a6 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #5 Skrevet 9. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ta kontakt med foreldrene til gutten. Hadde min 12-åring plaget en annen ville jeg satt pris på å få vite det slik at jeg kunne hjulpet gutten min å ordne opp etter seg. Oppfører man seg som en dust får man jaggu rydde opp også. Anonymkode: 63eaf...79c Skrev ikke det i første innlegget, men det er nok dessverre en medvirkende årsak til hans atferd. Han har ikke et velfungerende hjem. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du skal ta kontakt med lærer og rektor, og henvise til Opplæringsloven 9A. Skolen har plikt til å iverksette tiltak slik at mobbingen tar slutt. Råd henne til å prate med helsesykepleier på skolen. Anonymkode: 6e074...355 Helsesykepleier er et fint tips. Takk! AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ga han som plaget meg et skikkelig spark en viss plass. Ble stille fra den kanten etterpå. Nå til dags er vel ikke dette innafor. Anonymkode: 93dfc...5a6 Dette er grunnen til at jeg spør, for dette er hva jeg har mest lyst til å råde henne til også 😉 Men får se om det kan komme noen andre råd før vi går dit. Anonymkode: b279c...563
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2023 #6 Skrevet 9. oktober 2023 Det beste er å svare: "Synes du det? Det er din mening og den har du helt rett til å ha. Selv synes jeg du er ganske ok". Og så gå. Men skjønner at det ikke er lett. Men svarer man det mister mobberen all kraften i ordene sine. Denne er fantastisk bra: Anonymkode: a0d29...67c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå